Соціолінгвістичні особливості публікацій британського жіночого журналу "Grazia"

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2018.29.115847

Ключові слова:

соціолінгвістика, соціальний стереотип, жіноче мовлення, концепт, концептор

Анотація

Об’єкт нашого дослідження — шість випусків часопису «Grazia» за різні роки (25/08/2008, 10/11/2008, 7/2/2011, 14/3/2011, 16/10/2017, 4/9/2018). На нашу думку, аналіз добірки періодичних видань більш широкого часового діапазону дає змогу встановити постійні й тимчасові тенденції їх організації. Предмет цього дослідження — лінгвістичні особливості публікацій жіночого часопису «Grazia» та їхня соціальна зумовленість. Мета наукової розвідки — встановлення соціального стереотипу читацької аудиторії журналу «Grazia» на базі лінгвістичних досліджень його публікацій. Методологічно це соціолінгвістичне дослідження спирається на принципи когнітивно-дискурсивного підходу. Було також застосовано текстуальний аналіз. Результатом дослідження є визначення того, що Британський щотижневик «Grazia» поєднує риси таблоїда й ексклюзивного щомісячного видання. Його автори максимально наблизили лінгвальні особливості своїх публікацій до вимог типової представниці цільової аудиторії — молодої жінки 20–25 років. Завдяки цьому зменшується психологічна відстань між автором та читачами, стосунки між ними стають більш довірливими, посилюється вплив публікацій на цільову аудиторію. Результати цього дослідження можуть бути використані у практиці викладання англійської мови. Висновки. Жіночий часопис «Grazia», у фокусі якого є ґламурний стиль життя сучасних світових зірок, новини зі сфери високої моди та інформація про найпривабливіші сучасні розваги та курорти, протиставляє буденності існування середньої британки саме такі цінності, підштовхуючи її до пошуку засобів оволодіння ними. Базовими рисами «героїнь» публікацій цього журналу є незалежність, духовна сила, соціальна активність, ґламурність.

Посилання

Al’perina, S. I. (2003), Adaptatation of Foreign Women’s Magazines to Russian Mediamarket (on the material of Magazins «Cosmopolitan» and «ELLE») : author’s thesis [Adaptacija zhenskikh inostrannykh izdanij k rossijskomu mediarynku (na primere zhurnalov «Cosmopolitan» i «ELLE’») : avtoref. dis. ... kand. filol. Nauk : spec. 10.01.10 «Zhurnalistika»], Moscow, 24 p.

Demchenko, V. D. (2002), «Phenomenon of Women’s Glossy Magazine : Peculiarities of Readership Perception», Proceedings of the Institute of Journalism [«Fenomen zhinochoho gliancevoho chasopysu: osoblyvosti chytac’koho spryjniattia», Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky], Kiev Taras Shevchenko National University Publishing house, vol. 8, pp. 9–13.

Zhukova, A. V. (1998), Periodicals for Women as Personality Socialization Factor : author’s thesis [Zhenskaja pressa kak faktor socializacii lichnosti : avtoref. diss. ... kand. filol. nauk: spec. 10.01.10 «Zhurnalistika»], St. Petersburg State University, St. Petersburg, 18 p.

Kir’janova, O. G. (1978), «American Women’s Magazines as а Type of Mass Propagandistic Publications», MSU Vestnik. Series 10 : Journalism [«Amerikanskie zhenskie zhurnaly kak tip massovykh propagandistskikh izdanij», Vestnik MGU. Serija 10: «Zhurnalistika»], Moscow, vol. 1, — pp. 90–91.

Kry’zhanivs’ka, G. T. (2012), «Modern English Women’s Magazine as a Feminine Type of Mediadiscourse», Messenger of Kyiv National Linguistic University. Series Philology [«Suchasnyj anglomovnyj zhinochyj zhurnal jak feminno-markovanyj typ media-dyskursu», Visnyk Kyivs’koho nacional’noho lingvistychnoho universytetu. Serija «Filologija»], KNLU Publishing house, Kyiv, vol. 15, No. 1, pp. 81–87.

Kubrjakova, E. S. (1996), «Concept. Conceptualization», A Brief Dictionary of Cognitive Terms [«Koncept. Konceptualizacija», Kratkij slovar’ kognitivnykh terminov], Faculty of Philology of MSU, Moscow, pp. 90–94.

Malyshenko, A. O. (2004), «Gender Aspects of English Advertising Discourse», Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University [«Gendernye aspekty anglojazychnogo reklamnogo diskursa», Visnyk Kharkivs’koho nacional’noho universytetu imeni V. N. Karazina], Kharkov, vol. 636, pp. 88–91.

Malyshenko, A. O. (2005), «Gender Presuppositions of Advertising Discourse», Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University [«Gendernye presuppozicii reklamnogo diskursa», Visnyk Kharkivs’koho nacional’noho universy’tetu imeni V. N. Karazina], Kharkov, vol. 667, pp. 72–74.

Malyshenko, A. O. (2006), «Gender Aspect of Advertisements Texts Stylistics», Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University [«Gendernyj aspekt stilistiki reklamnykh tekstov», Visnyk Kharkivs’koho nacional’noho universy’tetu imeni V. N. Karazina], Kharkov, vol. 725, pp. 146–149.

