«ЗБЕНТЕЖЕНИЙ ВИД» ІЗ «ЩОДЕННИКА ПИСЬМЕННИКА» Ф. ДОСТОЄВСЬКОГО: ФЕДІР ДОСТОЄВСЬКИЙ ЯК ЛІТЕРАТУРНИЙ КРИТИК

Автор(и)

  • Наталя Альфредівна БЛОК-НАРГАН викладач німецької мови і літератури Баден-Вюртемберзької мовної школи в Одесі; член Товариства Ф. М. Достоєвського в Німеччині (DDG); магістрантка кафедри загального та слов'янського літературознавства Одеського національного університету імені І. І. Мечникова http://orcid.org/0000-0001-6505-6855

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2020.34.219505

Ключові слова:

Ф. М. Достоєвський, літературна критика, рецензія, «Закарбований ангел», М. С. Лєсков.

Анотація

Анотація. Мета статті – дослідити матеріал тексту з Щоденників письменника 1873 року «Збентежений вид», а саме рецензію на оповідання письменника М. С. Лєскова «Закарбований ангел». У статті представлено критерії, за якими Ф. М. Достоєвський рецензує це оповідання. Результатом дослідження є аналіз тексту, який свідчить про те, що Ф. М. Достоєвський, з одного боку, представляє зміст, а з іншого боку, – надає критичну оцінку твору М. С. Лєскова, який досліджується. Коротко передано зміст і висловлено критичні думки стосовно позиції старообрядців щодо земної влади. На думку Ф. М. Достоєвського, вони повинні були протистояти цій владі та не допустити, щоб чиновники увійшли під час служіння старообрядців, відібрали й пошкодити їхні ікони. Те, що старообрядці мовчки все приймають та нічому не протидіють, на думку Ф. М. Достоєвського, свідчить про те, наскільки вони віддалилися від віри, бо насправді віруюча людина несе в собі готовність боротися за свою віру та за свої святині.

Біографія автора

Наталя Альфредівна БЛОК-НАРГАН, викладач німецької мови і літератури Баден-Вюртемберзької мовної школи в Одесі; член Товариства Ф. М. Достоєвського в Німеччині (DDG); магістрантка кафедри загального та слов'янського літературознавства Одеського національного університету імені І. І. Мечникова

Natalia BLOCK-NARGAN

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-18

Номер

Розділ

Питання історії мовознавчих досліджень, загального мовознавства та соціолінгвістики