НАЙБІЛЬШ ЕФЕКТИВНІ РІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ МОВНОГО БАР'ЄРУ

Автор(и)

  • Тетяна Юріївна НЕГЛЯД Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна https://orcid.org/0000-0001-5234-3783

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2021.36.249723

Ключові слова:

мовний бар’єр, мовленнєві формули, лінгвістична проблема, іноземні мови, усне мовлення, методика навчання іноземних мов

Анотація

Статтю присвячено дослідженню мовного бар’єру як проблеми, що виникає у процесі вивчення іноземних мов. Мета статті — розглянути найбільш ефективні способи подолання цієї проблеми. Об`єктом аналізу є основні методи навчання усного мовлення. Предметом дослідження є різні типи мовленнєвих формул на прикладі вивчення англійської мови. У результаті було виявлено три основних методи / прийоми, які є дієвими у боротьбі з мовним бар’єром: 1) психологічний, 2) метод / прийом мовленнєвих формул, 3) метод / прийом зорового опертя. Висновки: проблема мовного бар’єру є, переважно, лінгвістичною, оскільки саме метод / прийом мовленнєвих формул можна назвати найбільш ефективним у подоланні цієї проблеми. Виявлено, що найбільш корисними вправами у подоланні мовного бар’єру є ігрові вправи, які об`єднують у собі всі три методи / прийоми. Стаття може бути корисною для викладачів іноземних мов, зокрема англійської, які бажають досягти певних результатів у навчанні студентів розмовної мови, оскільки всі перераховані вище методи та вправи можна ефективно застосовувати у викладацькій практиці.

Посилання

Годованая О. Н. К вопросу о языковых барьерах при изучении иностранных языков. Глобальный научный потенциал. Тамбов, 2015. № 6 (51). С. 39–43.

Короленко И. А., Локша О. М. Речевые формулы как средство преодоления языкового барьера при изучении иностранного языка. Современные исследования социальных проблем. Красноярск, 2017. Т. 8. № 6–2. С. 92–101. URL : https://cyberleninka.ru/article/n/rechevye-formuly-kak-sredstvo-preodoleniya-yazykovogo-bariera-pri-izucheniiinostrannogo - yazyka/pdf/

Котельникова Е. Ю., Шпортько И. А. Исследование языковых барьеров у студентов технических специальностей при изучении иностранных языков. Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 1(67). Ч. 1. С. 200–203.

Мюллер В. К. Новый англо-русский словарь. Москва :, 2003. 946 с.

Сергеева А. В., Чаплыгина О. В. Проблема психологических барьеров при изучении иностранного языка. Научно-методический журнал «Концепт». 2019. № 6. URL : http://e-koncept.ru/2019/192024.htm/

Фирсова И. В. Языковой барьер при обучении иностранному языку. Гуманитарные науки. Вестник Финансового университета. 2013. № 1(9). С. 89–92.

Khan S. Influence of Speech Anxiety on Oral Communication Skills among ESL / EFL Learners. Advances in Language and Literary Studies. 2015. № 6. С. 49–53.

Hobbs M., Starr Keddle J. Real Life. Pearson Education, 2015. 135 с.

Woodrow L. Anxiety and Speaking as a Second Language. RELC Journal. 2006. № 37. С. 308–328.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-01

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ЗАГАЛЬНОГО ТА ІСТОРИЧНОГО МОВОЗНАВСТВА І МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МОВИ