ЩОДО ПИТАННЯ ПРО ФОРМУВАННЯ ЛІНГВОКРАЇНОЗНАВЧИХ КОМПЕТЕНЦІЙ У ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ МОРСЬКОГО ВИШУ

Автор(и)

  • Марина Олександрівна ГРУДОК-КОСТЮШКО Національний університет «Одеська морська академія», Україна
  • Інесса Леонідівна ФОМІНА Національний університет «Одеська морська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2020.33.206542

Ключові слова:

компетенція, лінгвокультурна компетенція, комунікативна компетенція, українська мова як іноземна, види вправ, морська освіта,

Анотація

Мета статті — проаналізувати питання про формування лінгвокраїнознавчих компетенцій у іноземних студентів морського вишу. Предметом розгляду є змістовні, організаційно-педагогічні засоби формування лінгвокраїнознавчих компетенцій студентів морського вишу. Результатом розгляду є сформованість таких лінгвокраїнознавчих компетенцій у іноземних студентів, які потрібні для засвоєння української мови на різних етапах навчання та передбачені обсягом робочої програми з дисципліни «Українська мова як іноземна». Висновки. Розвиток у студентів морського вишу лінгвокраїнознавчих знань, умінь і мотивів для здійснення повноцінної міжкультурної комунікації вимагає постійного вдосконалення практичної освіти, а саме створення інтенсивних методик вивчення української мови як іноземної, які сприяють підвищенню якості підготовки іноземних студентів у рамках професійної підготовки з урахуванням особливостей морської спеціалізації. 

Посилання

Hryshchenko, І. (2018), «Lingua-cultural competence forming in the process of the studying of Ukrainian language as foreign», Scientific Herald of Uzhhorod University. Series : Philology [«Formuvannya linhvokrayinoznavchoyi kompetentsiyi u protsesi vyvchennya ukrayinsʹkoyi movy yak inozemnoyi», Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho universytetu, Seriya Filolohiya], Uzhhorod National University Press, Uzhhorod, vol. 1 (39),pp. 67–69.

Grudok-Kostyushko, M. A., Fomina, I. L. (2019), Curriculum for the discipline «Ukrainian as a foreign language» for foreign students of the preparatory department, non-philological profile of higher educational institutions of III-IV accreditation levels, Ukraine [ Robocha prohrama navchalʹnoyi dystsypliny «Ukrayinsʹka mova yak inozemna» dlya inozemnykh studentiv pidhotovchoho viddilennya nefilolohichnoho profilyu vyshchykh navchalʹnykh zakladiv Ukrayiny III-IV rivniv akredytatsiyi], National University «Odessa Maritime Academy», Odessa, 34 p.

Stepanov, Ie. N. (1999), Russian linguistic and regional studies in the process of training foreign philologists-Russianists in Ukraine. Problemy nauczania języka rosyjskiego, literatury i kultury Rosji u progu XXI wieku : Materiały III Międzynarodowej Konferencji Naukowej «Standard Test» stan obecny i perspektywy» [«Russkoye lingvostranovedeniye v protsesse podgotovki inostrannykh filologov-rusistov v Ukraine», Problemy nauczania języka rosyjskiego, literatury i kultury Rosji u progu XXI wieku : Materiały III Międzynarodowej Konferencji Naukowej «Standard Test» stan obecny i perspektywy»], Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce, pp. 173–182.

Binkley M., Erstad O., Herman J., Raizen, S., Ripley, M., Miller-Ricci, M., Rumble, M. (2012), «Defining Twenty-First Century Skills», Assessment and Teaching of 21st Century Skills, University of Melbourne, Melbourne, p.p. 17–66.

Canale, M., Swain М. (1980), «Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing», Applied Linguistics, Oxford University Press, Oxford, pp. 1–4.

Rychen, D. S., Salganik, L. H. (2002), «Definition and selection of competencies : theoretical and conceptual foundations (DeSeCo) : strategy paper on key competencies», An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program — OECD, Swiss Federal Statistical Office, Neuchatel, Switzerland, 27 p., available at : http://hdl.voced.edu.au/10707/156754 (Accessed 25 Mars 2020).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-26

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ЛІНГВОДИДАКТИКИ ТА МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МОВИ