НЕВРОФІЗІОЛОГІЯ ТА НЕЙРОЛІНГВІСТИКА ЯК ПІДҐРУНТЯ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2019.32.187648

Ключові слова:

робота мозку, нейрофізіологія, нейролінгвістика, методи навчання, українська мова як іноземна

Анотація

Після прийняття нового (2019) закону про мову вивчення української мови як іноземної — це не лише питання бажання чи смаку, але й необхідність для отримання громадянства. Таким чином, це ставить перед викладачами нові виклики. Метою статті є показати взаємозв’язок нейрофізіології та нейролінгвістики з методами навчання. Об’єктом вивчення є опис використання нейролінгвістики як основи для створення сучасних методик навчання іноземної мови, а предметом є вивчення ролі нейрофізіології в розробці спеціальних методик і створенні теоретичних засад для використання сучасних методів вивчення української мови як іноземної. У процесі дослідження було використано описовий і аналітичний методи. Результати дослідження — це винахід нового способу навчання української мови та напрацювання процедури та способів творення підручників. Актуальність статті  — це спроба розробити новий підхід і поновити загальновідомі підходи до вивчення іноземної мови відповідно до реальної роботи головного мозку в процесі навчання. Практична цінність дослідження полягає у можливості використання цих результатів для дослідження й оптимізації явищ вивчення лінгвістики, для оптимізації навчального процесу, істотного розуміння основних лінгвістичних процесів і формування нових навчальних планів відповідно до нової реальності, яка потребує нових способів мислення та роботи мозку.

Посилання

Asonova, G. A. (2016), «The role of neurolinguistic studies for linguistics and methods of teaching foreign languages in the field of the formation of verbal communication», International Research Journal. Philological sciences [«Rol’ neyrolingvisticheskikh issledovaniy dlya lingvistiki I metodiki prepodavaniya inostrannykh yazykov v oblasti formirovaniya rechevogo obshcheniya», Mezhdunarodnyy nauchno-issledovatel’skiy zhurnal. Filologicheskiye nauki], Sokolova, M. V. (ed.), Yekaterinburg, Issue 12 (54), part 2, pp. 11–13. DOI : https://doi.org/10.18454/ IRJ. 2016.54.080.

Bekhtereva, N. P. (2007), Brain magic and the labyrinths of life [Magiya mozga i labirinty zhizni], AST, Moscow, 400 p.

Vekker, L. M. (1998), Psyche and reality : a unified theory of mental processes [Psikhika i real’nost’ : yedinaya teoriya psikhicheskikh protsessov], Smysl, Moscow, 85 p.

Korotyaev, A. I., Babichev, S. A. (2009), The role of genetic and mental information systems in the emergence and development of life on earth [Rol’ geneticheskoy i umstvennoy sistem informatsii v vozniknovenii i razvitii zhizni na zemle], Elbrus, Nalchik, 236 p.

Kubryakova, E. S. (1994), «The initial stages of the formation of cognitivism : linguistics — psychology — cognitive science», Topics in the study of language [«Nachal’nyye etapy stanovleniya kognitivizma : lingvistika — psikhologiya — kognitivnaya nauka», Voprosy yazykoznaniya], Moscow, No. 4, pp. 34–47.

Nikolayeva, Ye. I. (2017), Psychophysiology. Psychological physiology with the basics of physiological psychology [Psikhofiziologiya. Psikhologicheskaya fiziologiya s osnovami fiziologicheskoy psikhologii], PER SE, Moscow, 624 p.

Fedotova, Ye. Ye. (2017), Linguistic representation of the cognitive-mental sphere «mental activity» in the works of F. M. Dostoevsky : Thesis [Yazykovaya reprezentatsiya kognitivno-mental’noy sfery «myslitel’naya aktivnost’» v proizvedeniyakh F. M. Dostoyevskogo : dis. … kand. filol. nauk : 10.02.19], Krasnodar, 211 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-16

Номер

Розділ

Питання методики викладання мови та лінгводидактики