ШЛЯХИ ПОХОДЖЕННЯ АРОМАТОНІМІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4558.2016.26.101487Ключові слова:
ономастика, прагматонім, парфумонім, ароматонім, штучна назва, онімізація, трансонімізаціяАнотація
Статтю присвячено встановленню шляхів походження власних назв на позначення парфумів — ароматонімів. Об’єктом дослідження послугували англомовні ароматоніми, предметом — онімізація й трансонімізація як засоби їх утворення. Матеріал дослідження було обрано способом суцільної вибірки з різножанрових матеріалів англомовних ЗМІ, в тому числі й електронних порталів новин, біля сотні англомовних ароматонімів двох відомих світових брендів. Основними завданнями, які виконуються в цій розвідці, є виокремлення та аналіз основних шляхів походження ароматонімів. Велику увагу приділено процесам онімізації й трансонімізації та їх співвідношенню. Кількісні розрахунки дозволяють обґрунтуватипевні висновки щодо найпоширеніших шляхів походження ароматонімів та визначити домінування процесу трансонімізації.
Посилання
Bіla, E. S. (2014), «To the term «perfumonym»», Slavic collection [«Do termіna «parfumonіm»», Slov’jans’kyj zbіrnik], Bukrek, Chernovtsy, vol. 18, pp. 322–327.
Bel’skaja, T. I. (2010), Means of actualization of basic concepts of perfume discurse in modern French: Author’s thesis [Sredstva aktualizacii opornyh konceptov parfjumernogo diskursa sovremennogo francuzskogo jazyka: avtoref. dis. … kand. filol. nauk : 10.02.05 / Tat’jana Igorevna Bel’skaja], Moscow, 26 p.
Buchko, D. G., Tkachova N. V. (2012), The dictionary of Ukrainian onomastic terminology [Slovnyk ukraїns'koї onomastichnoї termіnologії], Ranok-NT, Harkіv, 256 p.
Kriukova, І. V. (2003), Commercial name : birth, uzualisation, perception [Reklamnoe imia : rozhdenie, uzualizacija, vosprijatie], Volgograd, Peremena, 100 p.
Mamaev, S. V. (2015), «Names of perfumes : pragmalinguistical aspect», The functional linguistics. International Linguistic Congress «The Language and The World» [«Nazvanija tualetnoj vody: Pragmalingvisticheskij aspect», Funkcional’naja lingvistika. Mezhdunarodnyj lingvisticheskij kongress «Jazyk i mir» : sb. nauch. dokl.], Forma, Jalta.
Podol’skaja, N. V. (1988), The dictionary of Russian onomastic terminology [Slovar’ russkoj onomasticheskoj terminologii], Nauka, Moscow, vol. 2, 189 p.
The Dictionary of antique mythology (1989), [Slovnyk antychnoї mіfologіi], Naukova dumka, Kyiv, vol. 2, 240 p.
Sotnikova, E. A. (2006), Onomastic space of perfume names in the Russian language : Thesis [Onomasticheskoe prostranstvo nazvanij parfiumernoj produkcii v russkom jazyke : dis. … kand. filol. nauk : 10.02.01], Elec, 259 p.
Superanskaja, A. V. (2007), General theory of proper names [Obshhaja teorija imeni sobstvennogo], LKI, Moscow, vol. 2, 368 p.
Torchyns’kyj, M. M. (2008), The structure of onimic field of the Ukrainian language : monograph [Struktura onіmnogo prostoru ukraїns'koї movy: monografіja], Avіst, Hmel'nyc'kyj, 551 p.
Torchyns'kyj, M. M. (2010), The structure, typology and functioning of onimic lexics of Ukrainian language : Thesis [Struktura, tipologіja і funkcіonuvannia onіmnoї leksyky ukraїns'koї movy : dys. ... dokt. fіlol. nauk : 10.02.01], Kyiv, 502 p.
Felecan, O., Bughesiu, A. (2013), Onomastics in Contemporary Public Space, Baia Mare, 21 p.
Oșan, F.-E. (2014), The Typology of Romanian perfume names from the communist era to the present day, available at: http://www.upm.ro/ldmd/LDMD-02/Lds/Lds %2002 %2068.pdf
Munteanu Siserman, M. (2014), «Proper Names of Perfumes», Name and Naming : Synchronic and Diachronic Perspectives, ed. by Oliviu Felecan, pp. 413–424.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Мова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.