ДОСЛІДЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ ПЕРЕКЛАДУ: ДО ПРОБЛЕМИ МЕТОДОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4558.2021.35.237788Ключові слова:
стратегія перекладу, метод дослідження, наукова стаття, CyberleninkaАнотація
Мета статті — описати результати комплексного аналізу методів дослідження в наукових статтях, присвячених стратегіям перекладу. Об’єкт аналізу — 325 наукових статей у науковій електронній бібліотеці Cyberleninka. Предмет дослідження — формулювання методів дослідження стратегій перекладу в зазначених статтях. У роботі використані методи суцільної вибірки, а також контекстуального, дискурсивного аналізу, метод статистичного підрахунку. Результат дослідження: виявлено основні тенденції використання і формулювання методів дослідження стратегії перекладу. Визначено деякі закономірності у статтях, присвячених стратегіям перекладу художнього тексту. Висновки. У наукових статтях, присвячених дослідженням стратегії перекладу, з 325 статей у 178 (тобто 54,7 %) метод дослідження вказано вкрай розпливчасто або імпліцитно (метод дослідження може матися на увазі разом із визначенням об’єкта та / або предмета дослідження, у реалізації тематичного напрямку конференції або збірки наукових статей і под.). Метод дослідження прямо вказано лише у 147 статтях (тобто 45,25 %). Практичне застосування результатів дослідження є можливим у дослідженнях наукового філологічного дискурсу, а також у навчанні методів дослідження в перекладознавстві і порівняльному мовознавстві.
Посилання
Витренко А. Г. О «стратегии перевода». URL : http://agvitrenko.3dn.ru/publ/1–1–0–8 (дата обращения :21.04.2021).
Милевич И. Стратегия перевода : средство самопрезентации автора научной публикации. Folia Linguistica Rossiсa. Łódź : Wyd-wo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021. Nr. 19 (принята к публикации).
Mārtinsone K. (red.) Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga : Raka, 2011. 284 lpp.
Milevica I. On Non-existent of Audiovisual Translation Studies in Latvia (According to Material of Scientific Paper collection). Modernization of Teaching Profession : Approaches, Best practices, Challenges. Scientific Journal of the Modern Education & Research Institute. Brussels : Modern Education & Research Institute, 2020. Nr. 12. P. 23–26.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.