ТИПОЛОГІЯ КОЛЬОРОПОЗНАЧЕНЬ ДЕКОРАТИВНОЇ КОСМЕТИКИ У СУЧАСНІЙ РЕКЛАМІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4558.2014.21.45013Ключові слова:
реклама, кольоропозначення, значення, семаАнотація
Стаття присвячена питанням типології кольоропозначень, які функціонують у сучасній рекламі. Розглядаються структурні та семантичні особливості рекламних назв кольору. Динамічність та сугестивність рекламного дискурсу відображаються у його лексичному складі, в тому числі у кольoропозначеннях: рекламна кольоролексика виконує і номінативну, і маніпулятивну функції. Російськомовна реклама, безперечно, має власні традиції, проте на неї впливають західні соціокультурні та власне лінгвістичні канони, тому рекламна кольоролексика має приклади загальномовних назв кольору та нових видів. Як загальномовні кольоропозначення визначено прикметники з денотативно-сигніфікативними семами кольору. Не всі загальнономовні кольоропозначення однаково затребувані в сучасній рекламі. Загальномовні кольоропозначення умовно розподілено на семантично похідні та семантично непохідні одиниці. Група семантично похідних загальномовних кольоропозначень, що утворилися від відносних прикметників — характеристик явищ та об’єктів живої та неживої природи — більш розгалужена. Серед оказіональних кольоропозначень було визначено функціональні колоративи (похідні сталі кольоропозначення, що мають таку функцію лише в межах реклами), а також запозичення. Частина функціональних колоративів походить від лексем без денотативно-сигніфікативних сем кольору (квазіколоративи). Одним з продуктивних шляхів утворення рекламних оказіональних кольоропозначень слід визнати перехід вільних словосполучень (Adj+N) з колірною семантикою до групи рекламної кольоролексики. Наявність семи «позитивна оцінка» — характерна риса оказіональних кольоропозначень у рекламі.
Посилання
Bahilina N. B. Istoriya tsvetooboznacheniy v russkom yazyike / N. B. Bahilina. — M. : Nauka, 1975. — 288 s.
Vasilevich A. P. Tsvet i nazvaniya tsveta v russkom yazyike / A. P. Vasilevich, S. N. Kuznetsova, S. S. Mischenko. — M. : URSS, 2005. — 289 s.
Gerasimenko I. A. Semantika i osobennosti funktsionirovaniya kolorativa siniy / I. A. Gerasimenko // TipologIya movnih znachen u dIahronnomu ta zistavnomu aspektah. — Donetsk : DonDU, 2004. — Vip. 10. — S. 122–130.
Zharkyinbekova Sh. K. Assotsiativnyie priznaki tsvetooboznacheniy i yazyikovoe soznanie / Sh. K. Zharkyinbekova // Vestnik MU. Ser. 9. Filologiya. — 2003. — N 1. — S. 109–116.
Zirka V. V. Yazyikovaya paradigma manipulyativnoy igryi v reklame : avtoref. dis. ... d-ra filol. nauk : spets. 10.02.02 «Russkiy yazyik» / V. V. Zirka. — Dnepropetrovsk : DNU, 2005. — 33 s.
Kulko O. I. Kolorativyi i oboznacheniya tsveta v reklame / O. I. Kulko // Russkaya i sopostavitelnaya filologiya: sostoyanie i perspektivyi : Mezhdunar. nauch. konf., posvyaschennaya 200-letiyu Kazansk. Un-ta (Kazan, 4–6 okt. 2004) : trudyi i materialyi / pod obsch. red. K. R. Galliulina. — Kazan : Izd-vo Kazan. un-ta, 2004. — S. 224–225.
Kulpina V. G. Lingvistika tsveta: Terminyi tsveta v russkom i polskom yazyikah / Valentina Grigorevna Kulpina. — M. : Mosk. litsey, 2001. — 471 s. — (Biblioteka zhurnala «Russkiy filologicheskiy vestnik» ; t. 38).
Pechennikova L. V. Tsvetooboznacheniya v reklamnom diskurse : na materiale anglo-amerikanskoy i rossiyskoy reklamyi predmetov byita : dis. … kand. filol. nauk : 10.02.19 / L. V. Pechennikova. — Saratov, 2006. — 264 s.
Slovar sovremennogo russkogo literaturnogo yazyika. V 20 t. T. 2 / AN SSSR, In-t rus. yaz. — M. : Rus. yaz., 1987. — 988 s.
Us Yu. N. Semanticheskie tipyi tsvetooboznacheniy sovremennyih russkogo i nemetskogo yazyikov (na materiale tekstov reklamyi) / Yu. N. Us // Materiali mizhvuzivskoyi naukovoyi konferentsiyi molodih uchenih «Aktualni doslidzhennya inozemnih mov i literatur» : 13–14 lyut. 2003 g. — Donetsk : DonNU, 2003. — S. 298–300.
Maerz A. A Dictionary of color / А. Maerz, M. R. Paul. — New York, 1950. — 326 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Мова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.