«НАОЧНО» ЗНАЧИТЬ «ЗРОЗУМІЛО»: ЗАЛУЧЕННЯ МЕТОДУ НАОЧНОСТІ У ВИКЛАДАННІ ГРАМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • І. Б. Морозова Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1905-7563
  • Н. В. Новікова Одеська загальноосвітня спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови 1 ступеня навчання № 119, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9311-2639

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2018.30.154323

Ключові слова:

наочність, візуалізація граматики, граматична вправа, граматична компетенція, початкова школа

Анотація

Метою статті є дослідження проблем, пов’язаних із використанням наочності як ефективного методу для навчання граматики іноземної та рідної мов у початковій школі. Візуальні складові в галузі викладання граматики — це картинки, анімація, картки, короткі фільми, скетчі та ін. Використання такої наочності в навчанні іноземної мови є актуальною практикою в нашій країні та за кордоном. Актуальність проблеми застосування різних видів наочності в початковій школі підтверджена стійким інтересом учителів до методу візуалізації та позитивними результатами, що гарантує такий методичний підхід, а також, на жаль, недостатньою кількістю потрібних граматичних вправ та інструкцій, розроблених згідно з цим підходом до навчання граматики. Об’єктом статті є психологічна складова методу візуалізації граматики в початковій школі. Предметом дослідження обрано різні види наочного матеріалу, якими користуються вчителі в процесі пояснення та закріплення правил граматики для школярів початкових класів. Результатом роботи є виокремлення найбільш ефективних видів наочності, що використовуються у процесі навчання граматики в початковій школі. Автори статті переконливо доводять, що візуалізація різних аспектів граматики шляхом використання образів з улюблених казок і мультфільмів є набагато ефективнішим підходом до тренування й опанування граматичними компетенціями, ніж суто вербальне пояснення вчителем граматичного матеріалу. На наступному етапі роботи автори статті планують проаналізувати можливі шляхи використання комп’ютерних ігор і коміксів як продуктивних засобів оптимізації навчання англійської граматики.

Посилання

Zavgorodnya, L. M. (2014), Visibility in English lessons [Naochnist na urokakh angliyskoyi], Aster, Chernivci, 234 p.

Karapetyan, K. M. (1987), Audio-lingual method of teaching foreign languages [Audio-lingvalnyi metod prepodavaniya inostrannykh yazykov], Erevan State University Publishing, Erevan, 163 p.

Karpyuk, O. D. (2005), English study. English textbook for 2 cl., 3 ed. [Pidruchnyk z angliyskoyi movy dlya 2 kl.], Ternopil, 227 p.

Komenskiy, Ya. A. (1939), Selected pedagogical compositions [Izbrannye pedagogicheskie sochineniya], Uchpedgiz, Moscow, vol. 1 : Grand didactics, 317 p.

Leontyev, A. A. (1967), Psycholinguistics [Psiholingvistika], Nauka, Leningrad, 118 p.

Lyakhovyckyi, M. V. (2011), Sound recording in foreign languages [Zvukozapys u navchanni inozemnykh mov], Prosvita, Kyiv, 246 p.

Malafiyik, I. V. (2005), Didactics : Textbook [Dydaktyka : Navchalnyi posibnyk], Kondor, Kyiv, 397 p.

International seminar «Audiovisual and technical means of training today and tomorrow. Traditions and new directions in teaching English and literature» (2016), [Mezhdunarodnyi seminar «Audiovizual’nye i tehnicheskie sredstva obucheniya segodnya i zavtra. Tradicii i novye napravleniya v prepodavanii angliyskogo yazyka i literatury»], Budapest, 268 p.

Miroshnikova, A. 5 exercises with metaphorical maps for pupils [5 uprazhneniy s metaforicheskimi kartami dlya uchenikov], URL : https://osvitoria.media/ru/experience/5-vprav-z-metaforychnymy-kartamy-dlya-uchniv-2/

General methodology of teaching foreign languages in secondary schools (2007), [Obshhaya metodika obucheniya inostrannym yazykam v sredney shkole], A. A. Mirolyubov (ed.), Prosveshhenie, Moscow, 503 p.

Pestalocci, J. G. (1995), Selected pedagogical compositions [Izbrannye pedagogicheskie sochinenija], M. F. Sha- bayeva (ed.), Moscow, vol. 3, 544 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-14

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВА ТА МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МОВИ