ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ОСНОВИ ПОПУЛЯРНОСТІ АМЕРИКАНСЬКОГО ТОК-ШОУ ЗА УЧАСТЮ ДІТЕЙ

Автор(и)

  • Ірина Борисівна МОРОЗОВА Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9759-2297
  • Тетяна-Єлизавета Василівна ЦАПЕНКО Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9759-2297

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2020.33.206523

Ключові слова:

жанр інтерв’ю, ток-шоу, дитяче мовлення, міжособистісна комунікація, медійний жанр, комунікативна поведінка,

Анотація

Метою статті є розгляд вербального аспекту міжособистісної комунікації типу дитина-дорослий, зреалізованої в межах американського комедійного ток-шоу. Об’єктом дослідження є мовлення американських дітей, що були учасниками гумористичного ток-шоу. Участь дітей у телепрограмах дає змогу дослідити їхнє спонтанне усне мовлення й визначити психолінгвістичні засади мовної поведінки дитини в комунікації з дорослим. Предмет дослідження становлять психолінгвістичні засади популярності розважальних шоу за участю комунікантів-дітей. Результати дослідження дають відповіді на питання про популярність інтерв’ю як медійного жанру, а також про безпосередню затребуваність в участі дітей на телебаченні. Висновки. У процесі дослідження встановлено соціально-історичні передумови становлення та затребуваності розважальних жанрів на телебаченні. Дано відповіді на питання про жанрові особливості ток-шоу. Дитяча привабливість і принадність, які волають до чуттєвого компоненту сприйняття, емпатії у телеглядача відіграє важливу роль у масовому створенні ток-шоу з дітьми. Відзначено особливості дитячого мовлення, що відображають дитячу картину світу, дитячу логіку, процес мислення. Практичне застосування результатів дослідження полягає в процесі роботи з дітьми, а саме в поліпшенні навичок розмовної мови рідної мови, так як дає розуміння того, як мислять діти, яке їхнє сприйняття та світогляд.

Посилання

Grushevitskaya, T. G., Popkov, V. D., Sadokhin, A. P. (2003), Fundamentals of Intercultural Communication [Osnovy mezhkul’turnoy kommunikatsii], JuNITI-DANA, Moscow, 298 p.

Kondrat’eva, N. E., Mordovina, L. V. (2008), «Talk show as a genre of modern mass culture», Analytics of Cultural Studies : scientific journal [«Tok-shou kak zhanr sovremennoy massovoy kul’tury», Analitika kul’turologii : nauchnyj zhurnal], Derzhavin Tambov State University Publishing Center, Tambov, vol. 12, pp. 60–66.

Larina, E. G. (2004), Linguo-pragmatic features of talk shows as a genre of television discourse (based on American television programs) : Author’s thesis [Lingvopragmaticheskie osobennosti tok-shou kak zhanra televizionnogo diskursa (na materiale amerikanskikh televizioonykh programm) : avtoref. dis…. kand. filolog. nauk : 10.02.04], Volgograd State University Publishing House, Volgograd, 24 p.

Larina, E. G. (2006), «Television discourse and its genre diversity», Proceedings of Voronezh State University, Series 2, Linguistics [«Televizionnyy diskurs i yego zhanrovoe raznoobrazie», Vestnik Voronezhskogo gos. un-ta, Ser. 2, Yazykoznanie], Voronezh State University, Voronezh, vol. 5, pp. 166–168.

Leont’ev, A. A. (1997), Fundamentals of Psycholinguistics [Osnovy psikholingvistiki], Moscow : Smysl, 287 p.

Mogilevskaya, Е. V. (2006), «Talk shows as a TV genre : origin, varieties, manipulation techniques», Accents : New in mass communication [«Tok-shou kak zhanr TV : proiskhozhdenie, raznovidnosti, priyomy manipulirovaniya», Aktsenty. Novoe v massovoy kommunikatsii], Journalism Faculty of Voronezh State University, Academy of Regional Press, Voronezh, vol. 5–6, pp. 40–48.

Morozova, І. B. (2009), Paradigmatic analysis of the structure and semantics of elementary communicative units in the light of Gestalt theory in modern English : monograph [Paradyhmatychnyy analіz struktury і semantyky elementarnykh komunіkatyvnykh odynyts u svіtlі geshtalt-teorіi v suchasnіy anglіyskіy movі : monografіya], Drukarskyy dіm Publishing House Odessa, 384 p.

Tseytlin, S. N. (2000), Language and child : Linguistics of children’s speech : textbook [Yazyk i rebenok : Lingvistika detskoy rechi : ucheb. posobie], Humanitarian Publishing Center VLADOS, Moscow, 240 p.

Chukovskiy, K. I. (1968), Two to five. Living as life [Ot dvukh do pyati. Zhivoy kak zhizn’], Detskaya literatura Publishing House, Moscow, 814 p.

Shchitova, D. A. (2012), «Interview as a way to create an image», Tomsk State University Journal of Philology [«Interv’yu kak sposob sozdaniya imidzha», Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Filologiya], Tomsk, vol. 4 (20), pp. 146–153.

Kimmel, J. (2018), Jimmy Kimmel and Kids Talk About The Presidential Candidates, available at : https://www. youtube.com/watch?v=GsFh8OD2Y8Y/ (accessed 12 Mars 2020).

Kimmel, J. (2017), Jimmy Kimmel Talks to Kids About Health Care, available at : https://www.youtube.com/ watch?v=15Lw7itoFwI/ (accessed 12 Mars 2020).

Kimmel, J. (2019), Jimmy Kimmel Talks to Kids About Love, available at : https://www.youtube.com/ watch?v=ERvVAWKW_hM/ (accessed 12 Mars 2020).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-26

Номер

Розділ

ПИТАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ЛІНГВІСТИКИ ТА ЛІНГВОКУЛЬТУРОЛОГІЇ