DOI: https://doi.org/10.18524/2307-4558.2013.20.50867

СЛОВОТВІРНА АДАПТАЦІЯ АНГЛІЦИЗМІВ У РЕКЛАМНОМУ ТЕКСТІ

Ван Цзиюньбо

Анотація


У статті узагальнено деякі результати вивчення явища запозичення в сучасному мовознавстві. Розглянуто найбільш відомі класифікації запозичень за ступенем їх адаптованості. Обґрунтовано доцільність виділення трьох класів запозичених слів за ступенем їх адаптації: іншомовні вкраплення, варваризми та власне запозичення. Особливу увагу зосереджено на механізмах адаптації власне англомовних запозичень у російській мові. Процес асиміляції зазвичай розглядають на формальному та лексико-семантичному рівнях. Формальна адаптація передбачає, відповідно, фонетичне, орфографічне, морфемно-словотвірне, морфологічне освоєння іншомовного слова. У статті виявлено ступінь формальної, зокрема словотвірної, адаптації англіцизмів у рекламному тексті в проекції на їх лексико-тематичну класифікацію. Автор показує, запозичення яких тематичних рубрик найбільш асимільовані в морфемно-словотвірному плані.


Ключові слова


англіцизм; запозичення; адаптація; асиміляція; рекламний текст

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Aristova M. V. Anglo-russkie yazykovye kontakty (anglitsizmy v russkom yazyke) / V. M. Aristova. — L. : Izd-vo Leningr. un-ta, 1978. — 150 s.

Arnold I. V. Stilistika sovremennogo angliyskogo yazyka : ucheb. posobie / I. V. Arnold. — 3-e izd. — M. : Prosveshchenie, 1990. — 300 s.

Beloshapkova V. A. Sovremennyy russkiy yazyk / V. A. Beloshapkova, Ye.A. Bryzgunova [i dr.] — M. : Vysshaya shkola, 1989. — 800 s.

Belyaeva S. A. Angliyskie slova v russkom yazyke XVI–XX v.v. / S. A. Belyaeva. — Vladivostok : Izd-vo Dalnevost. un-ta, 1984. — 108 s.

Mozovaya I. N. Teoreticheskie predposylki issledovaniya zaimstvovannoy leksiki v yazyke reklamy [Elektronnyy resurs] / I. N. Mozovaya. — Rezhim dostupa: www.nbuv.gou.ua/portal/Natural/Vdpu/Movozn/2009_15/aticle/30.pdf.

Reformatskiy A. A. O nekotorykh voprosakh terminologii / A. A. Reformatskiy // Sbornik dokladov i soobshcheniy Lingvisticheskogo obshchestva. — Kalinin, 1974. — Vyp. 4. — S. 142–157.

Sekirin V. P. Leksicheskaya assimilyatsiya frantsuzskikh slov v angliyskom yazyke (na materiale sushchestvitelnykh, zaimstvovannykh v XII—XIII v.v. iz oblastey gosudarstvennogo upravleniya i voennogo dela) : dis. … kand. filol. nauk / V. P. Sekirin. — Kiev : KGU, 1955.

Sologub O. P. Usvoenie inoyazychnykh strukturnykh elementov v russkom yazyke / O. P. Sologub // Nauka. Universitet. 2002 : materialy Tretey nauch. konf. — Novosibirsk, 2003. — S. 130–134.

Tolkovyy slovar neologizmov [Elektronnyy resurs]. — Rezhim dostupa: http://www.gramma.ru/SPR/?id=1.1.

Tsyguleva A. G. Angloyazychnye zaimstvovaniya v tekste reklamy: analiz aktualizatsii i osobennosti funktsionirovaniya / A. G. Tsyguleva // Izvestiya RGPU im. A. I. Gertsena. — S. Pb., 2009. — № 9. — S. 203–206.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Аристова М. В. Англо-русские языковые контакты (англицизмы в русском языке) / В. М. Аристова. — Л. : Изд-во Ленингр. ун-та, 1978. — 150 с.

Арнольд И. В. Стилистика современного английского языка : учеб. пособие / И. В. Арнольд. — 3-е изд. — М. : Просвещение, 1990. — 300 с.

Белошапкова В. А. Современный русский язык / В. А. Белошапкова, Е. А. Брызгунова [и др.]. — М. : Высшая школа, 1989. — 800 с.

Беляева С. А. Английские слова в русском языке XVI—XX в.в. / С. А. Беляева. — Владивосток: Изд-во Дальневост. ун-та, 1984. — 108 с.

Мозовая И. Н. Теоретические предпосылки исследования заимствованной лексики в языке рекламы [Электронный ресурс] / И. Н. Мозовая. — Режим доступа: www.nbuv.gou.ua/portal/Natural/Vdpu/Movozn/2009_15/aticle/30.pdf.

Реформатский А. А. О некоторых вопросах терминологии / А. А. Реформатский // Сборник докладов и сообщений Лингвистического общества. — Калинин, 1974. — Вып. 4. — С. 142–157.

Секирин В. П. Лексическая ассимиляция французских слов в английском языке (на материале существительных, заимствованных в ХII–ХIII в.в. из областей государственного управления и военного дела) : дис. … канд. филол. наук / В. П. Секирин. — Киев : КГУ, 1955.

Сологуб О. П. Усвоение иноязычных структурных элементов в русском языке / О. П. Сологуб // Наука. Университет. 2002 : материалы Третьей науч. конф. — Новосибирск, 2003. — С. 130–134.

Толковый словарь неологизмов [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.gramma.ru/SPR/?id=1.1.

Цыгулева А. Г. Англоязычные заимствования в тексте рекламы: анализ актуализации и особенности функционирования / А. Г. Цыгулева // Известия РГПУ им. А. И. Герцена. — С. Пб., 2009. — № 9. — С. 203–206.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 2307-4558 (Print)

ISSN 2414-9489 (Online)