СПОСОБИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ-РУСИСТІВ КРАКІВСЬКОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ У СВІТЛІ АНТРОПОЦЕНТРИЧНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Сильвестр Юзефяк Педагогічний університет імені Комісії народної освіти, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2014.22.50812

Ключові слова:

антропоцентризм у глотодидактиці, урок, російська мова як іноземна, компетентний виконавець, управлінська техніка роботи

Анотація

У статті йдеться про теоретико-практичну підготовку студентів російської філології Педагогічного університету в Кракові щодо проведення уроків російської мови в початкових і середніх школах. Автор, посилаючись на дослідження у глотодидактиці, сфокусовані на антропоцентризм підходів, представляє розроблену ним методику підготовки студентів-русистів до вчительської практики. Дана методика враховує те, що студенти педагогічного університету є безпосередніми і дидактично компетентними виконавцями уроків російської мови як іноземної. Автор спирається на концепції польських і російських лінгводидактів, а також на свій власний багаторічний досвід роботи зі студентами-русистами. Рекомендації, що містяться в цій статті, покликані надати допомогу в підготовці до уроків російської й інших іноземних мов не тільки студентам-практикантам, а й учителям початкових і середніх шкіл, аспірантам мовознавчих спеціальностей, викладачам педагогічних вузів, інститутів і курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.

Посилання

Doros A. (red.) Metodyka nauczania języka rosyjskiego. — Warszawa : PZWS, 1971. — 254 s.

Iluk J. Polsko-rosyjski słownik wyrażeń i zwrotów lekcyjnych / J. Iluk, K. Jarząbek. — Warszawa : WSiP, 1996. — 269 s.

Józefiak S. Lekcja języka rosyjskiego a praca domowa uczniów w szkole podstawowej / S. Józefiak. — Kraków : Wyd-wo Naukowe WSP, 1986. — 92 s.

Józefiak S. Poradnik gramatyczno-ortograficzny z ćwiczeniami dla uczniów szkoły podstawowej : Materiały do eksperymentalnego nauczania języka rosyjskiego w klasie VII i VIII / / S. Józefiak. — Kraków : Wyd-wo Naukowe WSP, 1990. — 66 s.

Józefiak S. Kształtowanie kompetencji pedagogicznej studentów w procesie przygotowywania do zawodu nauczyciela języka rosyjskiego jako obcego (Materiały dydaktyczne do ćwiczeń doskonalących proces nauczania języka rosyjskiego w gimnazjach i szkołach średnich w Polsce) / S. Józefiak. — Kraków : Wyd-wo Naukowe Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 2003. — 64 s.

Komorowska H. Metodyka nauczania języków obcych / H. Komorowska. — Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2007. — 238 s.

Komorowska H. Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Kontrola, ocena, testowanie / H. Komorowska. — Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2011.

Komorowska H. (red.) Nauka języka obcego w perspektywie ucznia / H. Komorowska. — Warszawa : Oficyna Wydawnicza ŁOŚGRAF — Wiesław Łoś, 2011.

Kossakowska-Maras M. Optymalizacja kształcenia nauczyciela języka obcego na przykładzie studiów rusycystycznych / M. Kossakowska-Maras. — Rzeszów : Wyd-two UR, 2005. — 202 s.

Pfeiffer W. Teoretyczne podstawy preparacji materiałów glottodydaktycznych / W. Pfeiffer. — Warszawa : PWN, 1979. — 160 s.

Pacholczyk T. Wybrane zagadnienia współczesnej glottodydaktyki / T. Pacholczyk // UAM «Przegląd rusycystyczny». — Poznań, 2010. — № 1 (133). — Rocznik XXXIII. — S. 99—103.

Sylwestrowicz J. Lekcja języka obcego / J. Sylwestrowicz. — Warszawa : Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, 1985. — 157 s. — (Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych).

Voz’nevich V. Ponimanie original’nogo hudozhestvennogo teksta v aspekte polozhenij kognitivizma i mezhkul’turnoj kommunikacii / V. Voz’nevich // Rusistika na rubezhe vekov: Jubilejnaja kniga v chest’ prof. A. Palin’skogo. — Zheshuv : Izd-vo Zheshuvskogo univ., 2009. — S. 15—22.

Vorozhbitova A. A. Teorija teksta. Antropocentricheskoe napravlenie / A. A. Vorozhbitova. — M. : Vysshaja shkola, 2005. — 368 c.

Gurevich A. Ja. (red.) Kul‘turno-antropologicheskaja istorija segodnia / A. Ja. Gurevich. — M. : Nauka, 1991. — 192 s.

Kologrivova S. V. Vedite urok po-russki / S. V. Kologrivova. — M. : Russkij jazyk, 1977. — 56 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-09-28

Номер

Розділ

Питання глотодидактики та методики викладання мови