САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ДІЛОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ТА РОСІЙСЬКОЇ МОВ ЯК ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТАМ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2019.32.187762

Ключові слова:

ділова мова, креативна діяльність, самостійна робота, продуктивна діяльність, компетентність, українська і російська мови

Анотація

Об’єктом описаного дослідження є результати спостережень за виконанням самостійної роботи студентами 3–4 курсів гуманітарних спеціальностей у процесі вивчення ними ділової української та російської мов як іноземних. Предмет цього дослідження — особливості організації самостійної роботи у процесі викладання ділової української та російської мов як іноземних студентам 3–4 курсів гуманітарних спеціальностей. Мета: дослідження націлене на аналіз досвіду щодо зазначеного вище питання та визначення алгоритму організації та контролю самостійної роботи під час навчання ділової української та російської мов іноземним студентам. Методологія: у дослідженні застосовувалися методи анкетування, спостереження, зіставлення, синтезу та аналізу, описовий метод. У результаті проведеної дослідницької роботи складено алгоритм самостійної роботи для курсу ділової української та російської мов як іноземних для студентів гуманітарних спеціальностей. Висновки. Самостійна робота студентів у процесі вивчення ділової української та російської мов як іноземних дає можливість оптимізувати, інтенсифікувати процес навчання та сформувати у студентів навички креативної діяльності. Самостійна робота має розглядатись не як другорядний додаток у процесі навчання та виховання, а як його невід’ємна частина. Ця робота має охоплювати не менш 1/3 кількості годин, відведених на вивчення одного модуля. Дуже важливою рисою самостійної роботи має бути її звязок із активною та практичною діяльністю. Виконуючи завдання самостійної роботи, потрібно застосовувати технічні засоби, аудіо та відео системи презентації матеріалу, Інтернет.

Посилання

<p>Gorlynskyi, V. V. (2006), «Spiritual coordinates of the security of society», Strategic panorama [«Dukhovni koordynaty bezpeky suspilstva», Stratehichna panorama], National Institute for Strategic Studies, Kyiv, vol. 1, available at : http://www.niisp.gov.ua/vydanna/panorama/issue.php?s=prnb1&amp;issue=2006_1</p><p>Granitskaya, A. S. (1991), Teaching, thinking, acting : an adaptive system for school education [Nauchit’ dumat’ i deystvovat’ : adaptivnaya sistema obucheniya v shkole], Prosveshcheniye, Moscow, 175 p.</p><p>Esipov, B. P. (1991), Independent work of students in the classroom [Samostoyatel’naya rabota uchashchykhsya na urokakh], Vysshaya shkola, Moscow, 315 p.</p><p>Common European framework of reference for languages : learning, teaching, assessment (2003) [Zahalnoievropeiski rekomendatsii z movnoi osvity : vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia], Lenvit, Kyiv, 125 p.</p><p>Komensky, Ya. A. (1982), Selected pedagogical works : in 2 vol. [Izbrannyye pedagogicheskiye sochineniya : v 2 t.], Pedagogika, Moscow, vol. 1, 320 p.</p><p>Konysheva, A. V. (2003), «The group teaching technique in organizing students’ independent work by the methodology», New technologies in the modern learning process [«Gruppovoy metod obucheniya pri organizatsii samostoyatel’noy raboty studentov po metodike», Novyye tekhnologii v sovremennom protsesse obucheniya], Polotsk State University, Novopolotsk, pp. 324–329.</p><p>Luria, A. R. (1975), Attention and memory [Vnimaniye i pamyat’], Publishing House of Moscow State University, Moscow, 268 p.</p><p>Moiseienko, N. H., Sizova, L. V. (2019), Business language : a textbook [Dilova mova : navchalno-metodychnyi posibnyk], Publishing House of Odessa I. I. Mechnikov National University, Odessa, 123 p.</p><p>Nilson, O. A. (1986), Study of the role of students’ independent work in the educational process [Issledovaniye roli samostoyatel’noy raboty uchashchikhsya v uchebnom protsesse], Valgus, Tallinn, 302 p.</p><p>Onuchak, L. V. (2002), Pedagogical conditions of organization of independent out-of-class work of students of economic specialties  : Author’s thesis [Pedahohichni umovy orhanizatsii samostiinoi pozaaudytornoi roboty studentiv ekonomichnykh spetsialnostei : avtoref. dys. … kand. ped. nauk : 13.00.04], Kyiv, 18 p.</p>

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-17

Номер

Розділ

Питання методики викладання мови та лінгводидактики