РОЗВИТОК УСНОГО МОВЛЕННЯ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4558.2019.31.178516Ключові слова:
українське усне мовлення, говоріння, орфоепічні вправи, інтерференція, акцент, читання, комунікація.Анотація
Мета дослідження — визначити актуальні проблеми оптимізації шляхів розвитку вмінь і навичок усного мовлення студентів на уроках української мови як іноземної. Об’єктом розгляду є фонетичний і просодичний аспекти українського усного мовлення. Предмет вивчення — фонетичні принципи будови українського мовлення та способи виправлення інтерферентних помилок в усному мовленні. Результатом дослідження стало впровадження навчання новітніх методів організації роботи студентів у процесі розвитку усного мовлення. До найважливіших методів розвитку усного мовлення належать: живе слово викладача, мовні спостереження студентів (орфоепічні вправи, усні перекази текстів, аудіювання, опис явищ, предметів, портретів), активне впровадження в процес навчання аудіо- та відео уроків, самостійна робота студентів. Висновки: оскільки вимоги часу ставлять перед викладачем і студентом встановлення і досягнення високої шкали рівня володіння українською мовою, що співвідноситься з рівнями системи мовної європейської освіти, то володіння базовим обсягом знань з фонетики й орфографії дасть змогу іноземним студентам отримати державний освітній сертифікат.
Посилання
Bulakhovs’kyy, L. A. (1947), Ukrainian literary accent [Ukrayins’kyy literaturnyy naholos], Radians’ka shkola, Kyiv, L’viv, 53 p.
Nikolayeva, S. Yu., ed. (1998), State educational standard for a foreign language (general secondary education, V–XI classes), Project [Derzhavnyy osvitniy standart z inozemnoyi movy (zahal’na serednya osvita, V–XI klasy), Proekt], Lenvit, Kyiv, 132 p.
Yermolenko, S. Ya. (2005), “Social prestige of the Ukrainian language in the modern communicative and informational world”, Ukrainian studies [“Sotsial’na prestyzhnist’ ukrains’koi movy v suchasnomu komunikatyvnoinformatsiinomu sviti”, Ukrainoznavstvo], Kyiv, No. 4, pp. 55–57.
Makarenko, A. S. (1954), Works: in 7 vol. [Tvory: v 7 t.], Radians’ka shkola, Kyiv, vol. 5, 484 p.
Markova, A. K. (1974), Psychology of language acquisition as a means of communication [Psikhologiya usvoyeniya yazyka kak sredstva obshcheniya], Pedagogika, Moscow, 240 p.
Sukhomlyns’kyi, V. O. (1976–1977), Selected works: in 5 vol. [Vybrani tvory: v 5 t.], Radians’ka shkola, Kyiv.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Мова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.