ЛІНГВАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ПІСЕНЬ АМЕРИКАНСЬКОГО ГУРТУ TWENTY ONE PILOTS: АЛЬБОМ «BLURRYFACE»

Автор(и)

  • Олена Олександрівна Пожарицька Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, кафедра граматики англійської мови, Україна https://orcid.org/0000-0003-4820-8129
  • Дарія Ігорівна Бойко Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, факультет романо-германської філології, Україна https://orcid.org/0009-0007-0470-0724

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2025.44.343845

Ключові слова:

пісенний текст, текст, комунікативні типи речень, дискурс, наратив, концепт, метафора

Анотація

У статті виконано лінгвістичний аналіз текстів пісень американського гурту Twenty One Pilots з альбому «Blurryface». Актуальність даного дослідження зумовлена вагомістю обраних пісенних текстів в сучасному медійному просторі та їх впливом на світогляд молодої аудиторії, створюючи поєднання художньої, комунікативної та соціокультурної функцій. Мета роботи полягає у виявленні лінгвальних особливостей альбому «Blurryface», що відтворюють специфіку психологічних переживань, філософії пошуку себе при становленні особистості та орієнтирів у культурному осередку молоді. Проведений аналіз передбачав використання як загальнонаукових методів, так і суто лінгвістичних, зокрема метод лінгвістичного аналізу тексту, елементи дискурсивного та когнітивного аналізу, контекстуально-інтерпретаційний метод та кількісний аналіз. Стаття окреслює історію розвитку гурту Twenty One Pilots та провідні мотиви наративів їх пісень. Серед них: самоідентифікація, боротьба з внутрішніми страхами, пошук гармонії власного «я» та суспільства. В ході аналізу виявлено концептуальність подання символу внутрішнього голосу слухача, як окремого персонажа, що є альтер-его самого автора пісень. Ідеологія пісенного матеріалу віддзеркалюється у комунікативних та структурних типах речень, що його становлять. Виявлено, що розповідні речення використані для оповіді внутрішнього стану головного героя; питальні речення підкреслюють діалогічну натуру текстів, створюючи ефективне звертання до слухачів та провокують активно мислити; спонукальні речення формують заклик до дій, переосмислення своїх ідеалів та позицій. Варіативність вибору комунікативних типів речень, на нашу думку, сприяє ідейній багатовимірності пісенного дискурсу альбому. У результаті проведеної розвідки зроблено висновки, що альбом «Blurryface» гурту Twenty One Pilots є релевантним для сьогоденної молоді прикладом сплетіння музичної та мовної креативності, де вербальна складова реалізує не лише емоційний вплив, а й відбиває мовний код та концепт особистісної боротьби покоління. Результати дослідження засвідчують цінність матеріалу обраних пісень у сучасній англомовній культурі задля подальшого вивчення лінгвокультурних особливостей подібного характеру текстів. Перспективи роботи вбачаємо у поглибленому аналізі взаємозв’язку між лінгвальними особливостями пісень обраного гурту та представленими в них концептами авторської картини світу.

Посилання

Alekseienko, N. M., Butko, L. V., Sizova, K. L. and Shabunina, V. V. (2018) Linhvistychnyi analiz tekstu: praktykum [Linguistic analysis of the text: practicum]. Kremenchuk: KNU im. M. Ostrohradskoho, 243 p. [in Ukrainian].

Baran, Ye. and Hazdah, V. (2024) Slovnyk filolohichnykh terminiv [Dictionary of philological terms]. Berehove: Zakarpatskyi uhorskyi instytut im. Ferentsa Rakotsi II, 108 p. [in Ukrainian].

Batsevych, F. S. (2003) Narysy z komunikatyvnoi linhvistyky [Essays on communicative linguistics]. Lviv: LNU im. Ivana Frankam 279 p.

Batsevych, F. S. (2004) Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky [Fundamentals of communicative linguistics]. Kyiv: Akademiia, 344 p.

Dubinina, O. V. (n.d.) ‘Tekst – paratekst: kontaktna zona retseptsii (na materiali romaniv V. Stajrona)’ [Text – Paratext: Contact Zone of Reception (Based on the Novels of W. Styron)], Naukovi Pratsi Chornomorskoho Derzhavnoho Universytetu im. P. Mohyly. Seriia: Filolohiia. Literaturoznavstvo [Scientific Works of P. Mohyla Black Sea State University. Series: Philology. Literary Studies], 59(46), pp. 70–73. [in Ukrainian].

