ВИКОРИСТАННЯ GOOGLE WORKSPACE ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Автор(и)

  • Галина Євгенівна Прісовська Національний університет «Одеська політехніка», Інститут підготовки іноземних громадян, кафедра лінгводидактики, Україна https://orcid.org/0000-0001-9488-3825
  • Олена Валентинівна Іванова Національний університет «Одеська політехніка», Інститут підготовки іноземних громадян, кафедра лінгводидактики, Україна https://orcid.org/0000-0001-7616-8502

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2024.42.325841

Ключові слова:

Google Workspace, цифрове навчання, українська мова як іноземна, інтерактивні технології, дистанційна освіта

Анотація

Мета роботи — дослідження спрямоване на аналіз використання інструментів Google Workspace для підвищення ефективності вивчення української мови як іноземної. Основна увага приділяється впливу цифрових технологій на взаємодію між студентами та викладачами, організацію навчального процесу та доступність навчальних матеріалів. Об’єкт дослідження: процес вивчення української мови як іноземної з використанням цифрових платформ та інструментів Google Workspace. Предмет дослідження: вплив інтерактивних технологій Google Workspace, таких як Google Docs, Google Meet, Google Sheets, Google Drive, Google Classroom тощо на засвоєння української мови іноземними студентами, їхню взаємодію та ефективність навчального процесу. Методи дослідження: застосовано системний аналіз наукових джерел, методи порівняння традиційних і цифрових методик навчання, а також емпіричне дослідження ефективності застосування Google Workspace у навчальному процесі. У результаті аналізу було виявлено, що використання Google Workspace сприяє покращенню інтерактивності навчання, забезпечує зручність у доступі до матеріалів та підтримує можливість спільної роботи. Інструменти платформи дозволяють створювати гнучке навчальне середовище, яке адаптується до потреб студентів з різним рівнем підготовки. Однак дослідження також виявило певні труднощі, зокрема низький рівень цифрової грамотності студентів і викладачів, що потребує додаткових заходів для підвищення компетентності у використанні цифрових технологій. Галузь застосування результатів. Отримані результати можуть бути використані у вищих навчальних закладах для вдосконалення методик викладання української мови як іноземної, а також для розробки навчальних програм, що інтегрують цифрові технології у мовну освіту. Висновки. Використання Google Workspace у процесі навчання української мови як іноземної є перспективним напрямом, що підвищує ефективність засвоєння мови та сприяє інтерактивній взаємодії студентів. Подальші дослідження мають бути спрямовані на розробку методик подолання виявлених труднощів, зокрема на підвищення цифрової компетентності викладачів та студентів, а також на оптимізацію використання цифрових інструментів у навчальному процесі.

Посилання

Antonivska, M. O., Sarnovska, N. I. (2021), “Integration component of technologies in the process of teaching a foreign language in Ukrainian” [“Intehratsiinyi skladnyk tekhnolohii u protsesi navchannia inozemnoi movy v ZVO Ukrainy”], Innovatsiina pedahohika [Innovative Pedagogy], Issue 32, vol. 2, pp. 153–156. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/32-2.31

Hrinchenko, A. M. (2022), “On the problem of improving performance skills of future teachers in the process of playing the piano” [“Do problem vdoskonalennia vykonavskykh navychok maibutnikh uchyteliv u protsesi hry na fortepiano”], Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of the Formation of a Creative Person in Higher and Secondary Schools], Zaporizhzhia, Issue 81, pp. 152–155. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.81.28

Koneva, M. Z. (2019), “Advantages of use of information innovation in foreign language learning” [“Perevahy vykorystannia informatsiinykh innovatsii u navchanni inozemnykh mov”], Zakarpatski filolohichni studii [Тrаnscarpathian Philological Studies], Issue 12, pp. 155–160. https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2019.12.30

Konoplenko, N. A., Kravchenko, Ye. G., Shutak, O. S. (2018), “Multimedia technologies in the process of learning of the Ukrainian language as foreign” [“Multymediini tekhnolohii u protsesi vyvchennia ukrainskoi movy yak inozemnoi”], Naukovyi visnyk Lvivskoho natsionalnoho universytetu veterynarnoi medytsyny ta biotekhnolohii imeni S. Z. Gzhytskoho [Scientific Messenger of LNU of Veterinary Medicine and Biotechnologies], Lviv, Vol. 20, No. 86, pp. 137–141. https://doi.org/10.15421/nvlvet8627

