МЕТОДИЧНІ СТРАТЕГІЇ ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4558.2018.30.154324Ключові слова:
комунікативна компетенція, міжкультурна компетенція, методичні стратегії, урок іноземної мовиАнотація
Об’єктом пропонованого дослідження є міжкультурна комунікативна компетенція школярів. Предмет наукової розвідки складають компоненти іншомовної комунікативної компетенції та їх корелятивний зв’язок із розвитком міжкультурної компетенції. Мета роботи — визначити алгоритм методичної стратегії, що дасть змогу інтенсивно й ефективно формувати в учнів усі складові іншомовної комунікативної компетенції. Це, у свою чергу, стане передумовою розвитку міжкультурної комунікативної компетенції. Методологічною базою дослідження є методи синтезу, аналізу, спостереження, зіставлення. Результатом роботи є винахід алгоритму методичної стратегії щодо формування міжкультурної компетенції школярів на уроках іноземної мови. Цей алгоритм може бути використаний у практиці викладання. Висновки. Використання різних елементів кожного із культурологічних підходів у процесі викладання іноземної мови є потрібним, бо лише об’єднання їхніх фундаментальних принципів дає можливість формувати всебічну соціокультурну компетентність учнів у рамках рідного та іншомовних середовищ.
Посилання
Galskova, N. D. (2004), «Intercultural learning : the problem of the goals and content of teaching foreign languages», Foreign languages at school [«Mezhkul’turnoye obucheniye : problema tseley i soderzhaniya obucheniya inostrannym yazykam», Inostrannye yazyki v shkole], Moscow, No. 1, pp. 3–8.
Grushevitskaya, T. G. (2002), Basis of intercultural communication [Osnova mezhkul’turnoy kommunikatsii], Unit, Moscow, 332 p.
Pan-European recommendations on language education : study, teaching, evaluation (2003) [Zahalʹnoyevropeysʹki rekomendatsiyi z movnoyi osvity : vyvchennya, vykladannya, otsinyuvannya], Lenvit, Kyiv, 125 p.
Zimnyaya I. A. (1991), Psychology of learning a foreign language in school [Psikhologiya obucheniya inostrannomu yazyku v shkole], Prosveshcheniye Publishing House, Moscow, 222 p.
Foreign languages : methodical recommendations for teachers in 2018/19 years [Inozemni movy : metodychni rekomendatsiyi dlya vchyteliv na 2018/19 rik], URL : http://osvita.ua/school/materials/metod-recom/61566/
Karaulov, Yu. N. (2010), The Russian language and language personality [Russkiy yazyk i yazykovaya lichnost’], LKI Publishing House, Moscow, 264 p.
Moyseenko, N. G. (2017), «Peculiarities of formation of secondary linguistic personality of students in the preparation of foreign language teachers at the classical university», Visnyk of Lviv Univ. Pedagogical series [«Osoblyvosti formuvnnya vtorynnoyi movnoyi osobystosti studentiv pry pidhotovtsi vykladachiv inozemnykh mov u klasychnomu universyteti», Visnyk Lʹvivsʹkoho un-tu. Ser. pedahohichna], Lviv Ivan Franko National University Publ., Issue 32, pp. 400–408.
Foreign language teaching programs for general education institutions, specialized schools with in-depth study of foreign languages. 10–11 classes [Navchalʹni prohramy z inozemnykh mov dlya zahalʹnoosvitnikh zakladiv, spetsializovanykh shkil iz pohlyblenym vyvchennya inozemnykh mov. 10–11 kl.], URL : http://inozemnakoippo.blogspot.com/
Passov, Ye. I. (2005), Technology of dialogue of cultures in foreign language education [Tekhnologiya dialoga kul’tur v inoyazychnom obrazovanii], Lipetsk, 39 p.
Popko, I. A. (2003), «Modern trends in the teaching of foreign languages in higher educational institutions», Linguistic-methodical concepts of teaching foreign languages in non-linguistics higher education institutions in Ukraine : collection of scientific articles [«Suchasni tendentsiyi u vykladanni inozemnykh mov u vyshchykh navchalʹnykh zakladakh», Linhvometodychni kontseptsiyi vykladannya inozemnykh mov u nemovnykh vyshchykh navchalʹnykh zakladakh Ukrayiny : zb. nauk. statey], Kyiv, pp. 278–294.
Solovova, Ye. N. (2002), The methodology of teaching foreign languages : a basic course of lectures [Metodika obucheniya inostrannym yazykam : bazovyy kurs lektsiy], Prosveshcheniye, Moscow, 238 p.
Stepanov, Ie. N. (1999), «Russian linguistic studies in the process of training foreign Russian studies students of philology in Ukraine» [«Russkoye lingvostranovedeniye v protsesse podgotovki inostrannykh filologov-rusistov v Ukraine»], Problemy nauczania języka rosyjskiego, literatury i kultury Rosji u progu XXI wieku : Materiały III Międzynarodowej Konferencji Naukowej «Testowanie, standardy, sertyfikacja : stan obecny i perspektywy, Wyd-wo Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego, Kielce, pp. 173–182.
Stepanov, Ie. M. (2006), «The language of the city as a sociolinguistic problem», Visnyk of L’viv Univ. Philological series [«Mova mista yak sotsiolinhvistychna problema», Visnyk Lʹvivsʹkoho un-tu, ser. filolohichna], Lviv Ivan Franko National University Publ., Issue 38, part 2, pp. 65–71.
Khaleyeva, I. I. (1995), «Secondary linguistic personality as a recipient of foreign text», Language-system. Language-text. Language-ability [«Vtorichnaya yazykovaya lichnost’ kak retsipiyent inofonnogo teksta», Yazyk-sistema. Yazyk-tekst. Yazyk-sposobnost’], Russian language Institute of RAS, Moscow, pp. 277–285.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Мова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.