МІЖКУЛЬТУРНА ОРІЄНТАЦІЯ ЯК ДИДАКТИЧНО-МЕТОДИЧНИЙ ПРИНЦИП НА ЗАНЯТТЯХ З НІМЕЦЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2018.29.139365

Ключові слова:

міжкультурна орієнтація, міжкультурна комунікація, реалія, ментальність, цінності, соціальна культура, дидактично-методичні принципи викладання німецької мови

Анотація

Окрім мовних засобів, для досягнення комунікативних цілей важливою є також міжкультурна компетенція, що полягає у розумінні реалій іноземної соціальної культури та побуту, власної та іншомовної картин світу. Саме тому до ключових принципів викладання іноземних мов належить також міжкультурна орієнтація. Мета цього дослідження — проаналізувати механізми реалізації принципу «міжкультурної орієнтації» на заняттях з німецької мови. Об’єкт дослідження — дидактично-методичний принцип «міжкультурної орієнтації». Предмет дослідження — реалізація принципу «міжкультурної орієнтації» на заняттях з німецької мови. У дослідженні були використані описовий та порівняльний методи. Результат: запропоновано способи реалізації принципу «міжкультурної орієнтації» на заняттях з німецької мови. Висновки. Викладання мови в міжкультурному контексті збільшує шанси на порозуміння в соціо-культурно маркованих комунікативних ситуаціях і сприяє підвищенню мотивації студентів. Проведене дослідження та запропоновані висновки можуть бути корисними у практичному застосуванні для формування міжкультурної компетенції, толерантності та розширення світогляду студентів.

Біографія автора

Г. О. Івасюк, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Halyna O. IVASYUK

Посилання

Vereshchagin, E. M., Kostomarov, V. G. (2005), Language and culture [Jazyk i kultura], Indrik, Moscow, 1040 p.

Migirin, P. I. (2015), «Teaching a foreign language as a dialogue of different cultures», Scientific blog. National University of Ostroh Academy [«Navchannia inozemnoi movy yak dialohu riznykh kultur», Naukovyi bloh. Natsionalnyj universytet «Ostroz’ka akademija»], available at: https://naub.oa.edu.ua/

Radugin, A. A., Radugin, K. A. (1995), Sociology : course of lectures [Sotsiologija: kurs lektsij], Vlados, Moscow, 180 s.

Rokoman, Ye. O. (2013), «Formation of Tolerance and Intercultural Communication in the Process of Students’ Socialization in Foreign Language Lessons», Taurian Journal of Education [«Formuvannia tolerantnosti ta mizhkulturnoi komunikatsii v protsesi sotsializatsii uchniv na urokakh inozemnoji movy», Tavrijs’kyi visnyk osvity], Kherson Academy of Continuing Education, Kherson, vol. 3 (43), pp. 159–163.

Osadcha, O. V. (2013), Components of the formation of intercultural competence of students [Skladovi formuvannia mizhkulturnoi kompetentsii studentiv], available at: http://confcontact.com/2013_06_07/22_Osadcha.html

Ter-Minasova, S. G. (2009), Language and intercultural communication : manual [Jazyk i mezhkul’turnaja kommunikatsija : ucheb. posobie], Slovo, Moscow, 624 p.

Tomakhin, G. D. (1986), «Linguistic Aspects of Linguistic Countrystudies», Topics in the study of language [«Lingvisticheskije aspekty lingvostranovedenija», Voprosy jazykoznanija], Nauka, Moscow, vol. 6, pp. 113–119.

Tomakhin, G. D. (1996), «Linguistic Countrystudies : what is this?», Foreign Languages in the school [«Lingvostranovedenije : chto eto takoje?», Inostrannyje jazyki v shkole], Moscow, vol. 6, pp. 22–27.

Filonova, V. (2012), «Intercultural Communication and the Study of Foreign Languages», Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Kyiv. Oriental languages and literatures [«Mizhkulturna komunikatsija ta vyvchennia inozemnykh mov», Visnyk Kyivs’koho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Skhidni movy ta literatury], Kyiv, vol. 18, pp. 41–43.

Ende, K. et all (2013), DLL 06: Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung (Fort- und Weiterbildung weltweit), Ernst Klett Sprachen, Stuttgart, DLL_Band 6, 152 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-23

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВА ТА МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МОВИ