ШЛЯХИ ПОХОДЖЕННЯ АРОМАТОНІМІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2016.26.101487

Ключові слова:

ономастика, прагматонім, парфумонім, ароматонім, штучна назва, онімізація, трансонімізація

Анотація

Статтю присвячено встановленню шляхів походження власних назв на позначення парфумів  — ароматонімів. Об’єктом дослідження послугували англомовні ароматоніми, предметом — онімізація й трансонімізація як засоби їх утворення. Матеріал дослідження було обрано способом суцільної вибірки з різножанрових матеріалів англомовних ЗМІ, в тому числі й електронних порталів новин, біля сотні англомовних ароматонімів двох відомих світових брендів. Основними завданнями, які виконуються в цій розвідці, є виокремлення та аналіз основних шляхів походження ароматонімів. Велику увагу приділено процесам онімізації й трансонімізації та їх співвідношенню. Кількісні розрахунки дозволяють обґрунтувати
певні висновки щодо найпоширеніших шляхів походження ароматонімів та визначити домінування процесу трансонімізації.

Посилання

Bіla, E. S. (2014), «To the term «perfumonym»», Slavic collection [«Do termіna «parfumonіm»», Slov’jans’kyj zbіrnik], Bukrek, Chernovtsy, vol. 18, pp. 322–327.

Bel’skaja, T. I. (2010), Means of actualization of basic concepts of perfume discurse in modern French: Author’s thesis [Sredstva aktualizacii opornyh konceptov parfjumernogo diskursa sovremennogo francuzskogo jazyka: avtoref. dis. … kand. filol. nauk : 10.02.05 / Tat’jana Igorevna Bel’skaja], Moscow, 26 p.

Buchko, D. G., Tkachova N. V. (2012), The dictionary of Ukrainian onomastic terminology [Slovnyk ukraїns'koї onomastichnoї termіnologії], Ranok-NT, Harkіv, 256 p.

Kriukova, І. V. (2003), Commercial name : birth, uzualisation, perception [Reklamnoe imia : rozhdenie, uzualizacija, vosprijatie], Volgograd, Peremena, 100 p.

Mamaev, S. V. (2015), «Names of perfumes : pragmalinguistical aspect», The functional linguistics. International Linguistic Congress «The Language and The World» [«Nazvanija tualetnoj vody: Pragmalingvisticheskij aspect», Funkcional’naja lingvistika. Mezhdunarodnyj lingvisticheskij kongress «Jazyk i mir» : sb. nauch. dokl.], Forma, Jalta.

Podol’skaja, N. V. (1988), The dictionary of Russian onomastic terminology [Slovar’ russkoj onomasticheskoj terminologii], Nauka, Moscow, vol. 2, 189 p.

The Dictionary of antique mythology (1989), [Slovnyk antychnoї mіfologіi], Naukova dumka, Kyiv, vol. 2, 240 p.

Sotnikova, E. A. (2006), Onomastic space of perfume names in the Russian language : Thesis [Onomasticheskoe prostranstvo nazvanij parfiumernoj produkcii v russkom jazyke : dis. … kand. filol. nauk : 10.02.01], Elec, 259 p.

Superanskaja, A. V. (2007), General theory of proper names [Obshhaja teorija imeni sobstvennogo], LKI, Moscow, vol. 2, 368 p.

Torchyns’kyj, M. M. (2008), The structure of onimic field of the Ukrainian language : monograph [Struktura onіmnogo prostoru ukraїns'koї movy: monografіja], Avіst, Hmel'nyc'kyj, 551 p.

Torchyns'kyj, M. M. (2010), The structure, typology and functioning of onimic lexics of Ukrainian language : Thesis [Struktura, tipologіja і funkcіonuvannia onіmnoї leksyky ukraїns'koї movy : dys. ... dokt. fіlol. nauk : 10.02.01], Kyiv, 502 p.

Felecan, O., Bughesiu, A. (2013), Onomastics in Contemporary Public Space, Baia Mare, 21 p.

Oșan, F.-E. (2014), The Typology of Romanian perfume names from the communist era to the present day, available at: http://www.upm.ro/ldmd/LDMD-02/Lds/Lds %2002 %2068.pdf

Munteanu Siserman, M. (2014), «Proper Names of Perfumes», Name and Naming : Synchronic and Diachronic Perspectives, ed. by Oliviu Felecan, pp. 413–424.


##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-13

Номер

Розділ

Питання лексикології, словотвору та граматики