Kalyta, A. A. and Marchenko, V. V. (2013) ‘Mekhanizmy porodzhennia ta spryiniattia movlennievo-muzychnoho tvoru’ [Mechanisms of production and perception of a speech-musical work], Naukovi Zapysky Natsionalnoho Universytetu “Ostrozka akademiia”. Seriia: Filolohichna [Scientific Notes of the National University "Ostroh Academy". Series: Philological], (38), pp. 79–83. [in Ukrainian].

Marchuk, T. and Mintsys, E. (2023) ‘Linhvopoetyka ta tematyka anhlomovnoi pisennoi liryky’ [Linguopoetics and themes of English song lyrics], Folium, [spec, iss.]. Аvailable at: https://doi.org/10.32782/folium/2023.3.16 [in Ukrainian].

Morozova, I. B. (2009) Paradyhmatychnyi analiz struktury i semantyky elementarnykh komunikatyvnykh odynyts u svitli heneratyvnoi teorii y teorii anhliiskoi movy [Paradigmatic analysis of the structure and semantics of elementary communicative units in the light of generative theory and English language theory]. Odesa: Drukarskyi dim, 324 p. [in Ukrainian].

Morozova, I. B. (2024) ‘Keis linhvalnoho profesiinoho profiliuvannia: syntaksychni aspekty movy vchytelia inozemnoi movy’ [Case of linguistic professional profiling: syntactic aspects of a foreign language teacher’s speech], Folia Philologica, (7), рр. 45–51. Аvailable at: https://doi.org/10.17721/folia.philologica/2024/7 [in Ukrainian].

Morozova, I. B., Pozharytska, O. O. and Stepanenko, O. O. (2019) ‘Interrohatyvne rechennia v aspekti polipotentnosti informatsii’ [Interrogative sentence in the aspect of information polyptency], Naukovyi Visnyk Khersonskoho Derzhavnoho Universytetu. Seriia: Linhvistyka [Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Linguistics], (36), рр. 50–54. Аvailable at: https://doi.org/10.32999/ksu2413-3337/2019-36-11 [in Ukrainian].

Pozharytska, O. O. (2015) ‘Amerykanskyi kovboi: portretyzatsiia na opozytsiinykh opovidnykh rivniakh khudozhnoho tekstu’ [The American cowboy: characterization at the oppositional narrative levels of the literary text], Naukovyi Visnyk Chernivetskoho Universytetu. Hermanska Filolohiia [Scientific Bulletin of Chernivtsi University. Germanic Philology], (740–741), рр. 179–185. [in Ukrainian].

Prykhodko, N. Yu. (2024) Stylistychni osoblyvosti pisennoi liryky ta spetsyfika yii perekladu ukrainskoiu movoiu (na materiali pisen hurtu “Evanescence”) [Stylistic features of song lyrics and the specifics of their translation into Ukrainian (based on the songs by “Evanescence”)]. Master’s thesis. Zaporizhzhia National University. Аvailable at: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/24400 [in Ukrainian].

Selivanova, O. O. (2006) Suchasna linhvistyka: terminolohichna entsyklopediia [Modern linguistics: terminological encyclopedia]. Poltava: Dovkillia-K, 716 p. [in Ukrainian].

Baldick, C. (2008) The Oxford dictionary of literary terms. Oxford: Oxford University Press, 416 p.

Baxter, L. (1998) ‘Locating the social in interpersonal communication’, in Trent, J. (ed.) Communication: views from the helm for the 21st century. Boston: Allyn and Bacon, pp. 60–64.

Genette, G. (1997) Paratext: thresholds of interpretation. Cambridge: Cambridge University Press, 427 p.

Lakoff, G. and Johnson, M. (1980) Metaphors we live by. Chicago: University of Chicago Press, 242 p.

Miller, A. (2009) All my sons. London: Penguin Classics, 128 p.

Morozova, I. B. and Pozharytska, O. O. (2021) ‘Characters’ pilgrimage from the canon to fanfiction: a Gestalt approach’, The IAFOR Journal of Literature and Librarianship, 10(1), 78–96. Аvailable at: https://doi.org/10.22492/ijl.10.1

Pozharytska, O. and Morozova, I. (2025) ‘Exploring linguistic patterns and engagement in digital narratives: a computational analysis of “Clues”’, Research Journal in Advanced Humanities, 6(2). Аvailable at: https://doi.org/10.58256/hg4htd77

Blurryface (2015) Twenty one pilots [Album]. New York: Fueled by Ramen.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ЛІНГВОКОНЦЕПТОЛОГІЇ ТА ЛІНГВОДИДАКТИКИ