ЛІНГВОРИТОРИЧНІ ЗАСОБИ ВСТАНОВЛЕННЯ КОНТАКТУ МІЖ АВТОРОМ І ЧИТАЧЕМ В ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИХ ІНТЕРНЕТ-ТЕКСТАХ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4558.2014.22.50744Ключові слова:
інформаційно-аналітичний медіатекст, лінгвориторичний прийом, автор, контакт із читачемАнотація
У статті розглядається взаємовідношення категорій автора і читача інформаційно-аналітичного медіатексту (а саме — інтернет-тексту) як представників двох сторін комунікативного процесу: адресанта і адресата. В інформаційно-аналітичних медіа текстах категорія автора простежується більш чітко, ніж у медіа текстах інформаційного типу, що виявляється не лише у вираженні автором своєї думки й оцінки, а й у встановленні контакту зі своїм читачем. Мовленнєві засоби, що використовуються автором для контакту з реципієнтом медіатексту, відносяться до розряду риторичних. Мета цих мовних прийомів зацікавити та залучити читача до процесу авторських розмірковувань. У статті описуються лінгвориторичні засоби, що використовуються автором медіатексту для встановлення та підтримання контакту з читачем (на матеріалі інформаційно-аналітичних інтернет-текстів). У результаті дослідження було виокремлено такі прийоми: звертання, риторичне питання, репліка автора, композиційне питання, конструкція «питання-відповідь», кооперація з читачем та окличні речення, а також зазначені функції, які виконують вищевказані засоби.
Посилання
Droniaeva T. S. Konstatatsiya fakta (semantika i pragmatika informacionnogo teksta) // Publicistika i informatsiya v sovremennom obschestve. — M. : Izd-vo MGU, 2000. — S. 155—186.
Klushina N. I. Obschie osobennosti publicisticheskogo stilia // Jazyk SMI kak ob’ekt mezhdisciplinarnogo issledovanija : ucheb. posobie. — M. : MGU, 2003. — S. 269—289.
Kostomarov V. G. Russkij jazyk na gazetnoj polose / V. G. Kostomarov. — M. : MGU, 1971. — 266 s.
Rozhdestvenskij Yu. V. Teorija ritoriki : ucheb. posobie. — 4-e izd., ispr. — M. : Flinta ; Nauka, 2006. — 512 s.
Slovar’-spravochnik lingvisticheskih terminov. — 2-e izd. [Elektronnyj resurs] / [red. D. E. Rozental’, M. A. Telenkova]. — M. : Prosveschenie, 1976. — Rezhim dostupa: http://dic.academic.ru/contents.nsf/lingvistic
Slovar’ literaturovedcheskih terminov [Elektronnyj resurs] / [red. S. P. Belokurova]. — SPb., 2005. — Rezhim dostupa: http://www.textologia.ru/slovari/literaturovedcheskie-terminy/?q=456
Tolkovyj slovar’ russkogo jazyka : v 4 t. [Elektronnyj resurs] / [red. D. N. Ushakov]. — Rezhim dostupa: http://dic.academic.ru/ushakov.php
Solganik G. Ja. Avtor kak stileobrazuyuschaja kategorija publicisticheskogo teksta / G. Ja. Solganik // Vestnik Mosk. un-ta. — Ser. 10. Zhurnalistika. — № 3. — 2001. — S. 11—15.
Cvetova N. S. Kategorija avtora v intentsional’nom pole mediateksta / N. S. Cvetova // Mediatekst kak poliintentsional’naja sistema : sb. statej. — SPb. : SPbGU, 2012. — S. 17—24.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Мова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.