ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4558.2018.29.139364

Ключові слова:

компетенція, міжкультурна комунікація, лінгвокреативна компетентність, методика викладання, російська мова як іноземна, абревіатура, студент-інофон

Анотація

Мета роботи — описати етапи формування креативної компетентності у студентів-іноземців. Подано аналіз можливостей абревіатур у процесі формування креативної компетентності. Запропоновано систему використання абревіатур під час роботи на заняттях з російської мови. Об’єктом дослідження є лінгвокреативна компетентність, предметом — функціонування абревіатур у разі формування креативної компетентності. У дослідженні використано такі методи: спостереження, описовий, репродуктивний, метод дидактичних ігор, компонентний аналіз. Практична значущість полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані для формування лінгвокреативної компетентності у студентів-інофонів на заняттях з російської мови. Висновки: нетрадиційний підхід до досліджуваного матеріалу та використання засобів емоційності підвищують ефективність роботи, значно збільшуючи результативність занять з російської мови як іноземної. Комплексний підхід до вивчення абревіатур не тільки сприяє набуттю студентом лінгвокреативної компетенції, а й викликає бажання розвивати отримані вміння й навички, що призводить до оволодіння досить високим рівнем міжкультурної комунікативної компетентності.

Посилання

Bergel’son, M. B. (2002), «Language aspects of virtual communication», Vestnik of Moscow University, Series 19, Linguistics and intercultural communication [«Jazy’kovyje aspekty virtual’noj kommunikacii», Vestnik Moskovskogo Universiteta, Seria 19, Lingvistika i mezhkul’turnaja kommunikatsija], Moscow State University, Moscow, issue 1, pp. 55−67.

Valeeva, I. A., Kazakova, N. Je., Sirenko, V. М. (2005), «Polyprofessionalism of a teacher in a rural school : theory and practice», Innovative educational technologies [«Poliprofessionalizm uchitelja sel’skoj shkoly : teorija i praktika», Innovatsionnyje obrazovatel’nyje tekhnologii], Minsk Innovation University, Minsk, issue 4 (4), pp. 109–115.

Zemskaya, E. A. (2009), Word formation as an activity [ Slovoobrazovanie kak dejatel’nost’], Nauka, Moscow, 226 p.

Zimnjaja, I. A. (2006), «Key competences — a new paradigm of the result of education», Eidos : an online journal [«Kljuchevye kompetentsii — novaja paradigma rezul’tata obrazovanija», Ejdos : internet-zhurnal], available at : http:// www.eidos.ru/journal/2006/0505.htm

Krasil’nikova, L. V. (2012), Components of the communicative competence of foreign students-philologists [Komponenty’ kommunikativnoj kompetentsii inostrannykh uchashhikhsja-filologov], Moscow State University, available at : http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/pedagogy-psychology-and-sociology-312/theory-and-methods-of-studying-education-and-training-312/13881-312-396

Lomakina, G. R. (2016), «Pedagogical competency and competence: the problem of terminology», Pedagogical skill : proceedings of the International scientific conference [«Pedagogicheskaja kompetentnost’ i kompetentsija : problema terminologii», Pedagogicheskoje masterstvo : materialy Mezhdunarodnoj nauch. konf.], Buki-Vedi, Moscow, pp. 276−279.

Narolina, V. I. (2010), «Intercultural communicative competency as an integrative ability of intercultural communication of a specialist», Psychological science and education [«Mezhkul’turnaja kommunikativnaja kompetentnost’ kak integrativnaja sposobnost’ mezhkul’turnogo obshhenija specialist», Psikhologicheskaja nauka i obrazovanije], Moscow State Psychological and Pedagogical University, Moscow, pp. 1−13

Fundamentals of the theory of communication : textbook (2003) [Osnovy teorii kommunikatsii : uchebnik], ed. M. A. Vasilik, Gardariki, Moscow, 615 p.

Sal’nikova, O. (2012), «What does communicative competence include?», Primary school plus Before and After [«Chto vkljuchaet v sebja kommunikativnaja kompetentsija?», Nachal’naja shkola pljus Do i Posle], Moscow Psychological and Social Institute, Moscow, issue 7, pp. 66–70.

Slobodyanik, M. S. (2012), «Competent approach to the preparation of masters in the specialty of «Document Science and Information Activity»», Information Education and Professional and Communicative Technologies of the 21st Century : Collection of Proceedings of the Vth International Scientific and Practical Conference, Odessa, September 13-15, 2012 [«Kompetentnostnyj podkhod k podgotovke magistrov po special’nosti «Dokumentovedenie i informacionnaja deyatel’nost’»», Informatsionnoje obrazovanije i professional’no-kommunikativnyje tekhnologii XXI veka : sbornik materialov V Mezhdunarodnoj nauch.-prakt. konferentsii, Odessa, 13−15 sentjabrja 2012], Simeks-Print, Odessa, pp. 16−19.

Tataki, O. O. (2012), «Motivational-target analysis in the semiosociopsychological study», Information Education and Professional and Communicative Technologies of the 21st Century : Collection of Proceedings of the Vth International Scientific and Practical Conference, Odessa, September 13-15, 2012 [«Motivatsionno-tselevoj analiz v semiosotsiopsikhologicheskom issledovanii», Informatsionnoje obrazovanije i professional’no-kommunikativnyje tekhnologii XXI veka : sbornik materialov V Mezhdunarodnoj nauch.-prakt. konferentsii, Odessa, 13−15 sentjabrja 2012], Simeks-Print, Odessa, pp. 84−88

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-23

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВА ТА МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МОВИ