DOI: https://doi.org/10.18524/2307-4558.2017.28.115856

Прийоми синтаксичної гри в рекламному дискурсі України

Н. С. Собченко

Анотація


Мета статті — розглянути прийоми мовної гри в рекламному дискурсі на синтаксичному рівні. Об’єкт дослідження — номінаційна діяльність в рекламному дискурсі. Предмет дослідження — прийоми мовної гри на синтаксичному рівні. У статті використано наступні методи: описовий, кількісний, метод компонентного аналізу. Результат дослідження: виокремлено основні прийоми мовної гри на синтаксичному рівні, докладно розглянуто прийом синтаксичного повтору. Визначено основну функцію використання мовної гри на синтаксичному рівні в рекламі.Висновки. Гра на синтаксичному рівні є яскравою складовою багатьох рекламних текстів. Найчастіше для створення мовної гри в рекламі застосовано такі прийоми: парцеляцію, предикативну односкладність, повтор, антитезу, неповноту висловлювання. Найчастотнішим є синтаксичний повтор, який має багато різновидів: анафоричний, епіфоричний, анадіплозісний, повтор у рамковій конструкції, полісіндетон. Результати роботи можуть бути застосовані у подальшому вивченні феномену мовної гри в рекламі, використані в курсі лінгвістичного аналізу рекламного тексту, в інших курсах, що спрямовані на вивчення рекламного дискурсу та рекламної справи.


Ключові слова


мовна гра; рекламний дискурс; повтор; синтаксис; синтаксична гра

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Bernadskaya, Yu. S. (2009), The text in advertizing : A training manual for university students [Tekst v reklame : ucheb. posobije dlia studentov vuzov], UNITY-DANA, Moscow, 288 p.

Vikentyev, I. L. (1997), Methods of advertizing and Public Relation [Prijomy reklamy i Public Relation], Business press, Kiev, part 1, 228 p.

Galperin, I. R. (1981), Text as object of a linguistic research [Tekst kak objekt lingvisticheskogo issledovanija], Publishing house of literature in foreign languages, Moscow, 276 p.

Zhirmunsky, V. M. (1977), Theory of literature. Poetics. Stylistics [Teorija literatury. Poetika. Stilistika], Nauka, Leningrad, 199 p.

Kara-Murza, S. G. (2002), Manipulation with consciousness [Manipuljatsija soznaniem], EKSMO-Press, Moscow, 832 p.

Kutuza, N. V. (2009), “The receptions of the language game as mnemonic techniques and Ai-stoppers of the advertising text”, Advertising and PR in the mass media [“Pryjomy movnoï gry jak mnemonichni tekhníky ta aj-stopery reklamnogo tekstu”, Reklama ta PR u masovomu informacijnomu prostori], Astroprynt, Odessa, pp. 107–115.

Peshkovsky, A. M. (2001), The Russian syntax in scientifi c visibility [Russkiy sintaksis v nauchnom osveshchenii], Languages of Slavic culture, Moscow, 510 p.

Ushakov, D. N. Big dictionary with defi nitions of modern Russian [Bol’shoj tolkovyj slovar’ sovremennogo russkogo jazyka], Alta-Print, Moscow, 1248 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Бернадская Ю. С. Текст в рекламе : учеб. пособие / Ю. С. Бернадская. — М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2009. — 288 с.

Викентьев И. Л. Приёмы рекламы и Public Relation / И. Л. Викентьев. — К. : Бизнес-пресса, 1997. — Ч. I. — 228 с.

Гальперин И. Р. Текст как объект лингвистического исследования / И. Р. Гальперин. — М. : Изд-во литературы на иностр. языках, 1981. — 276 с.

Жирмунский В. М. Теория литературы. Поэтика. Стилистика / В. М. Жирмунский. — Л. : Наука, 1977. — 199 с.

Кара-Мурза С. Г. Манипуляция сознанием / С. Г. Кара-Мурза. — М. : ЭКСМО-Пресс, 2002. — 832 с.

Кутуза Н. В. Прийоми мовної гри як мнемонiчнi техніки та ай-стопери рекламного тексту / Н. В. Кутуза // Реклама та PR у масовому інформаційному просторі. — Одеса : Астропринт, 2009. — С. 107–115.

Пешковский А. М. Русский синтаксис в научном освещении / А. М. Пешковский. — М. : Языки славянской культуры, 2001. — 510 с.

Ушаков Д. Н. Большой толковый словарь современного русского языка / Д. Н. Ушаков. — М. : Альта-Принт, 2009. — 1248 с.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN 2307-4558 (Print)

ISSN 2414-9489 (Online)