DOI: https://doi.org/10.18524/2307-4558.2018.29.139365

МІЖКУЛЬТУРНА ОРІЄНТАЦІЯ ЯК ДИДАКТИЧНО-МЕТОДИЧНИЙ ПРИНЦИП НА ЗАНЯТТЯХ З НІМЕЦЬКОЇ МОВИ

Г. О. Івасюк

Анотація


Окрім мовних засобів, для досягнення комунікативних цілей важливою є також міжкультурна компетенція, що полягає у розумінні реалій іноземної соціальної культури та побуту, власної та іншомовної картин світу. Саме тому до ключових принципів викладання іноземних мов належить також міжкультурна орієнтація. Мета цього дослідження — проаналізувати механізми реалізації принципу «міжкультурної орієнтації» на заняттях з німецької мови. Об’єкт дослідження — дидактично-методичний принцип «міжкультурної орієнтації». Предмет дослідження — реалізація принципу «міжкультурної орієнтації» на заняттях з німецької мови. У дослідженні були використані описовий та порівняльний методи. Результат: запропоновано способи реалізації принципу «міжкультурної орієнтації» на заняттях з німецької мови. Висновки. Викладання мови в міжкультурному контексті збільшує шанси на порозуміння в соціо-культурно маркованих комунікативних ситуаціях і сприяє підвищенню мотивації студентів. Проведене дослідження та запропоновані висновки можуть бути корисними у практичному застосуванні для формування міжкультурної компетенції, толерантності та розширення світогляду студентів.


Ключові слова


міжкультурна орієнтація; міжкультурна комунікація; реалія; ментальність; цінності; соціальна культура; дидактично-методичні принципи викладання німецької мови

Повний текст:

PDF

Посилання


Vereshchagin, E. M., Kostomarov, V. G. (2005), Language and culture [Jazyk i kultura], Indrik, Moscow, 1040 p.

Migirin, P. I. (2015), «Teaching a foreign language as a dialogue of different cultures», Scientific blog. National University of Ostroh Academy [«Navchannia inozemnoi movy yak dialohu riznykh kultur», Naukovyi bloh. Natsionalnyj universytet «Ostroz’ka akademija»], available at: https://naub.oa.edu.ua/

Radugin, A. A., Radugin, K. A. (1995), Sociology : course of lectures [Sotsiologija: kurs lektsij], Vlados, Moscow, 180 s.

Rokoman, Ye. O. (2013), «Formation of Tolerance and Intercultural Communication in the Process of Students’ Socialization in Foreign Language Lessons», Taurian Journal of Education [«Formuvannia tolerantnosti ta mizhkulturnoi komunikatsii v protsesi sotsializatsii uchniv na urokakh inozemnoji movy», Tavrijs’kyi visnyk osvity], Kherson Academy of Continuing Education, Kherson, vol. 3 (43), pp. 159–163.

Osadcha, O. V. (2013), Components of the formation of intercultural competence of students [Skladovi formuvannia mizhkulturnoi kompetentsii studentiv], available at: http://confcontact.com/2013_06_07/22_Osadcha.html

Ter-Minasova, S. G. (2009), Language and intercultural communication : manual [Jazyk i mezhkul’turnaja kommunikatsija : ucheb. posobie], Slovo, Moscow, 624 p.

Tomakhin, G. D. (1986), «Linguistic Aspects of Linguistic Countrystudies», Topics in the study of language [«Lingvisticheskije aspekty lingvostranovedenija», Voprosy jazykoznanija], Nauka, Moscow, vol. 6, pp. 113–119.

Tomakhin, G. D. (1996), «Linguistic Countrystudies : what is this?», Foreign Languages in the school [«Lingvostranovedenije : chto eto takoje?», Inostrannyje jazyki v shkole], Moscow, vol. 6, pp. 22–27.

Filonova, V. (2012), «Intercultural Communication and the Study of Foreign Languages», Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Kyiv. Oriental languages and literatures [«Mizhkulturna komunikatsija ta vyvchennia inozemnykh mov», Visnyk Kyivs’koho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Skhidni movy ta literatury], Kyiv, vol. 18, pp. 41–43.

Ende, K. et all (2013), DLL 06: Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung (Fort- und Weiterbildung weltweit), Ernst Klett Sprachen, Stuttgart, DLL_Band 6, 152 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Верещагин Е. М., Костомаров В. Г. Язык и культура. — М. : Индрик, 2005. — 1040 с.

Мігірін П. І. Навчання іноземної мови як діалогу різних культур // Науковий блог. Національний університет «Острозька академія». — Острог, 2015. — URL : https://naub.oa.edu.ua/

Радугин А. А., Радугин К. А., Социология : курс лекций. — М. : Владос, 1995. — 180 с.

Рокоман Є. О. Формування толерантності та міжкультурної комунікації в процесі соціалізації учнів на уроках іноземної мови // Таврійський вісник освіти. — Херсон : Херсонська академія неперервної освіти, 2013. — № 3 (43). — С. 159–163.

Осадча О. В. Складові формування міжкультурної компетенції студентів. — 2013. — URL : http://confcontact.com/2013_06_07/22_Osadcha.html

Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация : учеб. пособие. — М. : Слово/ Slovo, 2009. — 624 с.

Томахин Г. Д. Лингвистические аспекты лингвострановедения // Вопросы языкознания. — М. : Наука, 1986. — № 6. — С. 113–119.

Томахин Г. Д. Лингвострановедение : что это такое? // Иностранные языки в школе. — М., 1996. — № 6. — С. 22–27.

Філонова В. Міжкультурна комунікація та вивчення іноземних мов // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Східні мови та літератури. — К., 2012. — № 18. — С. 41–43.

Ende K., Grotjahn R., Kleppin, K., Mohr, I. Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung (Fort- und Weiterbildung weltweit). — Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2013. — DLL_Band 6. — 152 S.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 2307-4558 (Print)

ISSN 2414-9489 (Online)