МОВНА ОСОБИСТІСТЬ УКРАЇНСЬКОЇ ДІЛОВОЇ ЖІНКИ НА СТОРІНКАХ ЖУРНАЛУ «ЖІНКА»
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4558.2019.32.187791Ключові слова:
мовна особистість, соціолінгвістика, ділова жінка, журнальне періодичне видання «Жінка», ґендерний стереотип, ґендерна ідентичність, фемінністьАнотація
У представленій статті проаналізовано особливості вербалізації образу ділової жінки на сторінках журнального періодичного видання «Жінка». Мета дослідження — систематизувати особливості вербальних засобів репрезентації ідентичності ділової жінки в текстах періодичного видання; описати формування мовними засобами стереотипів фемінності у пострадянський період історії України; за даними публіцистичних текстів проаналізувати трансформації традиційних ґендерних стереотипів. Предметом вивчення є особливості комунікативної особистості української ділової жінки у добу незалежності держави. Результати аналізу особливостей мовленнєвої поведінки ділової жінки уможливлюють зробити наступні висновки: у текстах статей наявні англіцизми, запозичені терміни на позначення нових стосунків в економіці; частотними є професіоналізми та шаблонні конструкції без емоційного забарвлення. Мовлення жінок увиразнюється вставними словами, які не стають джерелом зайвої інформації; їх уживання допомагає мовцеві зорієнтуватися, зосередитися, а також робить висловлення більш організованим і чітким. Тексти сучасного періодичного жіночого видання характеризуються активізацією різноманітних словотворчих компонентів, наприклад, на позначення найвищої оцінки: супервумен, суперзірка, суперфінал, мегашоу та ін.; у мовленні сучасної ділової жінки на сторінках журналу багато іншомовних слів, особливо це помітно у процесі описання досвіду роботи українських жінок на світовому ринку. Вищезазначене пояснюється зміною ціннісних орієнтирів особистості, відкритістю українського пострадянського суспільства та проникненням у різні сфери життя суспільства нових понять і явищ.Посилання
Zdoroveha, V. I. (2004), The theory and practice of Soviet journalism : basics of skill, problems of genres [Teoriya i praktyka radyans’koyi zhurnalistyky : osnovy maysternosti, problemy zhanriv], PAIS, Lviv, 268 p.
Klymenko, N. O. (2012), Specificity of rubrication and originality of presentation of material in women’s glossy magazines, State and regions, Series : Social Communications [Spetsyfika rubrykatsiyi ta svoyeridnist’ podannya materialu v zhinochykh hlyantsevykh zhurnalakh, Derzhava ta rehiony, Ser. : Sotsialʹni komunikatsiyi], Zaporizhzhia, No. 1, pp. 65–72..
Pan’ko, T. I., Kochan, I M., Matsyuk, H. P. (1994), Ukrainian terminology [Ukrayins’ke terminoznavstvo : pidruchnyk], Svit, L’viv, 214 p.
Business women and just women (2004), Woman [Biznes-ledi ta y prosto ledi, Zhinka], Kyiv, No. 1, p. 22.
Step by step (1999), Woman [Krok za krokom, Zhinka], Kyiv, No. 8, p. 2.
Revolution? In small business... (1994), Woman [Perevorot? U malomu biznesi…, Zhinka], Kyiv, No. 6, p. 11.
Selfmade woman project (2017), Woman [Proekt selfmade woman, Zhinka], Kyiv, No. 1, p. 6.
Professionals are always on time (2004), Woman [Profesionaly zavzhdy na chasi, Zhinka], Kyiv, No. 1, p. 8–9.
Bilodid, I. K. (ed.) (1970–1980), Dictionary of the Ukrainian language : in 11 vols. [Slovnyk ukrayins’koyi movy : v 11 t., red. I. K. Bilodid], AS of Ukraine SSR, Inst. of linguistics, Naukova dumka Publishing house, Kyiv.
It would be too late... (1994), Woman [Til’ky b ne zapizno…, Zhinka], Kyiv, No. 7, p. 8.
You can learn everything (1994), Woman [Us’ogo mozhna navchytysya, Zhinka], Kyiv, No. 5, p. 6.
The formula of success (2000), Woman [Formula uspikhu, Zhinka], Kyiv, No. 7, p. 2.
It’s not burning (2019), Woman [Tse ne horyt’, Zhinka], Kyiv, No. 6, p. 36.
Startup : Business on Ideas (2017), Woman [Startup : biznes na ideyi, Zhinka], Kyiv, No. 1, p. 8.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Мова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.