ВПЛИВОВІ СЕМАНТИЧНІ МАРКЕРИ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ПОЛІТИЧНОЇ РЕКЛАМИ

Автор(и)

  • Марина Сергіївна СЛАВІНСЬКА Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2015.23.68168

Ключові слова:

соціальна реклама, політична реклама, ключові слова, семантика, частини мови, вплив

Анотація

Статтю присвячено вивченню особливостей впливу ключових слів у текстах соціальної та політичної реклами. Враховується їхня лексико-семантична та морфологічна (частиномовна) специфіка, яка визначає, в цілому, рівень активності впливу аналізованих одиниць на споживачів реклами. Дослідження соціальної реклами сьогодні є надзвичайно актуальним, оскільки соціальна реклама є ефективним інструментом впливу на формування громадської думки. Вивчення соціальної реклами розпочалося в Україні не так давно, тому існує необхідність якнайретельнішого наукового опрацювання цього різновиду реклами з урахуванням оптимізації його впливової потужності. Сугестивною ж віссю рекламного тексту є ключові слова — сенсові домінанти повідомлення, що акумулюють його основну ідею. З’ясування та відповідна прогнозована активація лексико-семантичних особливостей, враховуючи частиномовну належність, ключових слів визначає успішність та дієвість рекламних звернень. У межах цієї статті зіставлено лексико-семантичні особливості ключових слів текстів соціальної та політичної реклами. Таке зіставлення є необхідним, бо політична реклама — це особлива комунікативна система, що пов’язує політичну силу й електорат у період виборів, виступає ефективним інструментом формування суспільної думки, виявляючи потужну сугестогенність. Подальше вивчення ключових слів уможливить ефективне моделювання текстів соціальної реклами, оскільки КС — це семантичне ядро, психоемоційний стрижень будь-якого рекламного повідомлення.

Посилання

Andrusenko A. Social’na reklama v Ukrai’ni: zdobutky ta perspektyvy / A. Andrusenko // Marketyng v Ukraji’ni. — 2006. — № 1. — S. 4–5.

Bugrym V. Padchirka ukraji’ns’kogo suspil’stva, abo... [Elektronnyj resurs] / V. Bugrym. — Rezhym dostupu: http:// www/telekritika/kiev.ua.

Velykyj tlumachnyj slovnyk suchasnoji ukrajins’koji movy / uklad i golov. red. V. T. Busel. — Kyjiv–Irpin’ : VTF «Perun», 2005. — 1728 s.

Danajkanych O. V. Reklama v systemi marketyngovykh komunikacij pidpryjemstva [Elektronnyj resurs]. — Rezhym dostupu: http://archive.nbuv.gov.ua.

Dem’jankov V. Z. Politicheskij diskurs kak predmet politologicheskoj filologii / V. Z. Dem’jankov // Politicheskaja nauka. Politicheskij diskurs: Istorija i sovremennye issledovanija : sb. nauch. tr. / otv. red. V. I. Gerasimov. — M. : INION RAN, 2002. — № 3. — S. 32–43.

Zirka V. V. Movna paradygma manipuliatyvnoji gry v reklami : avtoref. dys. ... d-ra filol. nauk : 10.02.02 / V. V. Zirka. — K., 2005. — 32 s.

Kovalevs’ka A. V. Metamodel’ lingvistychnoji sugestyvnosti politychnyh reklamnyh sloganiv : avtoref. dys. ... kand. filol. nauk: 10.02.01 / A. V. Kovalevs’ka ; Odes. nac. un-t im. I. I. Mechnykova. — Odesa, 2011. — 27 s.

Ljapunova N. V. Metodyka semantychnogo ta pragmatychnogo analizu merezhnyh slovotvirnyh modelej [Elektronnyj resurs]. — Rezhym dostupu: http:// dspace.nau.edu.ua.

Oleksiuk O. M. Leksyko-semantychni dominanty sugestyvnogo dyskursu reklamy : dys. ... kand. filol. nauk : 10.02.01 / Oleksiuk Olesja Mykolai’vna; Odes. nac. un-t im. I. I. Mechnykova. — Odesa, 2012. — 196 s.

Saharnyj L. V. Raspolozhenie kliuchevyh slov v strukture razvernutogo teksta / L. V. Saharnyj // Derivacija v rechevoj dejatel’nosti (Obshhie voprosy. Tekst. Semantika). — Perm’, 1988. — S. 27—29.

Slavins’ka M. S. Leksyko-semantychni osoblyvosti kliuchovyh sliv social’noji ta komercijnoji reklamy : zistavnyj aspect / M. S. Slavins’ka // Naukovi zapysky Nacional’nogo universytetu «Ostroz’ka akademija». Serija «Filologichna». — 2014. — № 43. — S. 273–276.

Stankevych Ju. V. Movni sugestogeny v tekstah politychnoi’ reklamy : dys. ... kand. filol. nauk : 10.02.01 / Ju. V. Stankevych ; Odes. nac. un-t im. I. I. Mechnykova. — Odesa, 2011. — 233 s.

Feofanov O. A. Agressija lzhi / O. A. Feofanov. — M. : Politizdat, 1987. — 318 s.

Formanova S. V. Kliuchovi slova jak vektor interpretacii hudozhn’ogo tekstu / S. V. Formanova // Kul’tura narodov Prichernomor’ja. — 1999. — № 6. — S. 234–239.

Shmeliova T. V. Kliuchevye slova tekushhego momenta / T. V. Shmeliova // Collegium. — 1993. — № 1. — S. 33–41.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-05-07

Номер

Розділ

Питання комунікативістики та медіалінгвістики