РОЗВИТОК УСНОГО МОВЛЕННЯ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2019.31.178516

Ключові слова:

українське усне мовлення, говоріння, орфоепічні вправи, інтерференція, акцент, читання, комунікація.

Анотація

Мета дослідження — визначити актуальні проблеми оптимізації шляхів розвитку вмінь і навичок усного мовлення студентів на уроках української мови як іноземної. Об’єктом розгляду є фонетичний і просодичний аспекти українського усного мовлення. Предмет вивчення — фонетичні принципи будови українського мовлення та способи виправлення інтерферентних помилок в усному мовленні. Результатом дослідження стало впровадження навчання новітніх методів організації роботи студентів у процесі розвитку усного мовлення. До найважливіших методів розвитку усного мовлення належать: живе слово викладача, мовні спостереження студентів (орфоепічні вправи, усні перекази текстів, аудіювання, опис явищ, предметів, портретів), активне впровадження в процес навчання аудіо- та відео уроків, самостійна робота студентів. Висновки: оскільки вимоги часу ставлять перед викладачем і студентом встановлення і досягнення високої шкали рівня володіння українською мовою, що співвідноситься з рівнями системи мовної європейської освіти, то володіння базовим обсягом знань з фонетики й орфографії дасть змогу іноземним студентам отримати державний освітній сертифікат.

Посилання

Bulakhovs’kyy, L. A. (1947), Ukrainian literary accent [Ukrayins’kyy literaturnyy naholos], Radians’ka shkola, Kyiv, L’viv, 53 p.

Nikolayeva, S. Yu., ed. (1998), State educational standard for a foreign language (general secondary education, V–XI classes), Project [Derzhavnyy osvitniy standart z inozemnoyi movy (zahal’na serednya osvita, V–XI klasy), Proekt], Lenvit, Kyiv, 132 p.

Yermolenko, S. Ya. (2005), “Social prestige of the Ukrainian language in the modern communicative and informational world”, Ukrainian studies [“Sotsial’na prestyzhnist’ ukrains’koi movy v suchasnomu komunikatyvnoinformatsiinomu sviti”, Ukrainoznavstvo], Kyiv, No. 4, pp. 55–57.

Makarenko, A. S. (1954), Works: in 7 vol. [Tvory: v 7 t.], Radians’ka shkola, Kyiv, vol. 5, 484 p.

Markova, A. K. (1974), Psychology of language acquisition as a means of communication [Psikhologiya usvoyeniya yazyka kak sredstva obshcheniya], Pedagogika, Moscow, 240 p.

Sukhomlyns’kyi, V. O. (1976–1977), Selected works: in 5 vol. [Vybrani tvory: v 5 t.], Radians’ka shkola, Kyiv.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-18

Номер

Розділ

Питання методики викладання мови та лінгводидактики