УКРАЇНСЬКА ДІЛОВА МОВА ДЛЯ ІНОЗЕМЦІВ: ВИВЧЕННЯ БУДІВЕЛЬНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2015.23.68355

Ключові слова:

українська мова, іноземні студенти, професійне мовлення, термін, будівельна термінологія, компетентність, компетенція

Анотація

У статті зазначається, що українська мова для іноземних студентів — не тільки навчальний предмет, але й засіб розвитку особистості, можливість досягнення професійної компетенції. Стверджується, що іншомовна комунікативна компетентність формується у процесі мовленнєвого спілкування іноземною мовою. Відповідно до цього, у процесі навчання української мови для іноземних студентів необхідно створювати умови для спілкування.

Зазначено, що для успішного використання української мови в усному діловому спілкуванні іноземці повинні оволодіти такими видами мовленнєвої діяльності, як аудіювання, говоріння та читання. Вказано, що при вивченні української мови з метою професійного спілкування майбутнім фахівцям необхідно приділяти особливу увагу термінології. Подано різні підходи до визначення поняття «термін».

Пропонується розроблене автором заняття з української мови, присвячене вивченню будівельної термінології. Подано текст, що містить будівельну термінологію, а також комплекс передтекстових і післятекстових вправ. Висловлюється думка, що заняття, спрямовані на оволодіння іноземними студентами особливостями української мови, мають бути практично орієнтованими, пов’язаними з вивченням термінологічної складової. Отже, у зв’язку з цим виникає необхідність розробки принципів комплексного навчання на основі поєднання різних методів і форм проведення занять.

Посилання

Alekseeva L. M. Problemy termina i terminoobrazovaniya / L. M. Alekseeva. — Perm` : Permskij gos. un-t, 1998. — 120 s.

Akhmanova O. S. Slovar` lingvisticheskikh terminov / O. S. Akhmanova. — M. : Librokom, 2014. — 576 s.

Baranov A. N. Vvedenie v prikladnuju lingvistiku / A. N. Baranov. — M. : Librokom, 2013. — 368 s.

Bol`shoy entsiklopedicheskiy slovar` / Pod red. A. Prokhorova. — M. : Bol`shaya Rossiyskaya enciklopedija, 1998. — 1456 s.

Velikyj tlumachnyj slovnik suchasnoї ukraїns`koї movy / Pod red. V. T. Busel. — K. ; Іrpіn` : VTF «Perun», 2001. — 1440 s.

Volodina M. N. Termin kak sredstvo spetsial`noy informatsii / M. N. Volodina. — M. : Izd-vo Mosk. un-ta, 1996. — 74 s.

Golovin B. N. Lingvisticheskie osnovy ucheniya o terminakh / B. N. Golovin, R. Yu. Kobrin. — M. : Vysshaya shkola, 1987. — 103 s.

Danilenko V. P. Onomasiologicheskoe napravlenie v grammatike / V. P. Danilenko. — M. : Librokom, 2009. — 344 s.

Zimniaja I. A. Kliuchevyje kompetentnosti kak rezul`tativno-celevaja osnova kompetentnostnogo podkhoda v obrazovanii / I. A. Zimniaja. — M., 2004.

Komarova Z. I. Metodologija, metod, metodika i tekhnologija nauchnykh issledovanij v lingvistike / Z. I. Komarova. — M. : Flinta; Nauka, 2013. — 832 s.

Leychik V. M. Terminovedenie. Predmet, metody, struktura / V. M. Leychik. — M. : LKI, 2007. — 256 s.

Ostroverkhova T. A. Kompetentnostno-deyatel`nostnyy podkhod k obucheniyu inostrannym yazykam kak sredstvo formirovaniya professional`nogo vzaimodeystviya studentov v tekhnicheskom vuze / T. A. Ostroverkhova // Mir nauki, kul`tury, obrazovaniya. — 2011. — № 4.

Raisova A. B. Osnovnye komponenty v strukture modeli razvitiya professional`no-inojazychnoj kompetentnosti studentov tekhnicheskikh spetsial`nostej / A. B. Raisova // Mir nauki, kul`tury, obrazovanija. — 2012. — № 3.

Reformatskij A. A. Vvedenie v yazykovedenie / A. A. Reformatskiy. — M. : AspektPress, 2010. — 536 s.

Ukraїns`kiy tlumachniy slovnik budіvel`nikh termіnіv / O. M. Lіvіns`kiy, M. O. Lіvіns`kiy, O. A. Vasil`kovs`kiy, D. F. Goncharenko, M. І. Zakharchuk. — K. : Ukr. akad. nauk (UAN), MP «Lesya», 2006. — 528 s.

Erdnieva E. V. Formirovanie kommunikativnoy kompetentsii buduschikh spetsialistov gumanitarnogo profilya (v usloviyakh obrazovaniya s etnokul`turnoy napravlennost`yu) / E. V. Erdnieva // Mir nauki, kul`tury, obrazovaniya. — 2009. — № 5.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-05-09

Номер

Розділ

Питання глотодидактики та методики викладання мови