ВИКЛАДАННЯ ГРАМАТИКИ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ВТОРИННОЇ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2019.32.187768

Ключові слова:

мовна особистість, вторинна мовна особистість, граматика, компетенція, мовлення, навчання іноземної мови

Анотація

Об’єктом нашого дослідження є компетентнісна структура вторинної мовної особистості студента економічного вищого навчального закладу. Предмет цієї наукової розвідки складає роль граматичної компетенції в процесі формування вторинної мовної особистості студента економічного вищого навчального закладу. Мета цього дослідження полягає у визначенні місця граматичної компетенції у структурі вторинної мовної особистості спеціа- ліста з економіки та окреслення шляхів її розвитку. Методологічно робота базується на законах пізнання, методах спостереження, співставлення, синтезу та аналізу. У результаті нашого дослідження було розроблено базові принци- пи розвитку граматичної складової вторинної мовної особистості студентів економічних вищих навчальних закладів. Висновки. Вторинна мовна особистість студента економічного вищого навчального закладу має формуватись на базі професійної компетенції, яка, окрім знань із спеціальних дисциплін, включає також мовленнєву компетенцію, базовою складовою якої є граматична компетенція. Нехтування потребою опрацювання граматичних явищ іноземної мови призводить до неповноцінності комунікативної компетентності з певної іноземної мови та формуванню сурогатного мовлення.

Посилання

Bogatsky, I. S., Dyukanova, N. M. (2007), Business English course [Biznes-kurs angliyskogo yazyka], Logos-M, Kiev–Moscow, 352 p.

Borshchovetska, V. D. (2005), «Training of students-economists of English professional vocabulary taking into account cognitive strategies», Foreign languages, Visnyk KNLU, Series : Pedagogy and Psychology [«Navchannia studentiv-ekonomistiv anhliiskoi fakhovoi leksyky z urakhuvanniam kohnityvnykh stratehii», Inozemni movy, Visnyk KNLU, Seriia : Pedahohika ta psykholohiia], Kyiv National Linguistic University, Kyiv, vol. 1, pp. 26–29.

Vorkachev, S. G. (2001), «Linguoculturology, linguistic personality, concept : the formation of an anthropocentric paradigm in linguistics», Philological Sciences [«Lingvokul’turologiya, yazykovaya lichnost’, kontsept : stanovleniye antropotsentricheskoy paradigmy v yazykoznanii», Filologicheskiye nauki], Moscow, No. 1, pp. 64–72.

Vorobyova, S. A. (2006), Business English for the Tourism Industry: Your Way to Tourism [Delovoy angliyskiy yazyk dlya sfery turizma : Your Way to Tourism], Filomatis, Moscow, 352 p.

Vyatutnev, M. N. (1984), Theory of the textbook of Russian as a foreign language (methodological basis) [Teoriya uchebnika russkogo yazyka kak inostrannogo (metodicheskiye osnovy)], Russkiy yazyk, Moscow, 186 p.

Golubenko, L. N., Panchenko, M. A., Kolyada, V. P. (2009), «Features, Contradictions, and Possibilities of Mastering Grammar», VIth International Scientific and Practical Professor V. L. Skalkin Memory Conference on the Methods of Teaching Foreign Language [«Osobennosti, protivorechiya i vozmozhnosti ovladeniya grammatikoy»,. VI Mízhnarodna naukovo-praktychna konferentsíia z pytan’ metodyky vykladannia ínozemnoí̈ movy pamiatí profesora V. L. Skalkína], Odessa I. I. Mechnikov National University Press, pp. 297–343.

Humboldt, V. von. (1984), «About the difference in the structure of human languages and its influence on the spiritual development of mankind [1830–1835]». Selected works on linguistics [«O razlichii stroyeniya chelovecheskikh yazykov i yego vliyanii na dukhovnoye razvitiye chelovechestva [1830–1835]», Izbrannyye trudy po yazykoznaniyu], Progress, Moscow, pp. 37–298.

Elukhina, N. V. (2003), «The role of discourse in intercultural communication and the methodology of the formation of discourse competence», Foreign languages for schools [«Rol’ diskursa v mezhkul’turnoy kommunikatsii i metodika formirovaniya diskursnoy kompetentsii», Inostrannyye yazyki v shkole], Moscow, No. 3, pp. 9–13.

Common European framework of reference for languages : learning, teaching, assessment (2003) [Zahalnoievro- peiski rekomendatsii z movnoi osvity : vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia], Lenvit, Kyiv, 125 p.

Zimnyaya, I. A. (1991), Psychology of teaching a foreign language at school [Psikhologiya obucheniya inostran- nomu yazyku v shkole], Prosveshchenye, Moscow, 222 p.

Karaulov, Yu. N. (2010), Russian Language and Linguistic Personality [Russkiy yazyk i yazykovaya lichnost’], Publishing House of LKI, Moscow, 264 p.

Kisun’ko, Ye. I., Muzlanova, Ye. S. (2001), Business English. Business communication and documentation : text- book [Biznes-kurs angliyskogo yazyka. Delovoye obshcheniye i dokumentatsiya : ucheb. posobiye], YuNVES, Moscow, 368 p.

Kochan, I. M., Zakhlyupana, N. M. (2005), Dictionary-Handbook of Methods of Teaching Ukrainian, 2nd ed., revised and enlarged [Slovnyk-dovidnyk iz metodyky vykladannia ukrainskoi movy. 2-he vyd., vypr. i dop.], Publishing House of Ivan Franko National University of Lviv, 306 p.

