ВИКОРИСТАННЯ РЕСУРСІВ ІНТЕРНЕТУ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНІЙ МОВІ

Автор(и)

  • Дорота Дзевановська Краківський педагогічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2014.21.45035

Ключові слова:

Інтернет, комунікація, розмовне мовлення, дискусія, метод проектів, особистість

Анотація

У статті вказано на можливості використання Інтернету як інструменту для пізнавальної та навчальної діяльності, а також як інструменту для реального спілкування у процесі аудиторної та позааудиторної роботи з польськими студентами-русистами. У даний час використання ресурсів Інтернету у викладанні / вивченні іноземної мови стало визнаним стандартом у всьому світі. Завдяки Інтернету викладачам і студентам стали доступними друковані, звукові, мультимедійні матеріали, які збагачують дидактичний процес, роблять його цікавішим і інноваційним. Інтернет стає додатковим методом у навчанні. Він здатен частково замінити підручник. Варто звернути увагу на те, що користувач Інтернету може зустрітися з найрізноманітнішою інформацією. Тому в процесі навчання важливим є не сам пошук і знаходження інформації, а методи роботи з цією інформацією. Використання ресурсів Інтернету в навчанні іноземним мовам вимагає застосування сучасних проблемних методів: дискусій, проектних методів, роботи в малих групах, методів створення вторинних текстів. У статті вказано також на те, що електронна пошта, чат-комунікація, форуми, блоги відкривають нові можливості мовного спілкування у природному мовному середовищі. Електронна комунікація може бути ефективною мовною практикою. Однак не всі види електронної комунікації повною мірою можуть виявитися придатними у процесі вдосконалення вміння користуватися живим розмовним російським мовленням.

Посилання

Dzevanovskaja D. Metod proektov — sut’ razvivajushhego, lichnostno orientirovannogo obuchenija / D. Dzevanovskaja // Język, literatura i kultura Rosji w XXI wieku. Teoria i praktyka. — Kielce : Wyd-wo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach, 2011. — S. 55–60.

Kapitonova T. I. Metody i tehnologii obuchenija russkomu jazyku kak inostrannomu / T. I. Kapitonova, L. V. Moskovkin, A. N. Shhukin. — M. : Rus. jaz., 2008. — 308 s.

Kostomarov V. G. Nash jazyk v dejstvii. Ocherki sovremennoj russkoj stilistiki / V. G. Kostomarov. — M. : Gardariki, 2005. — 287 s.

Mihajlov S. M. Tehnologija obuchenija estestvennoj rechi s ispol’zovaniem komp’juternoj kommunikativnoj sredy / S. M. Mihajlov. — SPb. : RGPU im. A. I. Gercena : OOO Knizhnyj dom, 2011. — 139 s.

Monkosha-Bogdan Ja. O jazyke internavtov / Ja. Monkosha-Bogdan // Novoe v teorii i praktike opisanija i prepodavanija russkogo jazyka. — Varshava : Artico, 2002. — S. 188–193.

Polat Je. S. Internet v obuchenii inostrannym jazykam / Je. S. Polat // Metodika obuchenija inostrannym jazykam: tradicii i sovremennost’ / [red. A. A. Miroljubov]. — M. : Titul, 2010. — S. 367–370.

Svidinskaja N. T. Nuzhno li na zanjatijah RKI obuchat’ jelementam sovremennoj razgovornoj rechi? / N. T. Svidinskaja // Slovo est’ delo : jubil. sb. nauch. tr. v chest’ prof. Iriny Pavlovny Lysakovoj. — SPb. : Sudarynja, 2010. — T. 1.

— S. 578–582.

Hromov S. S. Kommunikativno-informacionnye tehnologii v obuchenii russkomu jazyku kak inostrannomu / S. S. Hromov, Je. V. Zhdanova, O. V. Haritonova // Rusistika i sovremennost’ : materialy XIV mezhdunar. nauch.-prakt. konf. 29.09 — 1.10.2011. — SPb. : Severnaja zvezda, 2012. — T. 2. — S. 308–319.

Chuvaeva K. M. Ispol’zovanie funkcional’nyh vozmozhnostej LMS Moodle pri obuchenii russkomu jazyku kak inostrannomu / K. M. Chuvaeva // Tam zhe. — S. 330–335.

Shchukin A. N. Metodika prepodavanija russkogo kak inostrannogo : ucheb. posobie dlja vuzov / A. N. Shhukin. — M. : Vyssh. shk., 2003. — 334 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-06-24

Номер

Розділ

Питання глотодидактики та методики викладання мови