РОСІЙСЬКІ КОМЕРЦІЙНІ НОМІНАЦІЇ РАДЯНСЬКОГО ПЕРІОДУ В СИСТЕМНО-СТРУКТУРНОМУ ВИСВІТЛЕННІ

Автор(и)

  • Ольга Євгенівна Синявська Київський національний університет ім. Тараса Шевченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2013.20.50860

Ключові слова:

радянська комерційна номінація, лексико-семантичний аспект, нейролінгвістичний аспект

Анотація

Стаття присвячена проблемам привласнення товару комерційного імені в радянський період. Державний контроль над рекламною діяльністю в СРСР призвів до нейтралізації конкуренції, що, у свою чергу, негативно вплинуло на неймінг. Вивчення комерційних номінацій знаходилось на периферії дослідницьких інтересів радянських лінгвістів. У статті відбито специфіку російської комерційної номінації на різних етапах розвитку радянського суспільства. Проаналізовані основні особливості радянських неймів у лексико-семантичному, словотвірному та нейролінгвістичному аспектах. Аналіз радянського неймінгу демонструє деякі способи привертання уваги споживача (написання назв з нового рядка, виділення прописною літерою, жирним шрифтом, використання підкреслення тощо). Словотвірний рівень назв відображає специфіку мови радянської епохи (використовувались різні види абревіації). Лексико-семантичні особливості полягають у застосуванні ідеологічно маркованої лексики, особливо в ранній період становлення радянського суспільства. Воно змінилось активним використанням запозичень поряд з російською лексикою. В аспекті нейролінгвістики неймінг радянського періоду характеризується простим складом актуалізованих психологічних моделей світу, невеликою кількістю імен, які основані на сенсибілізації, та адекватною структурою фрейму. У комерційних назвах знайшли відображення різноманітні зміни соціально-політичного устрою та культурно-ціннісних орієнтирів радянського суспільства на кожному етапі його розвитку.

Посилання

Goroshchenko G. Oformlenie upakovok [Elektronnyy resurs] / G. Goroshchenko. — M. ; L. : Ogiz-Izogiz, 1932. — 56 s. — Rezhim dostupa: http://vivovoco.rsl.ru/ VV/PAPERS/MEN/SOVIET_20/SOVIET_20.HTM.

Mayakovskiy V. Agitatsiya i reklama [Elektronnyy resurs] / V. Mayakovskiy. — 1923. — Rezhim dostupa: http://feb-web.ru/feb/mayakovsky/texts/ms0/msc/msc-057-.htm.

Novichikhina M. Ye. Teoreticheskie problemy issledovaniya effektivnosti kommercheskoy nominatsii : dis. ... d-ra filol. nauk : 10.02.19 / M. Ye. Novichikhina. — Voronezh, 2004. — 351 s.

Parshuk N. V. Verbalizatsiya pobuditelnoy intentsii v russkom reklamnom tekste : dis. … kand. filol. nauk / N. V. Parshuk. — Kiev, 2008.

Slukhay N. V. Lingvisticheskie aspekty neyminga / N. V. Slukhay // Fіlologіchnі nauki : sinkhronіchniy ta dіakhronіchniy aspekti. — Sumi : SumDU, 2009. — S. 397–405.

Soboleva T. A. Tovarnye znaki / T. A. Soboleva, A. V. Superanskaya. — M. : Nauka, 1986. — 176 s. : il.

http://base.consultant.ru/cons/cgi/online.cgi?req=doc;base=ESU;n=18685

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-09-29

Номер

Розділ

Питання ономастики