ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИКИ ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ КИТАЙСЬКИХ УЧНІВ (РІВЕНЬ В1) У НАВЧАННІ СЛОВ’ЯНСЬКИХ МОВ ЯК ІНОЗЕМНИХ НА МАТЕРІАЛІ ТЕКСТІВ ДЛЯ ДИТЯЧОГО ЧИТАННЯ

Автор(и)

  • Цзінцзін Лі Інститут іноземної філології Хунанського педагогічного університету, Китай https://orcid.org/0009-0002-9255-1303

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2023.40.300474

Ключові слова:

навчання слов’янських мов як іноземних, експериментальна перевірка, міжкультурна компетенція, китайські учні, тексти для дитячого читання

Анотація

Метою цього дослідження є висвітлення результатів аналізу експериментальної перевірки ефективності методики формування міжкультурної компетенції китайських студентів (рівень В1) у процесі навчання слов’янських мов як іноземних. Об’єктом вивчення є результати аналізу вищеназваного експерименту; предметом дослідження — методичні прийоми формування міжкультурної компетенції китайських студентів-славістів. Матеріалом, включеним до експерименту, є декілька текстів для дитячого читання. Для досягнення поставленої мети використано методи опису процедури експерименту, систематизації його результатів, метод математичної обробки, а також методи кількісного і якісного аналізу результатів експерименту. Описано процедуру проведення експериментального навчання на підставі розробленої методики. Як висновки представлено у зіставному аспекті результати тестування на констатуючому та контрольному етапах експерименту. Продемонстровано результати математичної обробки отриманих статистичних даних. Запропоновано коментарі до подальших досліджень під час розробки методики формування міжкультурної компетенції.

Посилання

Bilash, O., Bedrij, R. (2009), “Ukrainian language literacy in Canada: needs of Western diaspora in learning resources and the role of Ukraine”, Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language [“Navchannya chytannya v Kanadi: potreby zakhidnoi diaspory v navchalnykh resursakh ta rol’ Ukrainy”, Teoriya i praktyka vykladannya ukrainskoi movy yak inozemnoi], Ivan Franko Lviv National University, Lviv, No 4. P. 212–225. Available at: https://docplayer.net/75279580-V-formuvannya-komunikativnoyi-kompetenciyi-v-procesi-vivchennya-ukrayinskoyi-movi-yak-inozemnoyi.html/ (access date: 03/01/2023).

Vtorushina, Yu. L. (2007), Formation of intercultural competence in the context of professional training of future foreign language teachers (based on the material of teaching English using folklore): Ph.D. thesis [Formirovaniye mezhkul’turnoy kompetentsii v kontekste professional’noy podgotovki budushchikh uchiteley inostrannogo yazyka (na materiale prepodavaniya angliyskogo yazyka s ispol’zovaniyem narodnogo fol’klora): dis. … kand. ped. nauk: 13.00.02], available at: https://www.dissercat.com/content/formirovanie-mezhkulturnoi-kompetentsii-v-kontekste-professionalnoi-podgotovki-budushchikh-u?ysclid=lt1faz2olo35054820/; https://www.dissercat.com/content/formirovanie-mezhkulturnoi-kompetentsii-v-kontekste-professionalnoi-podgotovki-budushchikh-u?ysclid=lt1faz2olo35054820/ (access date: 02/27/2023).

Hron, L. V. (2012), “Formation of foreign language competence in monologue speech of students of language faculties of universities using works of fiction”, Scientific Proceedings of Ostroh Academy National University: Philology Series [“Formuvannya inshomovnoyi kompetentsiyi v monolohichnomu movlenni studentiv movnykh fakulʹtetiv VNZ z vykorystannyam tvoriv khudozhnʹoyi literatury”, Naukovi zapysky, Seriya Filolohichna], Ostroh National University «Ostrozʹka Akademiya», Volume 25, pp. 161–162.

Ibragimova, A. N. (2008), Formation of intercultural competence of students in the process of interpreting a foreign literary text: Ph.D. thesis [Formirovaniye mezhkul’turnoy kompetentsii studentov v protsesse interpretatsii inostrannogo khudozhestvennogo teksta: dis. … cand. ped. nauk: 13.00.01], available at: https://www.dissercat.com/content/formirovanie-mezhkulturnoi-kompetentsii-studentov-v-protsesse-interpretatsii-inoyazychnogo-k?ysclid=lt1f83blf9317999634/ (access date: 02/27/2023).

