МОЖЛИВОСТІ ПІСЕННОГО ТЕКСТУ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ РОСІЙСЬКОЇ МОВИ В КИТАЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2017.27.107900

Ключові слова:

російська пісня, методика російської мови як іноземної, китайські учні, оптимізація навчання, якість засвоєння, аудіовізуальний метод навчання мови

Анотація

Метою цього науково-методичного дослідження є вироблення рекомендацій для китайських вчителів російської мови щодо використання російської пісенної творчості у викладацькій роботі на початковому етапі навчання. Об’єкт вивчення — тексти російських пісень. Предмет дослідження — прийоми оптимізації використання російських пісень при навчанні китайців російської мови. Матеріалом лінгводидактичного дослідження є уроки вводно-фонетичного та базового курсів російської мови. Основний метод — опис педагогічного експерименту, який проводився в 2012 р. на заняттях з китайськими студентами Музичного інституту Тайшаньського університету. Результатом дослідження є рекомендації китайським вчителям російської мови щодо використання російської пісенної творчості в практиці викладацької роботи на початковому етапі навчання. Автор доходить висновку про те, що за допомогою пісень відбувається повноцінне закріплення фонетичного, граматичного та лексичного матеріалу. Пісня прискорює вироблення мовної здогадки. Навчальна пісня активізує ліву та праву півкулі. Це сприяє швидкому та якісному засвоєнню мовного матеріалу. Російська артикуляція краще засвоюється китайцями у складах, що виспівуються. У цьому виявляється звичка китайців до складового письма. Аудіовізуальний метод навчання, коли пісня звучить у мультфільмі, відеокліпі, іншому відеоролику, дозволяє прискорити якісне засвоєння лексичного та граматичного матеріалу в поєднанні з його традиційною систематизацією на занятті.

Посилання

Balykhina, T. M., Evstigneeva, I. F., Maerova, K. V. & others (2008), Russian language textbook for speakers in Chinese, 4th ed. [Uchebnik russkogo jazyka dlja govorjashchikh po-kitajski, 4-e izd.], Russkij jazyk, Kursy, Moscow, 352 p.

Bitekhtina, N. B., Vaishnorene, E. V. (2009), «Game tasks in Russian as a foreign language lessons», Live methodology for the teacher of Russian as a foreign language. Methods, techniques, result [«Igrovyje zadanija na zanjatijakh po RKI», Zhivaja metodika dlja prepodavatelja russkogo jazyka kak inostrannogo. Metody, prijomy, rezul’tat], Russkij jazyk, Kursy, Moscow, pp. 121–130.

Kolesnikov, A. A. (2014), «The use of rap music in the framework of audiovisual method of teaching Russian as a foreign language», Actual problems of teaching Russian as a foreign language in the university : materials of the Third international scientifi cally-methodical conference [«Ispol’zovanije rep-muzyki v ramkakh audiovizual’nogo metoda obuchenija RKI», Aktual’nyje problemy prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo v vuze : materialy Tret’jej mezhdunar. nauchno-metodich. konf.], MGIMO-University, Moscow, pp. 120–126.

Liu, Limin’ (2011), Russian language in China : 1949–2009 [Russkij jazyk v Kitaje : 1949–2009], Shanghai Foreign Language Education Press, Shanghai, 106 p.

Maksimova, A. (2014), Russian songs in the lesson : Anthology on Russian phonetics and intonation [Russkije pesni na uroke : Khrestomatija po russkoj fonetike i intonacii], Zlatoust, St. Petersburg, 96 p.

Potapenko, T. A. (2003), «Songs for children’s animated and feature fi lms in teaching Russian as a foreign language», Russian language abroad [«Pesni k detskim mul’tiplikacionnym i igrovym fi l’mam v obuchenii russkomu jazyku kak inostrannomu», Russkij jazyk za rubezhom], Moscow, vol. 4, pp. 68–73.

Stepanov, Ie. N., Barina, L. M., Kurova, G. I. (2009), «Individual training principle at Russian as foreign language Curriculum forming in Odessa Language Study Center», Mova [«Princip individualizacii obuchenija pri formirovanii uchebnykh programm po RKI v Odesskom lingvisticheskom centre», Mova], Odessa I. I. Mechnikov National University, Astroprint, Odessa, vol. 14, pp. 223–228.

Stepanov, Ie. N., Kurova, G. I., Barina, L. M. (2016), «The individualization principle of the corrective teaching of Russian as a foreign language», Modern issues of the methodology of teaching languages and teaching foreigners in Ukrainian universities : Collection of scientifi c articles [«Princip individualizacii korrektirovochnogo obuchenija russkomu jazyku kak inostrannomu», Sovremennyje problemy metodiki prepodavanija jazykov i obuchenija inostrancev v vuzakh Ukrainy : sb. nauch. statej], Odessa I. I. Mechnikov National University Press, Odessa, pp. 36–46.

Fedotova, N. L. (2009), Not phonetics — a song! : Textbook. Manual for foreigners studying the Russian language [Ne fonetika — pesnja! : ucheb. posobije dlja inostrancev, izuchajushchikh russkij jazyk], Zlatoust, St. Petersburg, 32 p.

Tsarjova, N. Yu., Budiltseva, M. V., Meng, Xia (2011), For the fi rst time in Russian : Introductory phonetic-grammatical course of the Russian language for Chinese students [Vpervyje po-russki : Vvodnyj fonetiko-grammaticheskij kurs russkogo jazyka dlja kitajskikh studentov], Russkij jazyk, Kursy, Moscow, 200 p.

Amlinskaya, Yu. (2015), «Russian Grammar in Songs and Exercises. Part 1», The International Online Language School «Russifi cate», available at : https://en.scribd.com/document/335946020/Russian-Grammar-in-Songs-and-ExercisesA2-B1

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-07-28

Номер

Розділ

Питання історії, діалектології та методики викладання мови