ІНТЕНСИВНІ МЕТОДИ ВИКЛАДАННЯ ГРАМАТИКИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2016.26.101818

Ключові слова:

інтенсивні методи, прискорені методи навчання мови, практичні навички, іноземні мови, комунікативна компетенція, граматика

Анотація

Автор статті наполягає на необхідності застосовувати інтенсивні методи викладання граматики при формуванні комунікативної компетенції з іноземної мови у студентів вищих навчальних закладів. Предметом пропонованої наукової роботи є аналіз точок зору вчених на роль граматики у процесі формування комунікативної компетенції студентів при вивченні іноземних мов та стосовно успішних методів її засвоєння. Мета цієї роботи полягає у визначенні ролі граматики при викладанні іноземних мов та означенні своїх підходів до її викладання. Методологічно дослідження базується на законах пізнання. Було використано дескриптивний і порівняльний методи. Результати роботи визначають відмінні характеристики різних інтенсивних методик і пропонують свій підхід до розвитку адекватної для наших умов методології прискореного оволодіння граматикою іноземної мови. Її практичне значення полягає у можливості використання результатів дослідження для подальшого використання в посібниках і підручниках, при визначенні понять «інтенсивні методи» та «прискорені методи» навчання. Висновки роботи зводяться до таких положень: 1)  поєднання елементів аудіолінгвального та прямого методів інтенсивного навчання граматики із підходами, запропонованими Г.  Лозановим, Г.  Китайгородською, О.  Леонтьєвим та І.  Зимнєю, призводить до ефективного навчання. Інтенсивні методи навчання допомагають створити необмежену комунікативну ситуацію, максимізувати її потенціал; 2) комунікативна ситуація має обиратися згідно із частотністю вживання певних граматичних конструкцій; 3)  логічним завершенням вивчення лексико-граматичного матеріалу мають бути основані на ньому колективна дискусія та складання есе; 4)  така макроструктура як автентичний текст, що включає певні граматичні явища, має великий потенціал для інтенсифікації процесу навчання граматики іноземної мови студентів вищих навчальних закладів.

Посилання

Bim, I. L. (1988), Theory and practice of German language teaching in high school : problems and perspectives [Teoriia i praktika obucheniia nemetskomu iazyku v srednej shkole: Problemy i perspektivy], Prosveshchenie, Moscow, 255 p.


Galskaia, N. D. (2003), Modern foreign languages teaching methods. Teachers manual [Sovremennaia metodika obucheniia inostrannym iazykam. Posobie dlia uchitelia], 2nd ed., revised and enlarged, ARKTI, Moscow, 192 p.

Gegechkori, L. Sh. (1977), «System approach to adult learners foreign languages teaching», Methods of accelerated foreign language training [«Sistemnyj podkhod k obucheniju jazykam vzroslykh», Metody intensivnogo obucheniia inostrannym jazykam], Maurice Thorez State Institute of Foreign Languages, Moscow, pp. 5–21.

Deviatajkina, V. S., Dobrovolskaja, V. V., Ievleva, Z. N. and other (1984), Russian language as foreign language teaching methods manual for nonphilology sciences students [Posobie po metodike prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo dlia studentov-nefilologov], Ed. by L. G. Vekilova, Russkij jazyk, Moscow, 184 p.

Zimniaja, I. A. (1977), «Psychological peculiarities of adult learners foreign languages teaching», Methods of accelerated foreign language training [«Psikhologicheskie osobennosti obuchenija vzroslykh inostrannomu jazyku», Metody intensivnogo obuchenija inostrannym jazykam], Maurice Thorez State Institute of Foreign Languages, Moscow, vol. 3, pp. 17–30.

Kitajgorodskaja, G. A. (1986), Foreign languages intensive teaching. Theory and practice [Intensivnoe obuchenie inostrannym jazykam. Teorija i praktika], Moscow University Publishing, Moscow, 175 p.

Kolesnikova, L. N. (1998), Personality charisma as a category of rhetoric. [Obajanie lichnosti kak kategorija ritoriki], Orel, 200 p.

Leont’ev, A. A. (2005), Psychology of Communication. The manual for the students of psychology [Psikhologija obshchenija. Ucheb. posobie dlia studentov-psikhologov], Tartu, 143 p.

Lozanov, G. K. (2010), «The suggestology foundations», Suggestological issues [«Osnovy suggestologii», Problemi na suggestologijata], Sofia, pp. 55–70.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-17

Номер

Розділ

Питання історії мови та діалектології