Потенціал коммунікативних збоїв при трактуванні емоджі в контексті міжкультурного спілкування

Автор(и)

  • Т. В. Весна Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна
  • Ю. В. Савицька Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2017.28.115854

Ключові слова:

емоджі, пікторгами, міжкультурна комунікація

Анотація

Об’єктом дослідження є інтернет-комунікація з використанням емограм. Предметом — особливості і труднощі інтерпретації емоджі в контексті міжкультурної комунікації. Метою статті є дослідження можливого неправильного розуміння при спілкуванні з використанням емоджі. Методи дослідження: порівняльний, описовий, лінгвістичного аналізу. Результат роботи полягає у підтвердженні висунутої тези про те, що, незважаючи на свою експліцитність, функціонування емоджі містить значний потенціал щодо міжкультурних комунікативних збоїв. Результати можуть бути застосовані під час подальшого вивчення питань теорії та практики перекладу з мови емоджі та на неї, у дослідженні природи такої мови, а також у процесі аналізу та прогнозування тенденцій комунікації, зокрема із використанням інформаційних технологій. Висновком виступає пропозиція можливого шляху вирішення констатованої проблеми: для поліпшення взаєморозуміння між користувачами слід привести всі емоджі до єдиного вигляду, незалежно від платформи і пристрою.

Посилання

Blissfully Happy” or “Ready to Fight”: Varying Interpretations of Emoji”, Proceedings of the International AAAI Conference on Web and Social Media (ICWSM, 2016), AAAI Press, Menlo Park, CA, 10 p.

Davis, M. (2015), “Unicode Emoji”, Technical Report 51, available at : http://www.unicode.org/L2/L2015/15140- utr51–2d9.pdf

Eggert, N. (2016), “Emoji translator wanted — London fi rm seeks specialist”, available at : http://www.bbc.com/ news/world-38287908

Guillou, G. (2016), “Emoji mania”, Le Quotidien des Jeunes, No°215, mercredi 14 décembre, 8 p.

Moschini, I. (2016), “The “Face with Tears of Joy” Emoji. A Socio-Semiotic and Multimodal Insight into a Japan- America Mash-Up”, Hermes — Journal of Language and Communication in Business, No 55, pp. 11–25.

Piercy, J. (2013), Symbols : A Universal Language, Michael O’Mara Books, London, 179 p.

Siever, C. M. (2016), “Caractères fi guratifs et autres symboles”, VSAO JOURNAL ASMAC, No 5, Octobre, pp. 35–36.

“Swift Key Emoji Report” (April 2015), available at : https://ru.scribd.com/doc/262594751/SwiftKey-Emoji-Report#

“Through a Gender Lens : An Empirical Study of Emoji Usage over Large-Scale Android Users”, available at : https://arxiv.org/pdf/1705.05546.pdf

Chernecova, M. “Emotional revolution” [“Emocional’naja revoljucija”], available at : https://therunet.com/articles/ 4362

Опубліковано

2017-11-21

Номер

Розділ

Питання загальної та комунікативної лінгвістики