DOI: https://doi.org/10.18524/2307-4558.2014.21.44821

ДРУКОВАНА РЕКЛАМА ЯК КРЕОЛІЗОВАНИЙ ТЕКСТ: ШРИФТОВІ ВИДІЛЕННЯ

Марія Андріївна Костенко

Анотація


Статтю присвячено семіотичним проблемам аналізу текстів друкованої реклами, що поєднують елементи різних знакових систем. Застосування семіотичного підходу дозволило поєднати в межах одного дослідження вербальні та невербальні знаки, що наявні в рекламному дискурсі. Визначено поняття креолізованого та полікодового тексту, описано специфіку лінгвістичних досліджень полікодових рекламних повідомлень, окреслено наукові пошуки щодо теоретичного обґрунтування поняття полікодових текстів. На матеріалі української друкованої реклами простежено закономірності використання шрифтових виділень як візуальних маркерів креолізації рекламного тексту. Розглянуто друковану рекламу, що скерована на візуальне сприйняття реципієнтами, проте містить знакові елементи різних типів. Актуалізовано графічний аспект вербальних знаків, а саме спосіб візуальної репрезентації графічних елементів у рекламному дискурсі. У центрі уваги перебували такі шрифтові виділення, як курсив, великі літери, жирне накреслення та латинська графіка. Виявлено специфіку семантичного навантаження кожного виду графічного виділення та проаналізовано особливості функціонування графічних виділень у рекламних повідомленнях. Узагальнено отримані результати із семіотичного дослідження рекламного дискурсу.


Ключові слова


рекламний текст; рекламний слоган; креолізований текст; графічне виділення

Повний текст:

PDF

Посилання


Anisimova E. E. Text Linguistics and Intercultural Communication (based on creolized texts) / Ye. Ye. Anisimova. — M. : Academy, 2003. — 128 p.

Bernatskaya A. On the problem of «creolization» of the text: history and current status / A. A. Bernatskaya // Speech communication : special bulletin. — Krasnoyarsk : Krasnoyarsk. Univ, 2000. — Vol. 3 (11). — P. 104–110.

Valgina N. S. Theory text / N. S. Valgina. — M. : Logos, 2003. — 280 p.

Voroshilova M. B. Creolized text : aspects of research. [Electron resource] / M. B. Voroshilova // Political Linguistics. — 2006. — Vol. 20. — P. 180–189. — Mode of access: http://www.philology.ru/linguistics2/voroshilova-06.htm.

Ivanova G. A. Graphic hybrids : the problem of language status / G. A. Ivanova // Russian language : Historical Destiny and Present. — M. : MGU, 2010. — P. 465–466.

Kondratenko N. V. Syntaksys Ukrainian modernist and postmodernist literary discourse / N. Kondratenko. — K. : Dmytro Burago publishing house, 2012. — 328 p.

Lazareva O. A. Grafiksation: occasional or democratization of communication rules (article) / O. A. Lazareva // HUMANIORA: LINGUA RUSSICA. — Tartu : Univ Tart. University Press, 2009. — Vol. XII. — P. 277–283.

Melnyk S. Hrafoderyvation in Ukrainian postmodernism prose / S. Melnyk // Scientific notes. Ser. «Philological.» — «Ostrog : Type of Nat. Univ. «Ostrog akademiya», 2013. — Vol. 35. — P. 213–216.

Morozova I. Slug slogans / I. Morozova. — M. : RIP-Holding, 2006. — 174 p.

Ryabkova N. I. Language game in the advertising text / N. I. Ryabkova // Culture and Services: interaction, innovation, training : materials I Intern. scientific and practical conf. — St. Petersburg : Univ. St. Petersburg, 2009. — P. 137–140.

Sorokin Y. Creolized texts and their communicative function / Y. Sorokin, E. Tarasov // Optimization of speech influence. — M. : Nauka, 1990. — P. 180–196.

Udod D. A. Creolized text as a kind of active paralinguistic text [Electron resource] / D. A. Udod // Modern Philology : materials II Intern. scientific. conf. (Ufa, January 2013). — Ufa : Summer, 2013. — P. 97–99. — Mode of access: http://www.moluch.ru/conf/phil/archive/78/3254/

Chigaev D. P. Creolization modern methods of advertising text : author. dis. ... : spec. 10.02.01 «Russian language» / D. P. Chigaev. — M., 2010. — 20 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Анисимова Е. Е. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация (на материале креолизованных текстов) / Е. Е. Анисимова. — М. : ИЦ «Академия», 2003. — 128 с.

Бернацкая А. А. К проблеме «креолизации» текста : история и современное состояние / А. А. Бернацкая // Речевое общение : специализированный вестник. — Красноярск : Краснояр. гос. ун-т, 2000. — Вып. 3 (11). — С. 104–110.

Валгина Н. С. Теория текста : [учеб. пособие] / Н. С. Валгина. — М. : Логос, 2003. — 280 с.

Ворошилова М. Б. Креолизованный текст : аспекты изучения / М. Б. Ворошилова // Политическая лингвистика. — 2006. — Вып. 20. — С. 180–189.

Иванова Г. А. Графические гибриды : к проблеме языкового статуса / Г. А. Иванова // Русский язык : исторические судьбы и современность : [сб. тр.]. — М. : Изд-во МГУ, 2010. — С. 465–466.

Кондратенко Н. В. Синтаксис українського модерністського і постмодерністського художнього дискурсу : [монографія] / Н. В. Кондратенко. — К. : ВД Дм. Бураго, 2012. — 328 с.

Лазарева О. А. Графиксация : окказиональность или демократизация коммуникативных норм (статья) / О. А. Лазарева // HUMANIORA: LINGUA RUSSICA. — Тарту : Изд-во Тарт. ун-та, 2009. —Вып. XII. — С. 277–283.

Мeльник С. М. Графодeривація в українській постмодeрністській прозі / С. М. Мeльник // Наукові записки : зб. наук. пр. Сeр. «Філологічна». — Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акадeмія», 2013. — Вип. 35. — С. 213–216.

Морозова И. Слагая слоганы / И. Морозова. — М. : РИП-Холдинг, 2006. — 174 с.

Рябкова Н. И. Языковая игра в рекламном тексте / Н. И. Рябкова // Культура и сервис : взаимодействие, инновации, подготовка кадров : материалы І межрегион. науч.-практ. конф. — СПб. : Изд-во СПб ГУСЭ, 2009. — С. 137–140.

Сорокин Ю. А. Креолизованные тексты и их коммуникативная функция / Ю. А. Сорокин, Е. Ф. Тарасов // Оптимизация речевого воздействия. — М. : Наука, 1990. — С. 180–196.

Удод Д. А. Креолизованный текст как особый вид паралингвистически активного текста / Д. А. Удод // Современная филология : материалы II междунар. науч. конф. (г. Уфа, янв. 2013 г.). — Уфа : Лето, 2013. — С. 97–99.

Чигаев Д. П. Способы креолизации современного рекламного текста : автореф. дис. … канд. филол. наук : спец. 10.02.01 — русский язык / Д. П. Чигаев. — М., 2010. — 20 с.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 2307-4558 (Print)

ISSN 2414-9489 (Online)