Korotkikh, Yu. Yu. (2010), Formation of intercultural competence of high school students based on educational linguocultural materials: abstract of Ph.D. thesis [Formirovaniye mezhkul’turnoy kompetentsii starsheklassnikov na osnove uchebnykh lingvokul’turovedcheskikh materialov: avtoref. dis. … kand. ped. nauk: 13.00.01], available at: https://www.dissercat.com/content/formirovanie-mezhkulturnoi-kompetentsii-starsheklassnikov-na-osnove-uchebnykh-lingvokulturov?ysclid=ltcvtfxk4j747210695/read/pdf/read/pdf/ (access date: 03/02/2023).

Kyveryalg, A. A. (1980), Research methods in professional pedagogy [Metody issledovaniya v professional’noy pedagogike], Volgus Publishing House, Tallinn, 335 p.

Lavrentyeva, G. P., Shyshkina, M. P. (2007), Methodical recommendations for the organization and conduct of a scientific and pedagogical experiment [Metodychni rekomendatsiyi z orhanizatsiyi ta provedennya naukovo-pedahohichnoho eksperymentu], National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Institute of Information Technologies and Learning Tools, Kyiv, 72 p.

Manakin, V. M. (2012), Language and Cross-Cultural Communication [Mova i mizhkulturna komunikatsiya: Navchalnyi posibnyk], Academy Press, Kyiv, 285 p. Available at: https://docplayer.net/69619038-Mova-i-mizhkulturna-komunikaciya.html/ (access date: 03/02/2023).

Moskovkin, L. V. (2002), Methodological aspects of linguodidactics and language teaching methods: A manual for students and graduate students [Metodologicheskiye aspekty lingvodidaktiki i metodiki obucheniya yazyku: Posobiye dlya studentov i aspirantov], available at: https://search.rsl.ru/ru/record/01000909892?ysclid=lt1ew6ftgr962343606/ (access date: 02.24.2023).

Ravdanzhamts, U. Development of intercultural competence in teaching reading to Mongolian philology students: Ph. D. thesis [Razvitiye mezhkul’turnoy kompetentsii pri obuchenii chteniyu mongol’skikh studentov-filologov: dis. … kand. ped. nauk: 13.00.02], available at: https://www.dissercat.com/content/razvitie-mezhkulturnoi-kompetentsii-pri-obuchenii-chteniyu-mongolskikh-studentov-filologov?ysclid=lt1etdmmck843787938/ (access date: 4.03.2023).

“Russian folk tales”, ABC. Come on kids: website, available at: https://nukadeti.ru/skazki/russkie_narodnye?ysclid=lt184kyrwk550296425/ (access date: 02/28/2023).

Semenova, O. (2017), “Formation of sociocultural competence of future foreign language teachers”, Educational space of Ukraine [“Formuvannya sotsiokulʹturnoyi kompetentsiyi maybutnikh uchyteliv inozemnoyi movy”, Osvitniy prostir Ukrayiny], National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv, Vol. 11, Issue 11, pp. 100–104, DOI: 10.15330/esu.11.100-104.

Modern educational technologies (2023) [Suchasni osvitni tekhnolohiyi], 46 p., available at: https://endeclub.ucoz.com/MON/suchasni_tekhnologiji.pdf/ (access date: 02/25/2023).

Ukrainian folk tales (2023): website [Ukrayinsʹki narodni kazky: vebsayt], available at: https://kazky.org.ua/zbirky/ukrajinsjki-narodni-kazky/ (access date: 03/04/2023).

Li Jingjing (2022), Wise Fairy Tale: Russian cross-cultural communication ability improvement textbook (for B2 level Chinese students) [Rui Zhi De Tong Hua: E Yu Kua Wen Hua Jiao Ji Neng Li Ti Sheng Jiao Cai (Zhen Dui B2 Shui Ping Zhong Guo Xue Sheng)], Hunan Normal University, Changsha, 42 p. (Manuscript).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-14

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПРАГМАЛІНГВІСТИКИ І ЛІНГВОДИДАКТИКИ