ЛІНГВОРИТОРИЧНІ ЗАСОБИ ВСТАНОВЛЕННЯ КОНТАКТУ МІЖ АВТОРОМ І ЧИТАЧЕМ В ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИХ ІНТЕРНЕТ-ТЕКСТАХ

Автор(и)

  • Ксенія Олександрівна Іванова Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2014.22.50744

Ключові слова:

інформаційно-аналітичний медіатекст, лінгвориторичний прийом, автор, контакт із читачем

Анотація

У статті розглядається взаємовідношення категорій автора і читача інформаційно-аналітичного медіатексту (а саме — інтернет-тексту) як представників двох сторін комунікативного процесу: адресанта і адресата. В інформаційно-аналітичних медіа текстах категорія автора простежується більш чітко, ніж у медіа текстах інформаційного типу, що виявляється не лише у вираженні автором своєї думки й оцінки, а й у встановленні контакту зі своїм читачем. Мовленнєві засоби, що використовуються автором для контакту з реципієнтом медіатексту, відносяться до розряду риторичних. Мета цих мовних прийомів зацікавити та залучити читача до процесу авторських розмірковувань. У статті описуються лінгвориторичні засоби, що використовуються автором медіатексту для встановлення та підтримання контакту з читачем (на матеріалі інформаційно-аналітичних інтернет-текстів). У результаті дослідження було виокремлено такі прийоми: звертання, риторичне питання, репліка автора, композиційне питання, конструкція «питання-відповідь», кооперація з читачем та окличні речення, а також зазначені функції, які виконують вищевказані засоби.

Посилання

Droniaeva T. S. Konstatatsiya fakta (semantika i pragmatika informacionnogo teksta) // Publicistika i informatsiya v sovremennom obschestve. — M. : Izd-vo MGU, 2000. — S. 155—186.

Klushina N. I. Obschie osobennosti publicisticheskogo stilia // Jazyk SMI kak ob’ekt mezhdisciplinarnogo issledovanija : ucheb. posobie. — M. : MGU, 2003. — S. 269—289.

Kostomarov V. G. Russkij jazyk na gazetnoj polose / V. G. Kostomarov. — M. : MGU, 1971. — 266 s.

Rozhdestvenskij Yu. V. Teorija ritoriki : ucheb. posobie. — 4-e izd., ispr. — M. : Flinta ; Nauka, 2006. — 512 s.

Slovar’-spravochnik lingvisticheskih terminov. — 2-e izd. [Elektronnyj resurs] / [red. D. E. Rozental’, M. A. Telenkova]. — M. : Prosveschenie, 1976. — Rezhim dostupa: http://dic.academic.ru/contents.nsf/lingvistic

Slovar’ literaturovedcheskih terminov [Elektronnyj resurs] / [red. S. P. Belokurova]. — SPb., 2005. — Rezhim dostupa: http://www.textologia.ru/slovari/literaturovedcheskie-terminy/?q=456

Tolkovyj slovar’ russkogo jazyka : v 4 t. [Elektronnyj resurs] / [red. D. N. Ushakov]. — Rezhim dostupa: http://dic.academic.ru/ushakov.php

Solganik G. Ja. Avtor kak stileobrazuyuschaja kategorija publicisticheskogo teksta / G. Ja. Solganik // Vestnik Mosk. un-ta. — Ser. 10. Zhurnalistika. — № 3. — 2001. — S. 11—15.

Cvetova N. S. Kategorija avtora v intentsional’nom pole mediateksta / N. S. Cvetova // Mediatekst kak poliintentsional’naja sistema : sb. statej. — SPb. : SPbGU, 2012. — S. 17—24.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-09-25

Номер

Розділ

Питання комунікативістики та медіалінгвістики