Leontiev, A. A. (2005), Fundamentals of psycholinguistics [Osnovy psikholingvistiki], Smysl, Moscow, 288 p.

Lyubimtseva, S. N., Koreneva, V. N. (2000), English course for financiers : textbook [Kurs angliyskogo yazyka dlya finansistov : ucheb. posobiye], GIS Publishing House, Moscow, 381 p.

Matsko, L. I. (2009), The Ukrainian language in the educational space : textbook [Ukrainsʹka mova v osvitnʹomu prostori : navch. posibnyk], National Pedagogical Dragomanov University, Kiev, 607 p.

Milovidov, V. (1995), English for employees of international business [Angliyskiy yazyk dlya rabotnikov sfery mezhdunarodnogo biznesa], Familiya, Tver’, 336 p.

Mitina, I. E., Petrova, L. S. (2001), Business English. Travel : textbook [Delovoy angliyskiy. Puteshestviye : ucheb. posobiye], Lenizdat; Union, St. Petersburg, 320 p.

Morozova, I. I. (2005), «Theory of linguistic personality in the teaching of country studies», Specific language learning strategies and methods [«Teoriia movnoi osobystosti u vykladanni krainoznavstva», Stratehii ta metody navchannia movam dlia spetsialʹnykh tsilei], Kyiv, pp. 81–82.

Neroznak, V. P. (1998), «From concept to word : on the problem of philological conceptualism», Topics of philology and methods of teaching foreign languages [«Ot kontsepta k slovu : k probleme filologicheskogo kontseptualizma», Voprosy filologii i metodiki prepodavaniya inostrannykh yazykov], Omsk State Pedagogical University, Omsk, No. 1, pp. 6–7.

Panchenko, M. O. (2005), Methodical instructions on the methodology of teaching English [Metodychni vkazivky z metodyky vykladannia anhliisʹkoi movy], Odessa, part I, 122 p.

Passov, E. I. (2005), Technology of dialogue of cultures in foreign language education [Tekhnologiya dialoga kul’tur v inoyazychnom obrazovanii], Lipetsk, 39 p.

Popko, I. A. (2003), «Current Trends in Foreign Languages Teaching in Higher Education», Linguistic and Methodological Concepts of Teaching Foreign Languages in Non-Language Higher Educational Institutions of Ukraine : collection of scientific articles [«Suchasni tendentsii u vykladanni inozemnykh mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh», Linhvometodychni kontseptsii vykladannia inozemnykh mov u nemovnykh vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy : z6. nauk. statei], Kyiv, pp. 278–294.

Rostovtseva, V. M. (1986), «On the possibility of using speech situations in teaching a foreign language during presenting vocabulary», New research in the pedagogical sciences [«O vozmozhnosti ispol’zovaniya rechevykh situatsiy v obuchenii inostrannomu yazyku pri prezentatsii leksiki», Novyye issledovaniya v pedagogicheskikh naukakh], APS of USSR, Moscow, No. 1, pp. 58–62.

. Ryzhkov, V. D. (2002), Business English. Marketing : A Handbook for Learning Business English [Delovoy angliyskiy yazyk. Marketing : posobiye po izucheniyu delovogo angliyskogo yazyka], Yantarnyy skaz, Kaliningrad,192 p.

Skuratovsky, L. (1998), «World outlook principles of teaching literature», Ukrainian language and literature for schools [«Svitohliadni zasady navchannia slovesnosti», Ukrainska mova i literatura v shkoli], Inst. of Pedagogy of the APS of Ukraine, Kyiv, No. 1, pp. 6–11.

Snitko, T. N. (1999), Limit concepts in Western and Eastern cultures [Predel’nyye ponyatiya v zapadnoy i vostochnoy kul’turakh], Pyatigorsk State Linguistic University, Pyatigorsk, 46 p.

Tarnopolskyi, A. B. (2006), Methods of teaching foreign language activity in a higher linguistic institution of education [Metodyka navchannia inshomovnoi movlennievoi diialnosti u vyshchomu movnomu zakladi osvity], INCOS, Kyiv, 248 p.

Hymes, D. (1975), «The ethnography of speaking», New in linguistics [«Etnografiya rechi», Novoye v lingvistike], Progress, Moscow, vol. 7, pp. 231–237.

Khaleeva, I. I. (1995), «Secondary linguistic personality as a recipient of a foreign text», Language system. Language-text. Language ability [«Vtorichnaya yazykovaya lichnost’ kak retsipient inofonnogo teksta», Yazyk-sistema. Yazyk-tekst. Yazyk-sposobnost’], The V. V. Vinogradov Russian Language Institute of the RAS, Moscow, pp. 277–278.

Khachaturova, M. F. (1977), English for business contacts [Angliyskiy yazyk dlya delovykh kontaktov], Akonit, Kiev, 266 p.

Sheveleva, S. A. (2000), English on Economics : textbook for universities [English on Economics : ucheb. posobiye dlya vuzov], UNITY, Moscow, 375 p.

Carter, R., McCarthy, M. (2009), Cambridge Grammar of English : A Comprehensive Guide, Cambridge University Press, Cambridge, 984 p.

Emmerson, P. (2010), Business Grammar Builder, Macmillan, Oxford, 272 p.

Gallaher, F., Armitage R., Hastings, W. R. (2006), Total English (Elementary), Pearson Education Limited, Harlow, 223 p.

Hall, D., Foley, M. (2012), My Grammar Lab : Advanced C1/C2, Pearson Education Limited, Cambridge, 412 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-17

Номер

Розділ

Питання методики викладання мови та лінгводидактики