СИМВОЛІКА ПОЕТИЧНИХ ТВОРІВ Г. СКОВОРОДИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4558.2020.34.219529Ключові слова:
Григорій Сковорода, міф, символ, архетип, діалектична єдність, монодуалізм, матеріальний світ, духовний світ, душаАнотація
Анотація. Ідеї видатного українського філософа неодноразово були об’єктом дослідження науковців (роботи Ф. Бацевича, М. Нямцу, М. Поповича та ін.). Але в цілому світорозуміння Г. Сковороди, його тлумачення таких неоднозначних понять, як міф і символ є оригінальними та дуже непростими. У статті представлені філософські ідеї Г. Сковороди, що пов’язані з діалектичною єдністю ідеального та матеріального, зокрема, духа, душі й тіла. Українській філософ наголошував на антропоморфності всього, що є у Всесвіті; вважав видимий матеріальний світ менш важливим. Закликав зривати матеріальне лушпиння, щоб дійти й відчути найважливіше – існування тонких матерій духовного світу. У статті проаналізовані зв’язки архетипу як ідеального утворення у свідомості народу з традиційною українською символікою, що закріплена у міфах та фольклорних текстах. Проілюстроване явище монодуалізму, про який писав і сам Г. Сковорода, і сучасні філософи, зокрема, В.Бібіхін. Також ми аналізуємо й оригінальні символічні значення в окремих поетичних творах українського філософа.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Мова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.