Korolova, L. M. (2018), “Pedagogical practice as a tool for influencing the effective training of future primary school teachers to develop creative abilities in younger schoolchildren” [“Pedahohichna praktyka yak instrument vplyvu na efektyvnu pidhotovku maybutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do rozvytku kreatyvnykh zdibnostey u molodshykh shkolyariv”], Vіsnyk Universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia Pedahohika i psykholohiia [Bulletin of Alfred Nobel University, Series: Pedagogy and Psychology], No. 1(15), pp. 130–135. https://doi.org/10.32342/2522-4115-2018-0-15-130-135

Lysenko, O., Matusevych, L. (2024), “Internet resources as a means of learning the Ukrainian language as a foreign language” [“Internet-resursy yak zasib opanuvannia ukrainskoi movy yak inozemnoi”], Teoriya i praktyka vykladannia ukrainskoi movy yak inozemnoi [Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language], No. 18, pp. 120–129. https://doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4399

Olishevych, V. M. (2019), “Stages of formation of future foreign languages teachers’ policultural competence” [“Etapy formuvannia polikulturnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov”], Innovatsiina pedahohika [Innovative Pedagogy], Issue 17(1), pp. 124–128. https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-17-1-26

Pasichna, O. (2023), “Formation of the abilities and skills of working with scientific texts in the language training process for higher education students in the classes of the course “Ukrainian language (by professional direction)”” [“Formuvannia vmin i navychok roboty z naukovymy tekstamy v protsesi movnoi pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity na zaniattiakh z kursu “Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam)””], Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu, Seriia: Pedahohika, Sotsialna robota [Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work], No. 1(52)), pp. 137–140. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.137-140

Poplavska, H. (2020), “Analysis of the use of the online service Google Classroom for organizing distance learning” [“Analiz zastosuvannya onlain servisu Google Classroom dlya orhanizatsiyi dystantsiynoho navchannia]”, Kompyuterno-intehrovani tekhnolohii: osvita, nauka, vyrobnytstvo [Computer-integrated technologies: education, science, production], Lutsk, No. 39, pp. 89–93. https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2020-39-15

Sorokina, M. Ie. (2019), “Some features of distance teaching of foreign languages” [“Deiaki osoblyvosti dystantsiinoho navchannia inozemnii movi”], Zakarpatski filolohichni studii [Тrаnscarpathian Philological Studies], Issue 12, pp. 124–128. https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2019.12.23

Fedko, O. (2023), “The use of the platform Memrise for organizing students’ independent work of the discipline Ukrainian as a foreign language” [“Vykorystannia platformy Memrise dlia orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv z dystsypliny “Ukrainska mova yak inozemna”], Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Current issues of the Humanities], Issue 64, Vol. 2, pp. 342–346. https://doi.org/10.24919/2308-4863/64-2-54

Kharchenko, I. I. (2022), “Use of interactive methods in Ukrainian language classes and academic letter during distance learning” [“Vykorystannia interaktyvnykh metodiv na zaniattiakh z ukrainskoi movy pid chas dystantsiinoho navchannia”], Innovatsiina pedahohika [Innovative Pedagogy], Issue 44, Vol. 2, pp. 42–46. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2022/44/2.8

Bailey, D. R. et al. (2023), “Activity choice and perceptions: Influencing factors to learning outcomes within videoconference-enhanced LMS courses”, System, 116, p. 103079. https://doi.org/10.1016/j.system.2023.103079

Baranova, T., Khalyapina, L., Yakhyaeva, C. (2019), “Google Products as a Source of Students’ Autonomy in Content and Language Integrated Learning”, 2019 12th International Conference on Developments in eSystems Engineering (DeSE), 07–10 October, pp. 383–387. https://doi.org/10.1109/DeSE.2019.00076

Barun, A. N. et al. (2020), “Peculiarities of using G Suite for Education services in the educational process”, Journal of Physics: Conference Series, 1691(1), p. 012161. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1691/1/012161

Buk, S. (2009), “Lexical base as a compressed language model of the world (on material from the Ukrainian language)”, Psychology of Language and Communication, Issue 13(2), pp. 35–44. https://doi.org/10.2478/v10057-009-0008-3

Khromchenko, O., Zhuk, V. (2020), “Developing speaking skills in the digital environment”, ΛΌГOΣ: Collection of scientific papers. https://doi.org/10.36074/24.07.2020.v3.03

Fibikh, E. V., Kuznetsova, N. V. (2019), “Application of modern machine translation systems in teaching foreign languages”, Journal of Physics: Conference Series, 1399(3), p. 033124. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1399/3/033124

