ТЕОРІЯ КОМУНІКАЦІЇ У СВІТЛІ ЛИНГВОДИДАКТИЦІ

Автор(и)

  • Світлана Валеріївна Плотницька Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2014.21.45043

Ключові слова:

професійна мовна особистість, іншомовна комунікативна компетенція, монологічне мовлення, розгалужені синтаксичні структури, ядерний центр

Анотація

При формуванні професійної мовної особистості студента на заняттях з англійської мови в університеті важливо враховувати певні вирішальні чинники психолінгвістики. Теорія Н. Хомського про глибинні і поверхневі структури і теорія В. Л. Скалкіна про іншомовну комунікативну компетенцію є основою для методики навчання іноземним мовам в університеті. Основна ідея полягає в розвитку монологічного мовлення студентів з використанням розгалужених синтаксичних структур на базі професійних текстів з оригінальних джерел. Комунікативна спрямованість визначає роль того, хто говорить, як учасника спілкування і означає конкретну мету його висловлювання: інформувати слухачів, оцінити що-небудь, повідомити, впливати на слухачів шляхом доведення. Основою професійно-спрямованого монологічного висловлювання є текст, бо він є базою розвитку тезауруса студента. Щоб зробити науковий професійно-орієнтований монолог необхідно використати розгалужені синтаксичні структури, що утворюються із складних пропозицій з більш ніж одним ядерним центром і можуть піддаватися лексико-граматичним трансформаціям.

Посилання

Barhudarov L. S. Jazyk i perevod (Voprosy obshhej i chastnoj teorii perevoda) / L. S. Barhudarov. — M. : Mezhdunar. otnoshenija, 1975. — 240 s.

Vygotskij L. S. Myshlenie i rech’ / L. S. Vygotskij // Hrestomatija po obshhej psihologii. Psihologija myshlenija / [red.: Ju. B. Gippekrejter, V. V. Petuhov]. — M. : Izd-vo Mosk. un-ta, 1981. — S. 153–175.

Zhinkin N. I. Rech’ kak provodnik informacii / N. I. Zhinkin. — M. : Nauka, 1982. — 159 s.

Leont’ev A. A. Psiholingvistika / A. A. Leont’ev. — L. : Nauka, 1979. — 116 s.

Lotman Ju. M. Izbrannye stat’i. V 3 t. T. 1 / Ju. M. Lotman. — Tallinn, 1992.

Rabinovich Z. L. O nejrofiziologicheskih mehanizmah myshlenija / Z. L. Rabinovich, G. S. Voronkov // Tezisy dokladov X mezhdunarodnoj konferencii, posvyashhennoy pamjati A. B. Kogana. — Rostov n/D, 1992. — S. 190–192.

Radomskaja S. V. Metodika obuchenija monologizirovaniju s ispol’zovaniem razvetvljonnyh sintaksicheskih struktur / S. V. Radomskaja. — O., 1996. — 201 s.

Skalkin V. L. Obuchenie monologicheskomu vyskazyvaniju (na materiale anglijskogo jazyka) / V. L. Skalkin. — K. : Rad. shk., 1983. — 119 s.

Homskij N. Jazyk i myshlenie / N. Homskij. — M. : Izd-vo MGU, 1972. — 122 s.

Chomsky N. Rules and Representations / N. Chomsky. — Columbia Univ. Press, 1980.

Chomsky N. The Sound Pattern of English / N. Chomsky, M. Halle. — NY, 1968.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-06-24

Номер

Розділ

Питання глотодидактики та методики викладання мови