ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ В ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ПОЧАТКОВОГО ЕТАПУ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Олена Дмитрівна Гуськова Одеський національний політехнічний університет, Україна
  • Людмила Семенівна Марічереда Одеський національний політехнічний університет, Україна
  • Лариса Григорівна Овчаренко Одеський національний політехнічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2014.22.50800

Ключові слова:

навчально-професійна компетенція, науковий стиль мовлення, профорієнтаційна робота, Робочий зошит

Анотація

У статті розглянуто методи формування в іноземних студентів підготовчого факультету навчально-професійних навичок та вмінь у процесі навчання науковому стилю мовлення. Формування навчально-професійної компетенції в іноземних студентів починається на підготовчому факультеті. В педагогічній системі початкового етапу навчання передбачено можливості реалізації цього  принципу в навчальних планах, у програмі дисципліни «Російська мова», в цілях, у змісті навчальних і контролюючих матеріалів, інтерактивної системи їх презентації в учбові та позаучбові години. При диференціації профілів навчання комунікативні завдання, граматичні конструкції та моделі текстового матеріалу є однаковими для студентів усіх профілів навчання. Розбіжності стосуються лексичного наповнення пропозиційних структур. Задача викладача російської мови як іноземної полягає у коректуванні форм, методів і прийомів формування навчальної та професійної компетенції у іноземних студентів.

Посилання

Mitrofanova O. D. Nefilologicheskaja auditorija kak subjekt uchebnogo processa i objekt lingvodidakticheskogo vozdejstvija / O. D. Mitrofanova // Russkoe slovo v mirovoj kul’ture : materialy X Kongressa MAPRIAL (30 ijunia — 5 ijulia 2003 g.). — SPb. : Izd-vo SPbGU, 2003. — S. 173—179.

Vishniakov S. A. Psihologo-pedagogicheskie osnovy obuchenija russkomu jazyku kak inostrannomu / S. A. Vishniakov. — M. : MGPIIJA, 1995. — 97 s.

Uchebnye zadanija po obucheniju grammatike dlia inostrannyh studentov podgotovitel’nogo fakul’teta inzhenerno-tehnicheskogo profilia / sost. I. D. Jurkevich, I. G. Mirak’jan. — Odessa : ONPU, 2007.

Uchebnye zadanija po obucheniju chteniju dlja inostrannyh studentov podgotovitel’nogo fakul’teta inzhenerno-tehnicheskogo profilia / sost. E. D. Gus’kova, L. S. Marichereda. — Odessa : ONPU, 2007.

Zmievskaja N. P. Posobie po nauchnomu stiliu rechi dlia podgotovitel’nyh fakul’tetov (na materiale razdela kursa anatomii dlia studentov-medikov) : ucheb. posobie / N. P. Zmievskaja, O. G. Miroshnikova. — Odessa : ONPU, 2006. — 48 s.

Uchebnye zadanija po obucheniju NSR dlja inostrannyh studentov podgotovitel’nogo fakul’teta inzhenerno-ekonomicheskogo profilia / sost. L. G. Ovcharenko, I. G. Mirak’jan. — Odessa : ONPU, 2012.

Tihomirov S. A. Tehnologija formirovanija professional’no vazhnyh umenij u inostrannyh studentov podgotovitel’nyh otdelenij / S. A. Tihomirov, L. A. Mirjukova // Tradicii i novacii v obuchenii inostrannyh uchashhihsja v rossijskih vuzah : materialy resp. nauch.-prakt. konf. — Tver’ : TvGTU, 1997. — S. 129—130.

Gus’kova E. D. Rabochaja tetrad’ v sisteme obuchenija nauchnomu stiliu rechi / E. D. Gus’kova // Uchebnyj process kak osnova kompleksnoj adaptacii inostrannyh studentov k novoj obrazovatel’noj social’noj i kul’turnoj srede : mat-ly mezhdunarodnoj jubilejnoj nauch.-prakt. konf. (22—24 ijunia 2005 g.). — Odessa : ONPU, 2005. — S. 148—150.

Uchebnye zadanija po NSR dlia samostojatel’noj raboty v komp’juternom klasse / sost. L. S. Marichereda, O. G. Miroshnikova, L. L. Neprickaja. — Odessa : ONPU, 2004.

Metodicheskie rekomendacii po organizacii i provedeniju proforientacionnoj raboty s inostrannymi studentami PF. / sost.: M. F. Kravchenko, L. G. Ovcharenko, N. A. Sledziuk . — 2-e izd. — Odessa : ONPU, 2008.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-09-28

Номер

Розділ

Питання глотодидактики та методики викладання мови