Franchuk, N. P., Prydacha, T. V. (2021), “Organization and conduct of classes in educational institutions during distance learning”, Journal of Physics: Conference Series, 1840(1), p. 012054. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1840/1/012054

Kopniak, N. B. (2018), “The use of interactive multimedia worksheets at higher education institutions”, Information Technologies and Learning Tools, Vol. 63, No. 1, pp. 116–129. https://doi.org/10.33407/itlt.v63i1.1887

Mansor, A. Z. (2012), “Google Docs as a Collaborating Tool for Academicians”, Procedia — Social and Behavioral Sciences, Vol. 59, pp. 411–419. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.295

Milostivaya, A. et al. (2019), “The means of cognitive information conveyance in technical translation”, IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, Vol. 483, p. 012052. https://doi.org/10.1088/1757-899X/483/1/012052

Mykytyshyn, A. (2017), “Role and functions of different pedagogical approaches in the process of professional foreign language communicative training of the future software engineers” [“Role and functions of different pedagogical approaches in the process of professional foreign language communicative training of the future software engineers”], Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], Sumy, No. 8(72), pp. 157–167. https://doi.org/10.24139/2312-5993/2017.08/157-167

Olesen, M. (2020), “Cooperative Collaboration in the Hybrid Space of Google Docs Based Group Work”, Education Sciences, No. 10(10), p. 269. https://doi.org/10.3390/educsci10100269

Pinchuk, O., Sokolyuk, O. (2018), “Cognitive activity of students under conditions of digital transformation of learning environment”, Information Technologies in Education, No. 3(36), pp. 71–81. https://doi.org/10.14308/ite000675

Pratiwi, A. N. I., Kusumaningsih, C., Shinta Sari, D. (2021), “A Systematic Review of The Contribution of Google Docs in Teaching Writing Skill”, Journal of English Language Teaching and Education (JELTE), No. 2(1). https://doi.org/10.31571/jelte.v2i1.50

Pydiura, O. (2020), “Use of virtual reality and digital technologies for studying folklore in Ukraine’s educational institutions”, ScienceRise: Pedagogical Education, No. 1(34)), pp. 4–7. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.193115

Saienko, N., Chugai, O. (2020), “Quarantine: Teaching English From Home With Google Classroom, Classtime and Quizlet”, Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, No. 12(1Sup2), pp. 151–156. https://doi.org/10.18662/rrem/12.1sup2/258

Shakhina, I. et al. (2023), “Smart education in the transformation digital society”, Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, No. 67(1), pp. 51–64. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-67-51-64

Sharov, S. et al. (2024), “Survey Analysis of University Teachers in Ukraine Regarding the Use of Google Workspace for Education”, TEM Journal, Vol. 13, Issue 1, pp. 315–325. https://doi.org/10.18421/TEM131-33

Shevchuk, M. et al. (2020), “Cloud platforms and virtualization technologies in education”, E3S Web of Conferences: Innovative Technologies in Science and Education (ITSE-2020), Issue 210, p. 22034. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202021022034

Tymoshchuk, N. (2022), “The Implementation of E-Learning to Support Learning and Teaching Foreign Language: A Case Study in Ukrainian Higher Education”, Arab Word English Journal, 2nd Special Issue on Covid 19 Challenges. P. 233–244. https://doi.org/10.31235/osf.io/zv3cn

Vilkhovchenko, N. P. (2022), “ESP distance learning methods At technical universities”, Bulletin of Alfred Nobel University, Series: Pedagogy and Psychology, No. 1(23), pp. 116–123. https://doi.org/10.32342/2522-4115-2022-1-23-14

Vorina, A., Vrcelj, N., Bevanda, V. (2022), “Usage of E-platforms Google Meet, Microsoft Teams and Zoom in Education’, 6th International Scientific Conference on Recent Advances in Information Technology, Tourism, Economics, Management and Agriculture — ITEMA 2022: Conference Proceedings, Hybrid, University of Maribor, Maribor, Slovenia, pp. 63–70. https://doi.org/10.31410/ITEMA.2022.63

Zalipska, I. Ya., Sverstiuk, A. S. (2022), “The google services using during the study of Ukrainian language (for professional purposes) for students of medical specialties” [“The google services using during the study of Ukrainian language (for professional purposes) for students of medical specialties”], Medychna osvita [Medical education], Ternopil, No. 4, pp. 51–55. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12691

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-19

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПРАГМАЛІНГВІСТИКИ І ЛІНГВОДИДАКТИКИ