ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНИХ СМАКІВ УЧНІВ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОГО МОВЛЕННЯ (НА МАТЕРІАЛІ ТВОРУ ЄВГЕНА МАЛАНЮКА «УРИВОК З ПОЕМИ»)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4558.2020.33.206527Ключові слова:
естетичний смак, українське поетичне мовлення, образно-тропеїчні художні засоби, естетичне виховання підлітків, Євген Маланюк,Анотація
Метою статті є розкриття особливостей формування естетичних смаків учнів засобами художнього мовлення. Матеріалом дослідження обрано текст твору Євгена Маланюка «Уривок з поеми». Об’єктом вивчення є образно-тропеїчні ресурси цієї поезії: епітети, метафори, алюзії, звертання, порівняння, інверсії. Предмет дослідження — особливості формування естетичних смаків старшокласників як складової частини їх естетичного виховання цими засобами художнього мовлення. До об’єкта дослідження застосовано культурологічний та ціннісний підходи, метод аналізу мовних засобів впливу на процеси формування естетичного смаку підлітків та реалізації ідеальних уявлень у їхню життєву практику. Результатом проведеної роботи стало виокремлення образно-тропеїчних засобів художнього поетичного мовлення в аналізованому тексті та визначення особливостей процесу формування за їх допомогою естетичних смаків старшокласників. Зроблено певні висновки. Вивчення поетичної спадщини Євгена Маланюка виступає ефективним засобом формування естетичних смаків і загальної морально-естетичної культури учнів, бо включає в себе систему базових духовно-моральних цінностей та ідеалів, утілених у художніх засобах поетичного твору та символічних образах, що відображають світогляд і культуру народу. Вивчення школярами поезії, яка поєднує естетичне з емоційним, розвиває у підлітків почуття любові, співчуття, радості, насолоди життям. Результати дослідження дають змогу оцінити внесок поета в систему образно-тропеїчних ресурсів українського художнього мовлення та їх роль в естетичному вихованні людини.
Посилання
Iermolenko, S. Ya., Bybyk, S. P., Todor, O. H. (2001), The Ukrainian Language : a short defining dictionary of linguistic terms [Ukrainska mova : korotkyy tlumachnyy slovnyk linhvistychnykh terminiv], Lybid, Kyiv, 224 p.
Zarytska, V. & others (2009), Interactive workshops on the formation of key and subject competencies : a textbook [Interaktyvni treninhy z formuvannia kliuchovykh i predmetnykh kompetentnostei : navchalno-metodychnyi posibnyk], Vytoky, Donetsk, 68 p.
Malaniuk, Ye. (1992), Stiletto and stylus : Poetry [Stylet i stylos : poezii], Lviv, Ukrainian Ivan Fedorov Polygraphic Institute Press, & Phoenix Ltd., 686 p.
Pometun, O. (2007), Encyclopedia of interactive teaching [ Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia], Kulinichev, B. M. (ed.), Kyiv, 144 s.
Sharko, V. (2007), Modern lesson : technological aspect : a guide for teachers and students [Suchasnyi urok : tekhnolohichnyi aspekt : posibnyk dlia vchyteliv i studentiv], Bohdanova, A. M. (ed.), Kyiv, 220 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Мова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.