МІЖКУЛЬТУРНА ОРІЄНТАЦІЯ ЯК ДИДАКТИЧНО-МЕТОДИЧНИЙ ПРИНЦИП НА ЗАНЯТТЯХ З НІМЕЦЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2018.29.139365

Ключові слова:

міжкультурна орієнтація, міжкультурна комунікація, реалія, ментальність, цінності, соціальна культура, дидактично-методичні принципи викладання німецької мови

Анотація

Окрім мовних засобів, для досягнення комунікативних цілей важливою є також міжкультурна компетенція, що полягає у розумінні реалій іноземної соціальної культури та побуту, власної та іншомовної картин світу. Саме тому до ключових принципів викладання іноземних мов належить також міжкультурна орієнтація. Мета цього дослідження — проаналізувати механізми реалізації принципу «міжкультурної орієнтації» на заняттях з німецької мови. Об’єкт дослідження — дидактично-методичний принцип «міжкультурної орієнтації». Предмет дослідження — реалізація принципу «міжкультурної орієнтації» на заняттях з німецької мови. У дослідженні були використані описовий та порівняльний методи. Результат: запропоновано способи реалізації принципу «міжкультурної орієнтації» на заняттях з німецької мови. Висновки. Викладання мови в міжкультурному контексті збільшує шанси на порозуміння в соціо-культурно маркованих комунікативних ситуаціях і сприяє підвищенню мотивації студентів. Проведене дослідження та запропоновані висновки можуть бути корисними у практичному застосуванні для формування міжкультурної компетенції, толерантності та розширення світогляду студентів.

Посилання

Vereshchagin, E. M., Kostomarov, V. G. (2005), Language and culture [Jazyk i kultura], Indrik, Moscow, 1040 p.

Migirin, P. I. (2015), «Teaching a foreign language as a dialogue of different cultures», Scientific blog. National University of Ostroh Academy [«Navchannia inozemnoi movy yak dialohu riznykh kultur», Naukovyi bloh. Natsionalnyj universytet «Ostroz’ka akademija»], available at: https://naub.oa.edu.ua/

Radugin, A. A., Radugin, K. A. (1995), Sociology : course of lectures [Sotsiologija: kurs lektsij], Vlados, Moscow, 180 s.

Rokoman, Ye. O. (2013), «Formation of Tolerance and Intercultural Communication in the Process of Students’ Socialization in Foreign Language Lessons», Taurian Journal of Education [«Formuvannia tolerantnosti ta mizhkulturnoi komunikatsii v protsesi sotsializatsii uchniv na urokakh inozemnoji movy», Tavrijs’kyi visnyk osvity], Kherson Academy of Continuing Education, Kherson, vol. 3 (43), pp. 159–163.

Osadcha, O. V. (2013), Components of the formation of intercultural competence of students [Skladovi formuvannia mizhkulturnoi kompetentsii studentiv], available at: http://confcontact.com/2013_06_07/22_Osadcha.html

Ter-Minasova, S. G. (2009), Language and intercultural communication : manual [Jazyk i mezhkul’turnaja kommunikatsija : ucheb. posobie], Slovo, Moscow, 624 p.

Tomakhin, G. D. (1986), «Linguistic Aspects of Linguistic Countrystudies», Topics in the study of language [«Lingvisticheskije aspekty lingvostranovedenija», Voprosy jazykoznanija], Nauka, Moscow, vol. 6, pp. 113–119.

Tomakhin, G. D. (1996), «Linguistic Countrystudies : what is this?», Foreign Languages in the school [«Lingvostranovedenije : chto eto takoje?», Inostrannyje jazyki v shkole], Moscow, vol. 6, pp. 22–27.

Filonova, V. (2012), «Intercultural Communication and the Study of Foreign Languages», Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Kyiv. Oriental languages and literatures [«Mizhkulturna komunikatsija ta vyvchennia inozemnykh mov», Visnyk Kyivs’koho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Skhidni movy ta literatury], Kyiv, vol. 18, pp. 41–43.

Ende, K. et all (2013), DLL 06: Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung (Fort- und Weiterbildung weltweit), Ernst Klett Sprachen, Stuttgart, DLL_Band 6, 152 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-23

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВА ТА МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МОВИ