РЕКЛАМНИЙ ТЕКСТ ЯК НОСІЙ КУЛЬТУРНОЇ ІНФОРМАЦІЇ СХІДНОСЛОВЯНСЬКИХ НАРОДІВ ТА АРАБСЬКОГО СВІТУ

Автор(и)

  • Віра Василіївна ЗІРКА Дніпропетровське відділення Центру наукових досліджень та викладання іноземних мов НАН України, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2335-3648

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2021.35.237839

Ключові слова:

арабський світ, арабізми, запозичення, реклама, інформація, культура, ментальність, вплив

Анотація

 Предметом обговорення статті є рекламний текст як носій інформації арабського світу, культурних цінностей, ментальності народу. Мета статті — ідентифікація арабських найменувань в рекламних текстах східнослов’ янських мов з позиції лінгвокультурології. У разі правильної розстановки лексичних засобів, з використанням арабізмів, текст стає переконливим, впливовим, маніпулятивним. Об’єкт дослідження — національно-культурна своєрідність арабізмів — російськомовних найменувань арабського походження, що функціюють у рекламних текстах. Результатом дослідження стало виявлення різноманітних арабізмів у рекламі, що відбиває лінгвокультурну картину світу запозичень у рекламному дискурсі. У роботі використано описовий метод, а також методи семантичного і лінгвокультурологічного аналізу. Висновок: у створенні рекламного тексту найважливіша роль належить лексиці залучення уваги, а також соціокультурному компоненту для правильного світосприйняття і світорозуміння реклами. Практичне значення: арабські найменування є складовими частинами семантичних і лінгвокульторологічних концептів, вони відіграють значну роль у рекламній картині світу носіїв східнослов’янських мов, відображають культуру та світогляд арабського світу, беруть участь у створенні впливового рекламного тексту.

Посилання

Аль Шаммари М. Актуальные арабизмы в русском языке : вхождение, функционирование, потенциал : дис. … канд. филол. наук. Ростов н/Д, 2015. 185 c.

Жилинская Л. Национально-культурные и языковые особенности арабизмов в современном немецком языке : автореф. дис. … канд. филол. наук. Москва, 2009. 215 c.

Зирка В. В. Рекламный текст как носитель культурной информации восточнославянских и китайского народов : Традиционная духовная культура восточнославянских и китайского народов : сб. науч. тр. Гомель : ГГУ им. Ф. Скорины, 2017. С. 68–70.

Зирка В. В. Манипулятивные игры в рекламе : лингвистический аспект. 3-е изд., испр. Москва : Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2016. 256 с.

Иванова А. Тематическая классификация арабизмов в русском языке. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Сер. 9. Сучасні тенденції розвитку мов. Київ, 2011. Вип. 5. С. 104–109.

Крысин Л. Толковый словарь иноязычных слов и словосочетаний : ок. 25000 сл. Москва : Изд-во Эксмо, 2007. 944 с.

Крысин Л. П. Лексическое заимствование и калькирование. Современный русский язык : Активные процессы на рубеже XX–ХХI веков. Москва : Языки славянской культуры, 2008. С. 167–184.

Мохаммед Абд Али Хуссейн Аль Каззаз. Арабизмы в русской речи : дис. … канд. филол. наук. Саратов, 2018. 273 с.

Огиенко И. Иноземные элементы в русском языке : история проникновения заимствованных слов в русский язык. Москва : ИГ URSS, 2012. 345 c.

Реформатский А. А. Введение в языкознание. Москва : Аспект Пресс, 2004. 536 с.

Хуссайн А. Русская лексика арабского происхождения в теоретическом и прикладном рассмотрении : дис. … канд. филол. наук. Москва, 2001. 228 с.

БТС 1998 — Большой толковый словарь русского языка; под ред. С. А. Кузнецова. Санкт-Петербург : Норинт, 1998. 1536 с.

Степанов Є. М. Українська реклама у мовній ситуації міста Одеси. Записки з українського мовознавства : зб. наук. праць. Одеса : Астропринт, 2001. Вип. 11. С. 3–13.

Добрые города : сайт Благотворительного фонда «Шаги вместе». URL : https://citydobro.ru/horeca?utm_ source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=12706764121&utm_content=513249973325&utm_term =%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0%20%D1%80%D0%B5%D1%81%D 1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0&gclid=EAIaIQobChMIvLqI-IGw8AIVqAZ7Ch32mw5rEAAYASAAEgKB9vD_BwE/ (Дата доступа : 22.03.2021).

“Заминированный Клондайк : о типичных ошибках в рекламе медицинских услуг”, Центр защиты прав СМИ : вэб-сайт. URL : https://mmdc.ru/services/zaminirovannyy-klondayk-o-tipichnykh-oshibkakh-v-reklamemeditsinskikhuslug/?gclid=EAIaIQobChMIxJqSzoOw8AIVRhV7Ch0t5w2bEAAYASAAEgIZW_D_BwE/ (Дата доступа : 22.03.2021).

“Эффективная реклама точки по продаже шаурмы”, БизнесПлан-Пример. Важный элемент вашего бизнеса : веб-сайт. URL : https://biznesplan-primer.ru/reklama/shaurma/ (Дата доступа : 22.03.2021).

“Массаж в хамаме”, Контакт плюс : официальный веб-сайт компании. URL : https://contactplus.ru/articles/ hamamy/massazh-v-hamame.html/ (Дата доступа : 22.03.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-29

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ЛІНГВОКОНЦЕПТОЛОГІЇ ТА ДИСКУРСОЛОГІЇ