ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОНЛАЙН І ОФЛАЙН НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ-ПРОГРАМІСТІВ

Автор(и)

  • Маріана Юріївна Стрижньова Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3088-8923

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2022.38.269912

Ключові слова:

змішана, традиційна та дистанційна форми навчання, успішність студентів, навчання іноземної мови у вищій школі

Анотація

Статтю присвячено порівняльному аналізу онлайн і офлайн навчання у викладанні іноземної мови студентам-програмістам 1-го курсу. Мета статтіаналіз успішності студентів під час дистанційного навчання у порівнянні з традиційною формою освіти та можливості їх поєднання у змішану форму. Об’єктом аналізу є річні екзаменаційні та залікові бали з англійської мови студентів спеціальності «Прикладне програмування» факультету інформаційних технологій КНУ імені Т. Шевченка. Не враховувались показники студентів, які під час дистанційного навчання були дуже часто відсутні на заняттях з технічних причин. Предмет дослідженнязміни успішності навчання вищезазначених студентів під час поєднання традиційної форми та дистанційного навчання за 2019-2020 навчальний рік та суто дистанційного навчання у 2020-2021 і 2021-2022 навчальних роках. Проаналізовано та порівняно успішність 73 студентів зазначеної спеціальності за вказані роки. У роботі використано метод порівняльного аналізу та описовий метод. Результатом дослідження є виявлення гарних показників успішності студентів при навчанні за змішаною формою та їх погіршення під час суто дистанційної форми. Висновок: змішана форма стає найактуальнішою за умови гармонійного й ефективного поєднання традиційної та дистанційної форм навчання. Практична цінність результатів дослідження полягає у можливості використання його результатів у вирішенні питань методики викладання іноземної мови у профільних та непрофільних закладах вищої освіти.

Посилання

Dehtyar’ova, L. M., Bulankіna, A. O. (2021), “Active form of teaching process using informational and communicative technologies”, Bulletin of Taras Shevchenko Lugansk state unіversity. Pedagogіcal sciences [“Aktyvna forma navchal’nogo protsesu z vykorystannyam іnformatsіyno-komunіkatsіynykh tekhnolohіy”, Vіsnyk Lugans’koho natsіonal’nogo unіversitetu іmenі Tarasa Shevchenka. Pedagogіchnі nauki], 2 (340), part 2, pp. 277–286.

Demyda, B., Sahaydak, S., Kopyl, І. (2011), “Systems of distance learning: review, analysis, selection”, Computer sciences and information technologies: collection of scientific works. Bulletin of National university “Lviv Polytechnics” [Sistemi distantsіinogo navchannya: oglyad, analіz, vibіr, Kompyuternі nauki ta іnformatsіinі tekhnologії: zb. nauk. prats. Vіsnik Natsіonal’nogo unіversitetu «Lvіvska polіtekhnіka»]. Lvіv Polytechnics Press, Lvіv, № 694, pp. 98–107.

“Statement on distance learning” of the Ministry of education of Ukraine № 466, 25.04.2013 [Polozhennya pro distantsіyne navchannya MON Ukrayiny vіd 25.04.2013 № 466], URL: https://osvita.ua/legislation/Dist_osv/2999/

Starosta, V. І. (2022), “Intramural and extramural forms of getting an education in the context of usage the traditional, mixed and distance learning : views of students, postgraduate students, teachers”, Scientific Bulletin of Uzhgorod University, Pedagogy. Socіal work [“Ochna ta zaochna forma zdobuttya osvіty u kontekstі vykorystannya tradytsіynoho, zmіshanoho ta dystantsіynoho navchannya : poglyady studentіv, aspіrantіv, vykladachіv”, Naukovyy vіsnyk Uzhgorods’koho unіversytetu, Pedahohіka. Sotsіal’na robota], Issue 1 (50), pp. 264–268.

Stepanov, Ie. N., Stepanova, S. Ie. (2022), “Prospectives of newest technologies of online-teaching foreign languages”, Contemporary problems of teaching languages methodics and studying of foreigners in high education institutions: collective monograph [“Perspektivy noveyshikh tekhnologiy onlayn-obucheniya inostrannym yazykam”, Suchasni problemy metodyky vykladannya mov ta navchannya inozemtsiv u zakladakh vyshchoyi osvity : kolektyvna monohrafiya], Odessa I. I. Mechnikov National University, Odessa, pp. 26–41.

Stepanov, Ie. N. (2022), “Research vectors of modern online technologization of the process of teaching foreign languages”, Actual Issues of Linguistics and Methods of Teaching Foreign Languages : the 8th international scientific and practical conference, dedicated to the memory of the Doctor of Pedagogical Sciences, Professor Vladimir Skalkin (April, 12, 2022) : The Collection of Conference Proceedings [“Issledovatel’skiye vektory sovremennoy onlayn-tekhnologizatsii protsessa obucheniya inostrannym yazykam”, Aktualʹni pytannya linhvistyky ta metodyky vykladannya inozemnykh mov : zb. materialiv 8 mizhnar. nauk.-prakt. konf., prysvyachenoyi pamʺyati doktora pedahohichnykh nauk, professor V. L. Skalkina (12 kvitnya 2022 roku)], Odessa I. I. Mechnikov National University, Odessa, pp. 264–269.

Stepanov, Ie. M. (2022), “Distance online learning of foreign languages as an urgent problem”, Opera in linguistica ukrainiana [“Dystantsiyne onlayn-navchannya inozemnykh mov yak aktualna problema”, Zapysky z ukrayinskoho movoznavstva], Odessa I. I. Mechnikov National University, Odessa, vol. 29, pp. 239–257.

Fylenko, B. M., Royko, N. V., Starchenko, І. І., Proskurnya, S. A., Priluts’kyy, O. K. (2020), “Comparative analysis of students’ academic success during distance learning and traditional form of education”, Actual problems of contemporary medicine: Bulletin of Ukrainian medical stomatological academy [“Porіvnyal’nyy analіz uspіshnostі studentіv pіd chas dystantsіynoho navchannya і tradytsіynoyi formy osvіty”, Aktualnі problemy suchasnoyi medytsyny : Vіsnyk ukrayinskoyi medychnoyi stomatolohіchnoyi akademіyi], No 3 (71), pp. 245–248.

Moore M. G., Kearsley G. (2012), Distance education : a systems view of online learning. Wadsworth Cengage Learning, Belmont, CA, 361 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-10

Номер

Розділ

ПИТАННЯ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МОВИ