КОНСТАТИВНІ МОВЛЕННЄВІ АКТИ В АНГЛОМОВНІЙ СОЦІАЛЬНІЙ РЕКЛАМІ

Автор(и)

  • Олена Валентинівна ДЯЧУК Київський національний лінгвістичний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2015.24.68529

Ключові слова:

мовленнєві акти, констативи, дискурс соціальної реклами, лексема, денотативна ситуація, «масова обізнаність»

Анотація

Метою цієї роботи є детальне вивчення використання констативів у дискурсі соціальної реклами. Установлено, що використання мовленнєвих актів у дискурсі соціальної реклами США зумовлено його прагматичними цілями, що полягають, зокрема, в інформуванні широкого загалу про соціально значущі проблеми американського суспільства, активізації дій його представників по боротьбі з ними та їх попередженню. Характерною рисою мовленнєво-актової організації вказаного типу дискурсу є те, що в ньому застосовуються прямі мовленнєві акти: констативи, директиви, менасиви, квеситиви. Констативні мовленнєві акти, що широко використовуються в дискурсі соціальної реклами США, є дієвими засобами створення феномену «масової обізнанності», інформування про соціально значущі проблеми американського суспільства, їх гостроту та розповсюдженість. Результати дослідження можуть доповнити теорію мовленнєвих актів та основні положення прагмалінгвістики.

Біографія автора

Олена Валентинівна ДЯЧУК, Київський національний лінгвістичний університет

Еlena V. DIACHUK

Посилання

Antonchenko T. M. Osnovni tendencii aksiologichnyh zmin u semantychnij strukturi amerykanizmiv : dys. ... kand. filol. nauk: 10.02.04 / T. M. Antonchenko. — K., 2000. — 229 s.

Klymenko O. O. Social’na reklama jak osoblyvyj zhanr reklamnogo dyskursu / O. O. Klymenko // Naukovyj visnyk Volyns’kogo nacional’nogo universytetu im. Lesi Ukrai’nky. Serija Filologichni nauky. Movoznavstvo. — Luc’k : VNU im. Lesi Ukrai’nky, 2011. — Vyp. 5. — S. 55–59.

Kobozeva I. M. «Teorija rechevykh aktov» kak odin iz variantov teorii rechevoj dejatel’nosti / I. M. Kobozeva // Novoe v zarubezhnoj lingvistike. — M. : Progress, 1986. — Vyp. XVII. — S. 7–21.

Alcohol Consumption [Elektronnyj resurs]. — URL://www.psacentral.org/assets/search/thumbnail/print/page17

Child Sex Abuse [Elektronnyj resurs]. — URL: http://digitalsynopsis.com/inspiration/60-publicservice-announcements social-issue-ads/4

Drinking During Pregnancy [Elektronnyj resurs]. — URL: https://www.psacentral.org/assets/search/thumbnail/print/sortby/assettitle/ desc24

Drug Awareness [Elektronnyj resurs]. — URL: http://www.drugfreeamerica.org/psa _2

Drug Awareness [Elektronnyj resurs]. — URL: http://www.drugfreeamerica.org/psa _6

Excessive Consumption of Beer Affects Feminity [Elektronnyj resurs]. — URL: http://theweek.com/articles/463387/chicagos-ads-1

Excessive Consumption of Beer Affects Masculinity [Elektronnyj resurs]. — URL: http://theweek.com/articles/463387/chicagos-psa-2

Ries R. Public Communication Campaigns / R. Ries. — N. Y. : Academic Press, 2002. — 294 p.

Stop Suicides [Elektronnyj resurs]. — URL: https://www.psacentral.org/assets/search/thumbnail/print/sortby/assetTitle/ desc22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-05-10

Номер

Розділ

Питання комунікативістики та медіалінгвістики