ГОТИЧНИЙ РОМАН ЯК ПОЗАЧАСОВА ЖАНРОВА КАТЕГОРІЯ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4558.2018.29.139376Ключові слова:
роман, англійська мова та література, готика, жанрАнотація
Метою цієї роботи є встановлення літературно-художньої специфіки англомовного готичного роману як позачасової жанрової категорії. Об’єктом дослідження є художній текст англомовного готичного роману в процесі його розвитку, починаючи з часів його зародження (другої половини XVIII ст.) до наших днів. Предметом вивчення виступають літературно-художні особливості жанру такого роману в англійській літературі. Результатом проведеного дослідження стало виявлення специфічних ознак, притаманних англомовним готичним романам. На позначення готичного роману в англійському літературознавстві використовують терміни «romance» та «Gothic novel». Перший термін пов’язаний із середньовічним лицарським романом, побудованим на казково-фантастичних пригодах ідеальних героїв. Другий вказує на більш сучасну романну природу цього жанру та художні особливості твору. Роман Х. Уолпола «The Castle of Otranto» та Д. Коутс «The Haunting of Gillespie House», написані у XVIII ст. та XXI ст. відповідно, попри майже три сторіччя, що розділяють їх, мають багато спільних сюжетно-композиційних рис: засоби створення образів, атмосфери дійства, описи внутрішнього та зовнішнього простору, сюжетні ходи. Спільними для романів давнього й сучасного часу написання є незвичайний хронотоп, перемога головних героїв над потойбічними силами, близькість персонажів до смерті та потойбічного світу і щасливий фінал. Таким чином, готика, незважаючи на зовнішню жахливість, містить у собі гуманістичне начало, що допомагає читачеві повірити в себе та відчути гармонію світу.
Посилання
Atarova, K. N. (1999), Anne Radcliffe and Her Time [Anna Redkliff i jejo vremja], Ladomir, Moscow, pp. 5–12.
Kalacheva, S. V. (1978), «Artistic Detail», A Concise Dictionary of Literary Terms [«Detal’ khudozhestvennaja», Kratkij slovar’ literaturovedcheskikh terminov], Soviet Encyclopedia, p. 180.
Pospelov, G. N., (1978), Literature Theory: a Manual for Phylology Sudents [Teorija literatury : uchebnik dlja studentov filologicheskikh special’nostej universitetov], High School Publishers, Moscow, 351 p.
Solov’eva, N. A. (1988), At the Beginning of the English Romanticism [U istokov anglijskogo romantizma], Moscow State University Publishers, Moscow, 232 p.
Chernec, L. V. (1982), Literary Genres (problems of typology and poetics) [Literaturnye zhanry (problemy tipologii i poetiki)], Moscow State University Publishers, Moscow, 274 p.
Literary Studies for Beginners : Manual for Bachelors, 3d ed. (2015) [Vvedenie v literaturovedenie : uchebnik dlja bakalavrov], ed. by Krupchanov, L. M., Jurajt Publishers, Moscow, 479 p.
The Oxford Companion to English Literature: Revised (Oxford Companions), 6th ed. (2006), ed. by Margaret Drabble, Oxford University Press, Oxford, 1172 p.
Coates, D. (2015), The Haunting of Gillespie House, Black Owl Books, Edinburg, 60 p.
Walpole, H. (1765), The Castle of Otranto, Tho. Lownds in Fleet-Street, London, 239 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Мова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.