Marcenyuk, T. O. (2013), Gender Socialization as a Prosess of Masculin and Feminin Attributes of Gender Identity Formation [Genderna socializacija jak proces formuvannia maskulinnykh ta feminnykh oznak gendernoi identychnosti], (available at:) http://www.ekmair.ukma.kiev.ua/bitstream/123456789/1394/3/martsenyuk_genderna %20 socializaciya %201.pdf (20.09.2013).

Morozova, I. I. (2004), Communicative Strategies of Politeness in Stereotypical Genderlect of a Victorian Woman : author’s thesis [Komunikatyvni strategii vvichlyvosti u stereotypnij movlennievij povedinci viktorians’koi zhinky : avtoref. dys. ... kand. filol. Nauk : 10.02.04 «Germans’ki movy’»], Kharkiv, 20 p.

Foundations of Gender Theory (2004) [Osnovy’ teorii genderu : navch. posibnyk], ed. V. Ageeva & al., K. I. S. Publishing house, Kyiv, 536 p.

Poberezhnaja, O. Ju. (2003), «Peculiarities of Male and Female Genderlects in Newspapaper Discourse», Mova [«Osobennosti jazykovogo povedenija muzhskoj i zhenskoj jazykovykh lichnostej v gazetnom diskurse», Mova], Odessa I. I. Mechnikov National University, Astroprint, Odessa, vol. 8, pp. 204–208.

Sinel’nikova, L. N. (2008), «Specificity of Addresser-Addresse Relations in Massmedia Discourse», Scientific notes of the Taurida National Vernadsky University. Series: «Philology. Social Communication» [«Specifika adresantadresatnykh otnoshenij v mass-medijnom diskurse», Uchenye zapiski Tavricheskogo nacional’nogo universiteta imeni V. I. Vernadskogo. Ser. : «Filologija. Social’naja kommunikacija»], Simferopol, vol. 1, pp. 140–153.

Starchenko, T. V. (2002), «Gender Accents in Modern Women’s Periodicals», Scientific notes of the Lugansk State Pedagogical University Series Philological Sciences [«Genderni akcenty u suchasnij zhinochij periodyci», Nauchnye zapiski Luganskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta. Ser. : «Filologicheskie nauki»], Al’ma Mater, Lugansk, pp. 303–312.

Fominykh, N. V. (2001), «Concept, Conceptors, Literaterary Text», Methodological problems of cognitive linguistics : collection of scholarly works and essays [«Koncept, konceptory, khudozhestvennyj tekst», Metodologicheskie problemy kognitivnoj lingvistiki : sb. nauchnykh rabot, nauchnykh referatov], ed. I. A. Sternin, Voronezh State Univ., MION, Voronezh, pp. 176–179.

Allen, K. (2002), Diet Girl — Feminism and Women´s Magazines. August 16, 2002 (available at) : http://www.thefword.org.uk/features/2002/08/diet_grrrl_feminism_and_womens_magazines

Caldas-Coulthard, C., Coulthard, M. (1996), «Women who pay for sex and enjoy it : Transgression versus morality in women’s magazines», Text and Practices : Readings in Critical Discourse Analysis, Routledge, N. Y., pp. 250–270.

Elgin, S. H. (1993), Men, Women, and the Gentle Art of Verbal Self-Defense, John Wiley & Sons, N. Y., 307 p.

Ferguson, M. (1983), Forever Feminine : Women’s Magazines and the Cult of Femininity, Heinemann, London, 243 p.

Hayashi, R. (1997), «Hierarchical interdependence expressed through conversational styles in Japanese women’s magazines», Discourse and Society, vol. 8, pp. 359–388.

Labov W., Waletzky, J. (1967), «Narrative Analysis : Oral Versions of Personal Experience», Essays on the Verbal and Visual Arts, ed. J. Helm, University of Washington Press, Seattle, pp. 12–44.

Litosselity, L. (2006), Gender and Language : Theory and Practice, Hodder Arnold, London, 190 p.

Machin, D., Thornborrow, J. (2003), «Branding and Discourse: The Case of Cosmopolitan», Discourse and Society, vol. 14, No. 4, pp. 453–471.

McKay, S., Bonner, Fr. (2002), Evaluating Illness in Women’s Magazines, Journal of Language and Social Psychology, vol. 21, No. 1, pp. 53–67.

Norval, E. (2011), Research into Women’s Magazines and the Social Construction of Womanhood, (available at:) http://www.media.leeds.ac.uk/files/2011/12/Emily-Norval1.pdf

Shevelow, K. (1989), Women and Print Culture: The Construction of Femininity in the Early Periodicals, Routledge, London, 235 р.

Talbot, M. (1995), «A Synthetic Sisterhood: False Friends in a Teenage Magazine», Gender Articulated, eds. K. Hall, M. Bucholtz, Routledge, N. Y., pp. 144–165.

Teso-Craviotto del, M. (2006), «Words That Matter : Lexical Choice and Gender Ideologies in Women’s Magazines», Journal of Pragmatics, vol. 38, Issue 11, pp. 2003–2021.

Grazia, August 25, 2008, London, 100 p.

Grazia, November 10, 2008, London, 110 p.

Grazia, February 7, 2011, London, 115 p.

Grazia, March 14, 2011, London, 123 p.

Grazia, October 16, 2017, London, 124 p.

Grazia, September 4, 2018, London, 120 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-26

Номер

Розділ

Питання загальної та комунікативної лінгвістики